Värdeminskning model s plaid
Moderator: Redaktion
- Tars
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/michael4548
Värdeminskning model s plaid
Tjena, tänkte höra mycket ni tror att värdeminskningen blir efter 3-4 år med ett snitt på 2000 mil? Tänkte att man tar den privat.
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning

Re: Värdeminskning model s plaid
…minskning?Tars skrev:Tjena, tänkte höra mycket ni tror att värdeminskningen blir efter 3-4 år med ett snitt på 2000 mil? Tänkte att man tar den privat.

3-4 år???

eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24
Jag gissar på att det är starkt kopplat till vad Tesla kommer ta betalt för motsvarande ny bil vid försäljningstillfället. Jag har svårt att se att dom kommer sälja den billigare än nu med den inflation som råder. Det skulle ju vara om plaid + eller vad den hette kommer ut till samma pris. Gissar på att det inte sker och då tänker jag att bilen kan säljas för en miljon.
- OfarligTesla
- Teslaägare
Det stora kan vara om efterfrågan börjar svikta pga en större global lågkonjunktur vilket inte är så osannolikt just nu, då tror jag man får se mer vanlig värdeminskning på bilarna. Valutakursförändringar kan också slå hårt såklart då det just nu är ganska dåligt läge för kronan.tor skrev:Jag gissar på att det är starkt kopplat till vad Tesla kommer ta betalt för motsvarande ny bil vid försäljningstillfället. Jag har svårt att se att dom kommer sälja den billigare än nu med den inflation som råder. Det skulle ju vara om plaid + eller vad den hette kommer ut till samma pris. Gissar på att det inte sker och då tänker jag att bilen kan säljas för en miljon.
- Tars
- Teslaägare
Såja, nu är det bara TEORETISKT!Walker skrev:…minskning?Tars skrev:Tjena, tänkte höra mycket ni tror att värdeminskningen blir efter 3-4 år med ett snitt på 2000 mil? Tänkte att man tar den privat.![]()
![]()
3-4 år???så länge har du väl aldrig ägt en bil?

Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.

- Tars
- Teslaägare
Och så känner jag mig kränkt. 

Framförallt beror det ju på om du betalar dagens listpris eller ca 300.000:- mindre med en tidigare reservation...
https://evexperten.se
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
- Tars
- Teslaägare
Jo, men det gör jag och försöker få en rimlig värdering för mitt egna YOLO.Legato skrev:Framförallt beror det ju på om du betalar dagens listpris eller ca 300.000:- mindre med en tidigare reservation...

Runt miljonen efter 3 år är min gissning. Men det är omöjligt att säga egentligen. Beror på hur vanliga de blir osv.
Det är väl ingen som har. Låter som mina barn, du har ju ingen bil ens ett år.Walker skrev:…minskning?Tars skrev:Tjena, tänkte höra mycket ni tror att värdeminskningen blir efter 3-4 år med ett snitt på 2000 mil? Tänkte att man tar den privat.![]()
![]()
3-4 år???så länge har du väl aldrig ägt en bil?

27,8 kWp solceller
Pixii Home 10 kWh/10 kW
Pixii Home 10 kWh/10 kW
Tars skrev:Och så känner jag mig kränkt.

eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24
Nya Plaid är svår att förutse tycker jag, knasig ratt osv, hur attraktivt är det om några år? Kanske jätteeftersökt och exklusiv eller behandlad som en udda-bil typ Daf 66.
Model S P85DL+
mans71 skrev:Nya Plaid är svår att förutse tycker jag, knasig ratt osv, hur attraktivt är det om några år? Kanske jätteeftersökt och exklusiv eller behandlad som en udda-bil typ Daf 66.
Det här med att den är snabbare rakt fram än vilken bil som helst som kostar under 10 miljoner är ju dock något som kommer locka.
MWall skrev:mans71 skrev:Nya Plaid är svår att förutse tycker jag, knasig ratt osv, hur attraktivt är det om några år? Kanske jätteeftersökt och exklusiv eller behandlad som en udda-bil typ Daf 66.
Det här med att den är snabbare rakt fram än vilken bil som helst som kostar under 10 miljoner är ju dock något som kommer locka.

27,8 kWp solceller
Pixii Home 10 kWh/10 kW
Pixii Home 10 kWh/10 kW
Vet inte vad du menar med det där. Folk kommer lockas av det. Det är bara så.Dafro skrev:MWall skrev:mans71 skrev:Nya Plaid är svår att förutse tycker jag, knasig ratt osv, hur attraktivt är det om några år? Kanske jätteeftersökt och exklusiv eller behandlad som en udda-bil typ Daf 66.
Menar inte mig själv. Har noll sug efter en Plaid för eget bruk.
Ja, fast t.ex. även gammal 2015 bil som jag har (Tars gamla, som så många andraMWall skrev:mans71 skrev:Nya Plaid är svår att förutse tycker jag, knasig ratt osv, hur attraktivt är det om några år? Kanske jätteeftersökt och exklusiv eller behandlad som en udda-bil typ Daf 66.

Model S P85DL+
Prestandan i sig och vad man kan använda den till är irrelevant. Det handlar om bragging rights. Siffror på ett papper.mans71 skrev:Ja, fast t.ex. även gammal 2015 bil som jag har (Tars gamla, som så många andraMWall skrev:mans71 skrev:Nya Plaid är svår att förutse tycker jag, knasig ratt osv, hur attraktivt är det om några år? Kanske jätteeftersökt och exklusiv eller behandlad som en udda-bil typ Daf 66.
Det här med att den är snabbare rakt fram än vilken bil som helst som kostar under 10 miljoner är ju dock något som kommer locka.) som är som en normal bil gör det på 3 sekunder istället för 2.1 - både levererar superbil-prestanda.
Sant, det ska man inte underskatta!MWall skrev:Prestandan i sig och vad man kan använda den till är irrelevant. Det handlar om bragging rights. Siffror på ett papper.mans71 skrev:Ja, fast t.ex. även gammal 2015 bil som jag har (Tars gamla, som så många andraMWall skrev:mans71 skrev:Nya Plaid är svår att förutse tycker jag, knasig ratt osv, hur attraktivt är det om några år? Kanske jätteeftersökt och exklusiv eller behandlad som en udda-bil typ Daf 66.
Det här med att den är snabbare rakt fram än vilken bil som helst som kostar under 10 miljoner är ju dock något som kommer locka.) som är som en normal bil gör det på 3 sekunder istället för 2.1 - både levererar superbil-prestanda.

Senast redigerad av mans71, redigerad totalt 1 gånger.
Model S P85DL+
Har samsyn med dig. Lockar inte alls.MWall skrev:Vet inte vad du menar med det där. Folk kommer lockas av det. Det är bara så.Dafro skrev:MWall skrev:mans71 skrev:Nya Plaid är svår att förutse tycker jag, knasig ratt osv, hur attraktivt är det om några år? Kanske jätteeftersökt och exklusiv eller behandlad som en udda-bil typ Daf 66.
Menar inte mig själv. Har noll sug efter en Plaid för eget bruk.
27,8 kWp solceller
Pixii Home 10 kWh/10 kW
Pixii Home 10 kWh/10 kW
Köp köp köp, ratten är ett mästerverk!!! Jag hälsar på när du tagit leverans 

Tudor Grå S60 Duracell svart S75D Elon Snik Y 2023 Beställd
2 mille säljs de för om två år.
Tycker Begagnade teslor bara ökar i värde
Tycker Begagnade teslor bara ökar i värde

Audi Q8 E-tron 50, S-line -24
Polestar 2 LRSM -25
Polestar 2 LRSM -25
- Trevlig
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/kristoffer78135
Tror tyvärr rejält om servicen fortsätter som den gör.
Samt fler tillverkare kommer ut på marknaden.
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, Renault Zoe 52kwh Edition One
Solceller: 12,1kwh. Pixii Home 20Kw/20Kwh
Sålda: Opel Corsa E 2021, MG ZS EV 2021, Tesla M3 LR 2021
Solceller: 12,1kwh. Pixii Home 20Kw/20Kwh
Sålda: Opel Corsa E 2021, MG ZS EV 2021, Tesla M3 LR 2021
Hotet ”snart kommer alla andra” har dragits i 6-7 år, så det tror jag inte på. Men service och kundbemötande är ett STORT problem. En uppgift där Tesla kört i diket REJÄLT. Det kan ganska snart stjälpa hela lasset.Trevlig skrev:Tror tyvärr rejält om servicen fortsätter som den gör.
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Jag tror också att Teslas sätt att hantera sina kunder sänker deras status för varje dag som går tyvärr…Walker skrev:Hotet ”snart kommer alla andra” har dragits i 6-7 år, så det tror jag inte på. Men service och kundbemötande är ett STORT problem. En uppgift där Tesla kört i diket REJÄLT. Det kan ganska snart stjälpa hela lasset.Trevlig skrev:Tror tyvärr rejält om servicen fortsätter som den gör.
Alternativen ter sig bättre och bättre också

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Ja, fast några < 3-sekundersbilar byggda helt i aluminium är det svårt hitta några alternativ till. Kanske Plaid kommer att stå sig bra på begmarknaden just därför?Bjelke skrev:Jag tror också att Teslas sätt att hantera sina kunder sänker deras status för varje dag som går tyvärr…Walker skrev:Hotet ”snart kommer alla andra” har dragits i 6-7 år, så det tror jag inte på. Men service och kundbemötande är ett STORT problem. En uppgift där Tesla kört i diket REJÄLT. Det kan ganska snart stjälpa hela lasset.Trevlig skrev:Tror tyvärr rejält om servicen fortsätter som den gör.
Alternativen ter sig bättre och bättre också
Model S P85DL+