Vilken verkstad i Stockholm
Moderator: Redaktion
-
Vilken verkstad i Stockholm
Hej,
Fått en skada på dörr och bakpelare, hjulhus (inkl. lackskada och bucka på dörren) och Trygghansa skriver att jag ska kontakta auktoriserad verkstad som ska skicka in reparationskalkyl till Trygghansa. Vilken verkstad rek. i Stockholmsområdet?
hälsningar
Fått en skada på dörr och bakpelare, hjulhus (inkl. lackskada och bucka på dörren) och Trygghansa skriver att jag ska kontakta auktoriserad verkstad som ska skicka in reparationskalkyl till Trygghansa. Vilken verkstad rek. i Stockholmsområdet?
hälsningar
Re: Vilken verkstad i Stockholm
Werksta i Danderyd blev jag hänvisad till vid en liten parkeringsskada.
-
Nu kommer fler frågor!JockeX skrev:Werksta i Danderyd blev jag hänvisad till vid en liten parkeringsskada.
Hur blev resultatet? Bra lackarbete? Fick du en lånebil?
Har blivit påbackad och Werksta Danderyd var proffsiga. Både kundservice och själva reparation.
TH erbjöd hyrbil som ingår i försäkringen.
TH erbjöd hyrbil som ingår i försäkringen.
Nissan Leaf 40kWh 2018
Tesla Model 3 LR AWD 2020
Tesla Model 3 LR AWD 2023
Wokeswagen ID.5 GTX 2023
-
Enligt google reviews så finns det en hel del dåliga omdömen dock. Tack för svaren.
- TeslaKotte
- Teslaägare
Lämnade precis in vår bil där igen för en reklamation efter ett vindrutebyte innan sommaren som ledde till diverse småskador.
Utan att dra alla över en kam där så verkar det finns en del som är både proffsiga och duktiga men desto fler som lämnar lite mer att önska.
Själv håller jag just nu tummarna för att Werksta Danderyd lyckas lösa deras tidigare missar utan att de samtidigt skapar nya....
/TK
Utan att dra alla över en kam där så verkar det finns en del som är både proffsiga och duktiga men desto fler som lämnar lite mer att önska.
Själv håller jag just nu tummarna för att Werksta Danderyd lyckas lösa deras tidigare missar utan att de samtidigt skapar nya....
/TK
Model Y LR 2023
Model Y LR 2022
-
Jag tittade på omdömena i Werksta Uppsala som har fått bra betyg. Ska kolla med de också faktiskt
- TeslaKotte
- Teslaägare
Här kan man se vilka som är godkända:
https://www.tesla.com/sv_se/support/body-shop-support
Ellte i Stockholm verkar ha fått goda omdömen (jämfört med Werksta), kanske får pröva lyckan där vid nästa parkeringsskada.
Ellte i Stockholm verkar ha fått goda omdömen (jämfört med Werksta), kanske får pröva lyckan där vid nästa parkeringsskada.
Model Y LR 2023
Model Y LR 2022
De fixade en liten buckla i plasten på framskärmen och lackade om den. Resultatet skulle jag säga var något bättre än vad Tesla gjorde då vissa paneler i rätt ljus skiljer sig åt, men framskärmen skiljer sig inte från huv och annat nu i alla fall.galnagunnar skrev:Nu kommer fler frågor!JockeX skrev:Werksta i Danderyd blev jag hänvisad till vid en liten parkeringsskada.
Hur blev resultatet? Bra lackarbete? Fick du en lånebil?

Hyrbil finns precis i anslutning till verkstaden som TH stod för.
-
Tack! Ska kolla upp Ellte med!TeslaKotte skrev:Här kan man se vilka som är godkända: