Se till att boka in service på bilen till dagen innan, gömma sig i trunk eller frunk (allt efter smak och behag) när bilen blir körd in i verkstaden, smyga sig ut under natten och sätta sig demonstrativt framför en av datorerna när butiken sen öppnar på morgonen
Nu måste jag nog deleta ditt inlägg för att skydda Tesla Motors lokaler
Se till att boka in service på bilen till dagen innan, gömma sig i trunk eller frunk (allt efter smak och behag) när bilen blir körd in i verkstaden, smyga sig ut under natten och sätta sig demonstrativt framför en av datorerna när butiken sen öppnar på morgonen
Nu måste jag nog deleta ditt inlägg för att skydda Tesla Motors lokaler
Jag tänker mig att jag reserverar 3-5 stycken, om man får, så kan jag dela med mig till andra senare som är lite sena på bollen men inte vill vänta ett extra år på leverans.
Jag tänker mig att jag reserverar 3-5 stycken, om man får, så kan jag dela med mig till andra senare som är lite sena på bollen men inte vill vänta ett extra år på leverans.
Här är en till spekulant på Model 3! Är det någon som vet hur det fungerar, om jag lägger en reservation nu i första omgången, kommer jag kunna ångra mig och få tillbaks mina lusentappar? En vet ju aldrig hur den ekonomiska situationen ser ut om ett par år...
Tesla Model 3 reserverad, kör hybrid (Kia Niro) så länge.
Här är en till spekulant på Model 3! Är det någon som vet hur det fungerar, om jag lägger en reservation nu i första omgången, kommer jag kunna ångra mig och få tillbaks mina lusentappar? En vet ju aldrig hur den ekonomiska situationen ser ut om ett par år...
Ja, det är först när du har lagt en order som depositionen blir icke-återbetalningsbar. Det är i alla fall så det sett ut för S och X, och det är ännu inget som tyder att det skulle bli annorlunda för 3.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Ja, det är först när du har lagt en order som depositionen blir icke-återbetalningsbar. Det är i alla fall så det sett ut för S och X, och det är ännu inget som tyder att det skulle bli annorlunda för 3.
Okej! Och det lär väl förmodligen dröja till kanske slutet av 2017 innan en kan lägga en order? Jag vet inte hur det har sett ut med Model X, men där är det väl ingen i Europa som har kunnat lägga en order ännu?
Tesla Model 3 reserverad, kör hybrid (Kia Niro) så länge.
Kommer Model Y presenteras samtidigt? Känner spontant, utan att veta, att den skulle kunna passa mig bättre. Då antar jag att Y är en crossover med bra innerutrymmen och dragkrok.
Okej! Och det lär väl förmodligen dröja till kanske slutet av 2017 innan en kan lägga en order? Jag vet inte hur det har sett ut med Model X, men där är det väl ingen i Europa som har kunnat lägga en order ännu?
Stämmer högst sannolikt på bägge punkter.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Fatta att det är 6½ vecka kvar tills vi får se hur den ser ut! Och här kommer vi att älta en massa, spekulera om sånt vi inte vet! Har vi inget liv?
jag skulle inte gå all in på att vi kommer få se hela bilen, front eller bakdel kommer säkert vara dold på nåt sätt, liknande det dom gjorde med MX för att man inte skulle se den ändrade nosen.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Fatta att det är 6½ vecka kvar tills vi får se hur den ser ut! Och här kommer vi att älta en massa, spekulera om sånt vi inte vet! Har vi inget liv?
jag skulle inte gå all in på att vi kommer få se hela bilen, front eller bakdel kommer säkert vara dold på nåt sätt, liknande det dom gjorde med MX för att man inte skulle se den ändrade nosen.
OK, det visste jag inte. Men det betyder inte så mycket för mig. Jag är mest intresserad av prestanda, utrustning, tillval osv.
OK, det visste jag inte. Men det betyder inte så mycket för mig. Jag är mest intresserad av prestanda, utrustning, tillval osv.
Men utrustning och tillval blir väl inte heller klart förens det går att beställa skulle jag tro.
Model S Plaid Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Men utrustning och tillval blir väl inte heller klart förens det går att beställa skulle jag tro.
OK, men om man säger så här: Eftersom det är så efterfrågat så kommer säkert frågor om t.ex. drag och takräcke, lastkapacitet, batterikapacitet, räckvidd, superchargerladdning osv. att redovisas. Exakt hur bilen ser ut ligger vääääldigt långt ner på min prioritetslista. Den får i princip se ut hur som helst så länge den uppfyller mina praktiska baskrav.
Men jag kommer att reservera en hur som helst, vad de än säger. Tids nog blir det klart om bilen är nåt för mig eller inte. Och om det nu är så som många spekulerar i att det kommer en Y senare som är i kombiutförande så är det egentligen den bilen jag vill ha. Men då får jag nog först köpa en 3 och sälja den när jag kan köpa en Y (om inte hustrun vill ta över 3:an... )
Tveksamt om det blir i butik i Sverige. Tesla jag frågade tyckte det låter konstigt då de ju beställer på samma webb. Varför dra en massa logistik och köer i butikerna.
När Apple släppte iPhone6 var det lååång kö till Apple Store i Täby centrum. Jag bokade via hemsidan och hämtade ut via en särskild kö. Utan att övernatta...