Tesla Motors håller tätt!

Här för vi diskussioner kring själva företaget Tesla

Moderator: Redaktion

Kategoriregler
Diskussioner om Elon Musks politiska aktiviteter hänvisas till: viewtopic.php?t=37057
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist

Tesla Motors håller tätt!

Inlägg av Jerker »

Med tanke på hur mycket spekulationer som sker kring kommande modeller så är det imponerande hur bra TM lyckas med att hålla tätt och att ingen anställd frestas att smyga ut uppgifter och bilbilder till pressen! Det brukar ju alltid förekomma läckor i alla andra företag.
Användarvisningsbild
Herr X
Teslaägare
Kontakt:

Re: Tesla Motors håller tätt!

Inlägg av Herr X »

Jerker skrev:
Med tanke på hur mycket spekulationer som sker kring kommande modeller så är det imponerande hur bra TM lyckas med att hålla tätt och att ingen anställd frestas att smyga ut uppgifter och bilbilder till pressen! Det brukar ju alltid förekomma läckor i alla andra företag.
Ja det är imponerande. Vad tror du om den lermodellen som cirkulerat och påstås kunna vara Model 3? Den kommer visst från ett inslag i Australiensiska 60 minutes. Är det rimligt att Tesla av misstag kan ha låtit dem filma Model 3, eller är det en medveten läcka av TM för att hålla intresset uppe?

Bild
Model X 90D
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV

Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

Jerker skrev:

ja, det känns som att dom har klarat att fixa en hype och sammanhållning bland de anställda, som få andra klarar.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist

Inlägg av Jerker »

Herr X skrev:
Jerker skrev:
Ja det är imponerande. Vad tror du om den lermodellen som cirkulerat och påstås kunna vara Model 3? Den kommer visst från ett inslag i Australiensiska 60 minutes. Är det rimligt att Tesla av misstag kan ha låtit dem filma Model 3, eller är det en medveten läcka av TM för att hålla intresset uppe?
Ja, det är frågan... Det måste ju ha varit medvetet och godkänt från högsta ort. Frågan är bara om det är en ren vilseledning och att bilen kommer att se helt annorlunda ut. Det kan ju vara en av testade designer men som man övergett?

Men inga exakta detaljer har läckts, utan det är Elon som släpper små gåtfulla detaljer då och då. På så sätt hålls ju intresset vid liv.
Användarvisningsbild
AGCF
Teslaägare
Referralkod: ts.la/alexander7331
Kontakt:

Inlägg av AGCF »

Jag håller inte med om att det brukar läcka bilder innan. Maskerade testbilar brukar dock dyka upp, i arvidsjaur och på autobahn. Lermodellen tycker jag ser ut som en vanlig model S.
Tesla Model 3 LR -24. Före detta Tesla M3 SR+, M3 LR -20, MX 75D -17, MS -14. VD på The New Aero, aerodynamiska fälgar till Tesla. http://www.thenewaero.com
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

AGCF skrev:
Jag håller inte med om att det brukar läcka bilder innan. Maskerade testbilar brukar dock dyka upp, i arvidsjaur och på autobahn. Lermodellen tycker jag ser ut som en vanlig model S.
det läcker ju nästan alltid bilder från nån katalog flera månader innan en bil officiellt blir visad. Bara se nyligen på MB E-klass eller Volvo S90
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Herr X
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av Herr X »

AGCF skrev:
Lermodellen tycker jag ser ut som en vanlig model S.
Här är en vanlig Model S lagd ovanpå lermodellen:
Bild
Model X 90D
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV

Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

Herr X skrev:
AGCF skrev:
Lermodellen tycker jag ser ut som en vanlig model S.
Här är en vanlig Model S lagd ovanpå lermodellen:
Bild
axelavståndet ser ganska likt ut sett till proportionerna
Model 3-24/Polestar 3-24
Användarvisningsbild
AGCF
Teslaägare
Referralkod: ts.la/alexander7331
Kontakt:

Inlägg av AGCF »

Bild
Det är olika överhäng på den här prototypen och den slutliga bilen.
Bild
Någon designer på tesla har sagt att "model 3 will have a very special design". Den där ser verkligen exakt ut som S.
Tesla Model 3 LR -24. Före detta Tesla M3 SR+, M3 LR -20, MX 75D -17, MS -14. VD på The New Aero, aerodynamiska fälgar till Tesla. http://www.thenewaero.com
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Inlägg av Svenssons »

Känns mer som att lermodellen kan vara en tidig design av Model S.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
Toja
Teslaägare

Inlägg av Toja »

Det ska ju bli 2 olika Model 3.
Den ena tror jag blir samma design som Model S. Den andra tror jag blir special design

Skickat från min iPhone med Tapatalk
S P85D -15 | röd |
S 100D -18 | röd |
3 LR- 19 | vit |
MYP -22 | MIB | svart/svart
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Referralkod: ts.la/lars74032

Inlägg av LarsL »

Den översta bilden ser ut som en tidig Model S.
Surfaren
elbilist

Inlägg av Surfaren »

Vad jag hört om lermodellen är att den föreställer Model S (under utvecklingsfasen givetvis, onödigt att göra en lermodell efter bilen rullar av bandet).

Herr X: vet inte vad du ville visa med en Model S ovanpå lermodellen, men det är ju helt olika vinklar så det blir ju svårt att göra några avgörande avgöranden... ;)
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Skriv svar