Jag tar det som ett skämt.fth skrev:Ja dj-r, det hade jag missatrockard skrev:Inte?Dagfinn skrev:Jag väljer att tro att servicen speglar ens personlighet![]()
Det var väl iofs inte allvarligt menat (hoppas jag)…?
/fth

Moderator: Redaktion
Jag tar det som ett skämt.fth skrev:Ja dj-r, det hade jag missatrockard skrev:Inte?Dagfinn skrev:Jag väljer att tro att servicen speglar ens personlighet![]()
Det var väl iofs inte allvarligt menat (hoppas jag)…?
/fth
Skulle inte Elon fixa till det här med servicen för nåt halvår sedan, men det var väl bara i USA?spacecoin skrev:Hybris? Alla andra kan ju inte tillverka bilar och har gjort fel i 100 år. Tesla gör allting rätt oavsett vad folk tycker. Dom har bara inte sett ljuset ännu.SwedishAdvocate skrev:Varför gör dem inte bara som alla andra
SC i Umeå är grymt bra!LarsaR skrev:Har iofs bara SC Umeå att referera till men där har i alla fall bemötandet varit fantastiskt jämfört med mina tidigare erfarenheter! (Volvo, Saab, Chrysler, VW, BMW och Jaguar) Med det vill jag säga att det kanske mer har med individen eller den enskilda SC:n att göra än själva företaget Tesla.
Ja, de som haft Dacia byter till Tesla för att de är missnöjda med Dacia handlarenZalman3 skrev:SC i Umeå är grymt bra!LarsaR skrev:Har iofs bara SC Umeå att referera till men där har i alla fall bemötandet varit fantastiskt jämfört med mina tidigare erfarenheter! (Volvo, Saab, Chrysler, VW, BMW och Jaguar) Med det vill jag säga att det kanske mer har med individen eller den enskilda SC:n att göra än själva företaget Tesla.
Finns dom som byter till Tesla i Umeå för att man är besviken på andra bilhandlare i området.
Då har Tesla blivit skyldig mig 3000:- bara de senaste 2 månaderna.spacecoin skrev:Ombokning av service inom 24h kostar nu 1000 spänn (iaf i USA):
Teslas beteende blir mer och mer osmakligt tyvärr.Nicke Nyfiken skrev:Då har Tesla blivit skyldig mig 3000:- bara de senaste 2 månaderna.spacecoin skrev:Ombokning av service inom 24h kostar nu 1000 spänn (iaf i USA):
Senaste ombokningen som de sedan gjorde till en avbokning, gjorde de med 3 timmars framförhållning.
Tur man har en gammal Tesla och inte behöver åka till Tesla med den särskilt ofta.Bjelke skrev:Teslas beteende blir mer och mer osmakligt tyvärr.Nicke Nyfiken skrev:Då har Tesla blivit skyldig mig 3000:- bara de senaste 2 månaderna.spacecoin skrev:Ombokning av service inom 24h kostar nu 1000 spänn (iaf i USA):
Senaste ombokningen som de sedan gjorde till en avbokning, gjorde de med 3 timmars framförhållning.
Jag har inget problem med en avgift, men 1000 spänn? Allt som allt är det mängden av försämringar som skett sedan jag köpte bilen för tre år sedan. Jag tycker att det är tydligt att man inte är så fokuserade på kunden efter man kört i väg med bilen första gången.Bjelke skrev:Teslas beteende blir mer och mer osmakligt tyvärr.
Var inte så sur och bitter nu, du riskerar att kränka alla fanboys!spacecoin skrev:Jag har inget problem med en avgift, men 1000 spänn? Allt som allt är det mängden av försämringar som skett sedan jag köpte bilen för tre år sedan. Jag tycker att det är tydligt att man inte är så fokuserade på kunden efter man kört i väg med bilen första gången.Bjelke skrev:Teslas beteende blir mer och mer osmakligt tyvärr.
Jag förväntar mig mer när jag köper en bil för en bit över miljonen.
Kriper skrev:Var inte så sur och bitter nu, du riskerar att kränka alla fanboys!spacecoin skrev:Jag har inget problem med en avgift, men 1000 spänn? Allt som allt är det mängden av försämringar som skett sedan jag köpte bilen för tre år sedan. Jag tycker att det är tydligt att man inte är så fokuserade på kunden efter man kört i väg med bilen första gången.Bjelke skrev:Teslas beteende blir mer och mer osmakligt tyvärr.
På VW business lease kan man köpa till garanterad lånebil, däckhotell för ett par hundralappar i månaden.Boka hämtning & lämning utan extra kostnad. Ja, precis, vi kommer till dig, hämtar bilen, servar och lämnar tillbaka bilen igen. Inga konstigheter. Vill du hellre åka taxi så bjuder vi på resan från och till oss.
Finns det ens några sådana kvar längre? Tesla är väl numera bara en bil och inte så mycket mer, är domKriper skrev:Var inte så sur och bitter nu, du riskerar att kränka alla fanboys!spacecoin skrev:Jag har inget problem med en avgift, men 1000 spänn? Allt som allt är det mängden av försämringar som skett sedan jag köpte bilen för tre år sedan. Jag tycker att det är tydligt att man inte är så fokuserade på kunden efter man kört i väg med bilen första gången.Bjelke skrev:Teslas beteende blir mer och mer osmakligt tyvärr.
Bjelke skrev:Finns det ens några sådana kvar längre? Tesla är väl numera bara en bil och inte så mycket mer, är domKriper skrev:Var inte så sur och bitter nu, du riskerar att kränka alla fanboys!spacecoin skrev:Jag har inget problem med en avgift, men 1000 spänn? Allt som allt är det mängden av försämringar som skett sedan jag köpte bilen för tre år sedan. Jag tycker att det är tydligt att man inte är så fokuserade på kunden efter man kört i väg med bilen första gången.Bjelke skrev:Teslas beteende blir mer och mer osmakligt tyvärr.
ens bäst på något längre?
SUC var helt klart en USP tidigare, och drivlinan såklart… en stor skärm som styr det mesta var väl
lite coolt ett tag också, men resten? Numera är det bara en av många bilar och som sagt, på service-sidan
(eller kundvård) så har dom rasat från excellent till närapå uselt.
Min nästa bil kan bli lite varsomhelst men helst INTE en Tesla iaf.
Då det var jag som startade tråden så kan jag bara hålla med dig, min kommetar var menad som ett vänligt skämt.spacecoin skrev:Kriper skrev:Var inte så sur och bitter nu, du riskerar att kränka alla fanboys!spacecoin skrev:Jag har inget problem med en avgift, men 1000 spänn? Allt som allt är det mängden av försämringar som skett sedan jag köpte bilen för tre år sedan. Jag tycker att det är tydligt att man inte är så fokuserade på kunden efter man kört i väg med bilen första gången.Bjelke skrev:Teslas beteende blir mer och mer osmakligt tyvärr.
Jag förväntar mig mer när jag köper en bil för en bit över miljonen.Man måste kunna diskutera bolaget ur ett kundperspektiv som en ägare, på detta forum. Jag är inte sur och bitter, och jag bryr mig inte om vad de smått religiösa TSLA-ägarna tycker.
Underväldigad är nog en bättre beskrivning för vad jag känner. Hade jag köpt en M3 för 600k hade jag inte haft samma förväntningar antagligen. Tesla gör ju ingen skillnad på ägarupplevelsen om man har en M3 för 600k eller en MX för 1.5M. Jag tror det är ett misstag, även fast alla har rätt till ett bra bemötande så tycker jag det det är rent dumsnålt att inte erbjuda t ex lånebil och lite mer service till de kunder som köpt flaggskeppsmodellerna.
Det är ju lite skillnad på VW ID.4 och Porsche Taycan i ägarupplevelse om man säger så för att snegla på en konkurrent.
Porsche:På VW business lease kan man köpa till garanterad lånebil, däckhotell för ett par hundralappar i månaden.Boka hämtning & lämning utan extra kostnad. Ja, precis, vi kommer till dig, hämtar bilen, servar och lämnar tillbaka bilen igen. Inga konstigheter. Vill du hellre åka taxi så bjuder vi på resan från och till oss.
Tesla är ju sämre än bägge dessa skulle jag säga. Man får inget premium och man kan inte betala för bättre service.
Här anser jag att har Tesla en hel del att lära om man inte ska tappa kunder till premiummärken. Jag tror inte det räcker att vara snabbast på 0-100 särskilt länge till för att behålla de kunder som vill lägga över en mille på en bil.
Jo, jag förstod det, ingen fara. Jag ville lägga ut mina tankar lite bara.Kriper skrev:Då det var jag som startade tråden så kan jag bara hålla med dig, min kommetar var menad som ett vänligt skämt.
Jag tror du missuppfattar de flesta i tråden om du tror att det är det det handlar om.Kunden71 skrev:Så länge det är människor involverade så blir det varierande kvalitet på upplevd service.
Jag kommenterade inte ”de flesta i tråden”, jag kommenterade ”en del”.spacecoin skrev:Jag tror du missuppfattar de flesta i tråden om du tror att det är det det handlar om.Kunden71 skrev:Så länge det är människor involverade så blir det varierande kvalitet på upplevd service.