Reservera model 3

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Referralkod: ts.la/tibor72449

Re: Reservera model 3

Inlägg av TiborBlomhall »

HelectriC skrev:
Se till att boka in service på bilen till dagen innan, gömma sig i trunk eller frunk (allt efter smak och behag) när bilen blir körd in i verkstaden, smyga sig ut under natten och sätta sig demonstrativt framför en av datorerna när butiken sen öppnar på morgonen :D
Nu måste jag nog deleta ditt inlägg för att skydda Tesla Motors lokaler :mrgreen: :?
vigge50

Inlägg av vigge50 »

TiborBlomhall skrev:
HelectriC skrev:
Se till att boka in service på bilen till dagen innan, gömma sig i trunk eller frunk (allt efter smak och behag) när bilen blir körd in i verkstaden, smyga sig ut under natten och sätta sig demonstrativt framför en av datorerna när butiken sen öppnar på morgonen :D
Nu måste jag nog deleta ditt inlägg för att skydda Tesla Motors lokaler :mrgreen: :?
:lol:
Användarvisningsbild
pegs
Teslaägare

Inlägg av pegs »

Tesla får väl ordna natt/kvälls-öppet vid lokalerna i Upplands-Väsby.

(Dom behöver inte vänta på fler instruktioner. Elon har ju redan meddelat att det ska gå att reservera i butik 31/3 :-) )
Model Y (Tidigare Model S 100D, Model S 85)
Användarvisningsbild
Segelflygaren
Teslaägare
Referralkod: ts.la/jesper1523

Inlägg av Segelflygaren »

hybris skrev:
Segelflygaren som är svåger med Elon kan nog fixa kön! ;-)
Jag har naturligtvis redan beställt några stycken, kommer på en torsdag :D
Surfaren
elbilist

Inlägg av Surfaren »

Jag tänker mig att jag reserverar 3-5 stycken, om man får, så kan jag dela med mig till andra senare som är lite sena på bollen men inte vill vänta ett extra år på leverans.
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael1178

Inlägg av Bjelke »

Surfaren skrev:
Jag tänker mig att jag reserverar 3-5 stycken, om man får, så kan jag dela med mig till andra senare som är lite sena på bollen men inte vill vänta ett extra år på leverans.
Roligare än att placera i aktier oxo:D
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Johnalm
Teslaägare

Inlägg av Johnalm »

Visst kan man även som företag lägga en reservation?
Porsche Taycan 4S+ 2021
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
Användarvisningsbild
kanylbullen
Teslaägare

Inlägg av kanylbullen »

Den som lägger reservationen behöver inte vara den som slutför köpet. Jag reserverade min Model S privat men köpte den på företaget.

Byt till Tibber, ladda billigare och få 500 kr https://invite.tibber.com/a9a8a08d
Indigo

Inlägg av Indigo »

Här är en till spekulant på Model 3! Är det någon som vet hur det fungerar, om jag lägger en reservation nu i första omgången, kommer jag kunna ångra mig och få tillbaks mina lusentappar? En vet ju aldrig hur den ekonomiska situationen ser ut om ett par år...
Tesla Model 3 reserverad, kör hybrid (Kia Niro) så länge.
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Inlägg av bylund »

Indigo skrev:
Här är en till spekulant på Model 3! Är det någon som vet hur det fungerar, om jag lägger en reservation nu i första omgången, kommer jag kunna ångra mig och få tillbaks mina lusentappar? En vet ju aldrig hur den ekonomiska situationen ser ut om ett par år...
Ja, det är först när du har lagt en order som depositionen blir icke-återbetalningsbar. Det är i alla fall så det sett ut för S och X, och det är ännu inget som tyder att det skulle bli annorlunda för 3.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Indigo

Inlägg av Indigo »

bylund skrev:
Indigo skrev:
Ja, det är först när du har lagt en order som depositionen blir icke-återbetalningsbar. Det är i alla fall så det sett ut för S och X, och det är ännu inget som tyder att det skulle bli annorlunda för 3.
Okej! Och det lär väl förmodligen dröja till kanske slutet av 2017 innan en kan lägga en order? Jag vet inte hur det har sett ut med Model X, men där är det väl ingen i Europa som har kunnat lägga en order ännu?
Tesla Model 3 reserverad, kör hybrid (Kia Niro) så länge.
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist

Inlägg av Jerker »

Fatta att det är 6½ vecka kvar tills vi får se hur den ser ut! Och här kommer vi att älta en massa, spekulera om sånt vi inte vet! Har vi inget liv? :cry:
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Inlägg av bylund »

Jerker skrev:
Har vi inget liv? :cry:
Inte om man får tro min sambo. :)
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Referralkod: ts.la/lars74032

Inlägg av LarsL »

Kommer Model Y presenteras samtidigt? Känner spontant, utan att veta, att den skulle kunna passa mig bättre. Då antar jag att Y är en crossover med bra innerutrymmen och dragkrok.
kofoten

Inlägg av kofoten »

Detta är ju en del av livet ! :)
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Inlägg av Svenssons »

Indigo skrev:
Okej! Och det lär väl förmodligen dröja till kanske slutet av 2017 innan en kan lägga en order? Jag vet inte hur det har sett ut med Model X, men där är det väl ingen i Europa som har kunnat lägga en order ännu?
Stämmer högst sannolikt på bägge punkter.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

Jerker skrev:
Fatta att det är 6½ vecka kvar tills vi får se hur den ser ut! Och här kommer vi att älta en massa, spekulera om sånt vi inte vet! Har vi inget liv? :cry:
jag skulle inte gå all in på att vi kommer få se hela bilen, front eller bakdel kommer säkert vara dold på nåt sätt, liknande det dom gjorde med MX för att man inte skulle se den ändrade nosen.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist

Inlägg av Jerker »

HelectriC skrev:
Jerker skrev:
jag skulle inte gå all in på att vi kommer få se hela bilen, front eller bakdel kommer säkert vara dold på nåt sätt, liknande det dom gjorde med MX för att man inte skulle se den ändrade nosen.
OK, det visste jag inte. Men det betyder inte så mycket för mig. Jag är mest intresserad av prestanda, utrustning, tillval osv.
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare

Inlägg av Pontus »

Jerker skrev:
HelectriC skrev:
Jerker skrev:
OK, det visste jag inte. Men det betyder inte så mycket för mig. Jag är mest intresserad av prestanda, utrustning, tillval osv.
Men utrustning och tillval blir väl inte heller klart förens det går att beställa skulle jag tro.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist

Inlägg av Jerker »

Pontus skrev:
Jerker skrev:
HelectriC skrev:
Jerker skrev:
Men utrustning och tillval blir väl inte heller klart förens det går att beställa skulle jag tro.
OK, men om man säger så här: Eftersom det är så efterfrågat så kommer säkert frågor om t.ex. drag och takräcke, lastkapacitet, batterikapacitet, räckvidd, superchargerladdning osv. att redovisas. Exakt hur bilen ser ut ligger vääääldigt långt ner på min prioritetslista. Den får i princip se ut hur som helst så länge den uppfyller mina praktiska baskrav.

Men jag kommer att reservera en hur som helst, vad de än säger. Tids nog blir det klart om bilen är nåt för mig eller inte. Och om det nu är så som många spekulerar i att det kommer en Y senare som är i kombiutförande så är det egentligen den bilen jag vill ha. Men då får jag nog först köpa en 3 och sälja den när jag kan köpa en Y (om inte hustrun vill ta över 3:an... 8-) )
Cornelis

Inlägg av Cornelis »

chpaulin skrev:
Vem skall köa med mig till släppet den 31:a då? Tältstol måste köpas :)
Räkna med mig.
Cornelis

Inlägg av Cornelis »

hybris skrev:
Tveksamt om det blir i butik i Sverige. Tesla jag frågade tyckte det låter konstigt då de ju beställer på samma webb. Varför dra en massa logistik och köer i butikerna.
När Apple släppte iPhone6 var det lååång kö till Apple Store i Täby centrum. Jag bokade via hemsidan och hämtade ut via en särskild kö. Utan att övernatta...
Användarvisningsbild
MEL
Teslaägare

Inlägg av MEL »

Känns inte som att det kommer bli någon Early Adopter Discount som på Model S.
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Inlägg av bylund »

MEL skrev:
Fast Model 3 är ju lite för dem som inte vill vara early adopter.
Och kan man säga att det var någon sådan på Model S?
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

bylund skrev:
MEL skrev:
Fast Model 3 är ju lite för dem som inte vill vara early adopter.
Och kan man säga att det var någon sådan på Model S?
De första fick väl 10 eller 20 000 i rabatt?
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Skriv svar