Väntrum Model 3

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

os72

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av os72 »

enoch85 skrev:
Johan-noob skrev:
Jag undrar en sak nu när nya billiga Model Y kommit som ligger under 700 tusen .
Hur blir det då med listorna på Skatteverket ?? kommer M3LR att uppdateras också då???
Jag tror det blir svårt att få den reggad innan Skatteverket ändrar sin prislista vid beställning idag. Det är en chansning, men tveksamt.

Troligen kommer listorna att uppdateras i november, och troligen kommer Model Y att ligga över 700K då.
Ingen vet så även jag gissar. Jag tror att Tesla medvetet har lagt priset under 700000 för de två bakhjulsdrivna M3 och MY och att båda kommer att vara kvar under bonusgränsen över efter nästa uppdaterade lista. Som sagt, en gissning och vem som har rätt får framtiden utvisa.
dah1berg

Inlägg av dah1berg »

GVD skrev:
Ny här.
Beställde den 2aug en RWD vit/svart, dragkrok, 19" fälgar.

Fick först beräknad leverans jan-mar, ändrades efter någon dag till 20dec-19jan.
Ändrades nu till större spann, 30nov-13feb, vet inte om det är bra eller dåligt.

För övrigt är dragkrok tillbaka på beställningssidan för model 3.
Beställde i början av juni, RWD svart/svart, dragkrok 18” och har samma leveransfönster.
Har ändå goda förhoppningar att få innan årsskiftet pga ökad produktion i Shanghai.
Användarvisningsbild
Nighthawk
Teslaägare

Inlägg av Nighthawk »

Angående SKV-tabeller så hade jag flera samtal med både SKV och TS innan jag gjorde två beställningar. Jag ville egentligen ha M3P, men inte utan bonusen. Tabellerna uppdateras vanligtvis varje år, men om det kommer en nytt politiskt beslut så kan man göra en uppdatering av listan.

Tittar du på deras hemsida historiskt så verkar det som man uppdaterat tabellen en-två gånger tidigare mitt i året, men inte mer än en uppdatering per år. Så förhoppningsvis så borde priserna vi har nu gälla året ut även om det sker prisjusteringar från everantören. Om du beställer M3LR idag så faller den egentligen utanför. Så om inget ändrar så tror jag den faller utanför bonus nästa år.
Användarvisningsbild
Tabster666
Teslaägare

Inlägg av Tabster666 »

GVD skrev:
Ny här.
Beställde den 2aug en RWD vit/svart, dragkrok, 19" fälgar.

Fick först beräknad leverans jan-mar, ändrades efter någon dag till 20dec-19jan.
Ändrades nu till större spann, 30nov-13feb, vet inte om det är bra eller dåligt.

För övrigt är dragkrok tillbaka på beställningssidan för model 3.
Inte bara det, ser ut som standard är att bilen har krok. Man måste göra ett aktivt val för att ta bort den :-)
Model 3 LR AWD 2021
Användarvisningsbild
Nighthawk
Teslaägare

Inlägg av Nighthawk »

många här som fortfarande väntar på sitt upphämtnings-SMS? Jag är en av dem som börjar bli otålig nu när det är så nära leverans
os72

Inlägg av os72 »

Nighthawk skrev:
många här som fortfarande väntar på sitt upphämtnings-SMS? Jag är en av dem som börjar bli otålig nu när det är så nära leverans
Japp! Både väntar och är otålig...
Användarvisningsbild
Flyingandy75
Teslaägare

Inlägg av Flyingandy75 »

os72 skrev:
Nighthawk skrev:
Samma här…
Användarvisningsbild
leslayer
Teslaägare

Inlägg av leslayer »

Flyingandy75 skrev:
os72 skrev:
Nighthawk skrev:
Samma här…
+1...har pratat med några olika på Tesla Sales i Malmö som verkar kunna se att min bil (LR, grå/svart, 18", ej drag) borde komma till Trosta 5/6 september.
Bilen kom till Zeebrugge 16 augusti och då fick jag SMS om att jag matchats till en bil (hade sedan tidigare fått faktura med VIN).
Väntar på SMS om att boka in upphämtning....
Användarvisningsbild
Xerxes
Teslaägare

Inlägg av Xerxes »

enoch85 skrev:
Johan-noob skrev:
Jag undrar en sak nu när nya billiga Model Y kommit som ligger under 700 tusen .
Hur blir det då med listorna på Skatteverket ?? kommer M3LR att uppdateras också då???
Jag tror det blir svårt att få den reggad innan Skatteverket ändrar sin prislista vid beställning idag. Det är en chansning, men tveksamt.

Troligen kommer listorna att uppdateras i november, och troligen kommer Model Y att ligga över 700K då.
Tidigare har det varit så att listorna uppdateras i november men gäller från 1 januari, även det kan säkert bli tajt.
M3LR 2022
Användarvisningsbild
Nighthawk
Teslaägare

Inlägg av Nighthawk »

All right då var vi några. Jag pratade med Tesla i Solna idag och då väntade också min bil transport. Förstod också det som att den var i Belgien. Så 5-6/9 är väl inte omöjligt för min del heller. Kan inte det där SMSt bara komma?!
Storm

Inlägg av Storm »

Ringde tesla Norrköping idag och undrade när min 3p ska komma. De sa att den va i Belgien. 5 min senare kom sms:et :? lite underligt men iaf upphämtning fre kl 10 :D
Användarvisningsbild
MrStarhouse
Teslaägare

Inlägg av MrStarhouse »

Storm skrev:
Ringde tesla Norrköping idag och undrade när min 3p ska komma. De sa att den va i Belgien. 5 min senare kom sms:et :? lite underligt men iaf upphämtning fre kl 10 :D
Jag ska också hämta en M3P i norrköping. Vilken lev period hade du i appen?
Nu ägare till: M3 Performance, Röd 2022, EAP
marchr

Inlägg av marchr »

Storm skrev:
Mailade med Tesla Norrköping idag då det snart gått 1,5 vecka sedan jag fick sms om att länk med upphämtning skulle komma inom kort. Jag har tidigare fått info om att bilen (M3 LR) skulle anlända hos tesla nkp den 24 augusti. Nu säger dom helst plötsligt att den inte ens kommit till Sverige än, och att jag bör få sms med länk nästa, eller veckan efter det. Känns väldigt underligt med tanke på att det var ett tag sedan jag fick både VIN och regnummer.
Användarvisningsbild
enoch85
Teslaägare
Referralkod: ts.la/daniel893595

Inlägg av enoch85 »

Bara värt att notera för er som tänkt lackskydda bilen, gör man det så bryter man garantin för lacken som annars är 1 år.

Nu är det mindre än 24 timmar kvar för min del, final countdown!
Volkswagen e-UP 2021
Tesla M3LR 2022
Mercedes E300de 2020 - såld
Användarvisningsbild
leslayer
Teslaägare

Inlägg av leslayer »

enoch85 skrev:
Bara värt att notera för er som tänkt lackskydda bilen, gör man det så bryter man garantin för lacken som annars är 1 år.

Nu är det mindre än 24 timmar kvar för min del, final countdown!
Tror du att Tesla kan laga små stenskott/blästring framför bakhjulen/sidan bättre än om man skyddar lacken från början?
Användarvisningsbild
enoch85
Teslaägare

Inlägg av enoch85 »

Han jag pratade med på Tesla i Malmö sa att det var värt att lackskydda och sätta https://shop.tesla.com/product/model-3- ... ction-film, utan tvekan. Det höjer ju dessutom andrahandsvärdet.

Teslas garanti omfattar släpp i lacken, så några stenskott tror jag inte går på garantin. Dock är ju Teslas lack typ den sämsta i branschen...
Volkswagen e-UP 2021
Tesla M3LR 2022
os72

Inlägg av os72 »

Ni som har fått (eller snart får) er bil, fick ni med ett usb-minne till inspelning (t ex Sentry)?
Användarvisningsbild
J_Pettersson
Teslaägare
Ort: Tibber referral kod https://invite.tibber.com/afr8vwfg
Kontakt:

Inlägg av J_Pettersson »

os72 skrev:
Ni som har fått (eller snart får) er bil, fick ni med ett usb-minne till inspelning (t ex Sentry)?
Javisst, den satt i handskfacket i USB hållaren.
os72

Inlägg av os72 »

J_Pettersson skrev:
os72 skrev:
Javisst, den satt i handskfacket i USB hållaren.
Tack!
Användarvisningsbild
enoch85
Teslaägare

Inlägg av enoch85 »

os72 skrev:
Hämtade ut idag, har inte hunnit studera allt ännu, men det verkar som att Sentry funkar out of the box.
Volkswagen e-UP 2021
Tesla M3LR 2022
Användarvisningsbild
J_Pettersson
Teslaägare
Ort: Tibber referral kod https://invite.tibber.com/afr8vwfg
Kontakt:

Inlägg av J_Pettersson »

enoch85 skrev:
os72 skrev:
Hämtade ut idag, har inte hunnit studera allt ännu, men det verkar som att Sentry funkar out of the box.
Tänk på att Sentry drar en del batteri. Bra funktion. Kan vara bra att sätta pinkod för handskfacket så de inte kommer åt den lika lätt.
os72

Inlägg av os72 »

Nu har jag också bokat tid för upphämtning. Det blir i nästa vecka. Otåligheten är monumental och jag passar på att läsa manualen. Jag blir inte mindre sugen.
Användarvisningsbild
leslayer
Teslaägare

Inlägg av leslayer »

os72 skrev:
Nu har jag också bokat tid för upphämtning. Det blir i nästa vecka. Otåligheten är monumental och jag passar på att läsa manualen. Jag blir inte mindre sugen.
Vilken modell/ort och vad har du för EDD i appen/hemsidan? :)
os72

Inlägg av os72 »

leslayer skrev:
os72 skrev:
Vilken modell/ort och vad har du för EDD i appen/hemsidan? :)
Jag hämtar på tisdag i Gbg. Det är en LR. Grå/svart.
guldskog

Inlägg av guldskog »

Då var det hämtningsdag! hoppas det går smidigt och bra.
Skriv svar