Kan ej ladda
Moderator: Redaktion
Kan ej ladda
Nån som har någon lösning?
Nedanstående felkoder dök upp idag utan att jag försökte ladda bilen.
BMS_a063
Kan ej Ladda
CP_a009
Kan ej ladda- service krävs
Nedanstående felkoder dök upp idag utan att jag försökte ladda bilen.
BMS_a063
Kan ej Ladda
CP_a009
Kan ej ladda- service krävs
Model 3 lr 2021 82 kWh
- kenjon
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/kent 76750
Re: Kan ej ladda
Det dök upp UTAN att han laddade....marcusw skrev:AC eller DC? Testat annan laddare?
Jag har fått det en gång, men än så länge inget mer.
Model 3 Performance 2020 blå (såld)
Model Y LR 2021 blå (ska säljas)
Model Y LR 2024 Midnight Cherry vit inredning
Bokat Cybertruck
18 kWp solceller, 35 kWh batteri
Model Y LR 2021 blå (ska säljas)
Model Y LR 2024 Midnight Cherry vit inredning
Bokat Cybertruck
18 kWp solceller, 35 kWh batteri
Tack för länken.
Felkoderna dök upp när bilen stått parkerad en stund utan laddning.
Får se om laddningen går att få igång när jag kommer hem.
Felkoderna dök upp när bilen stått parkerad en stund utan laddning.
Får se om laddningen går att få igång när jag kommer hem.
Model 3 lr 2021 82 kWh
- Xyborg
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/robin28307
Jag citerar mig själv från en annan tråd:
"Jag fick samma problem i våras på min Tesla Model 3 uthämtad i maj 2021. Mobil Service kom och fixade det.
Teknikern berättade att det var ett ganska vanligt fel som berodde på "fäst-klamrar/hakar" i plast till ladduttaget som spricker.
Det var tydligen en dålig batch från en underleverantör. Dessa gör att kontakten glappar. Han fixade det temporärt med buntband och kom tillbaka 2 veckor nare när han fått hem delar."
För mig så kom-och-gick felet flera gånger under ca 1-2 veckors tid innan teknikern kom första gången och fixade det, om än tillfälligt. Det gick oftast bra att ladda ändå, felet kunde dyka upp både parkerad och medan jag körde.
"Jag fick samma problem i våras på min Tesla Model 3 uthämtad i maj 2021. Mobil Service kom och fixade det.
Teknikern berättade att det var ett ganska vanligt fel som berodde på "fäst-klamrar/hakar" i plast till ladduttaget som spricker.
Det var tydligen en dålig batch från en underleverantör. Dessa gör att kontakten glappar. Han fixade det temporärt med buntband och kom tillbaka 2 veckor nare när han fått hem delar."
För mig så kom-och-gick felet flera gånger under ca 1-2 veckors tid innan teknikern kom första gången och fixade det, om än tillfälligt. Det gick oftast bra att ladda ändå, felet kunde dyka upp både parkerad och medan jag körde.
Min model3 longrange är uthämtad i juni 21 så det kan ju vara samma batch.
Laddningen funkade i natt.
Laddningen funkade i natt.
Model 3 lr 2021 82 kWh
-
Har haft exakt det här problemet i över en månad. Oftast återställs det efter att bilen gått ner i vila. Tekniker kommer på fredag i nästa vecka och åtgärdar laddporten. Väldigt bekvämt med ranger service istället för att köra 10 mil enkel resa till TC. För mig blev det bara värre och värre så boka en servicetid asap.
Har bokat tid men kan inte få fram möjligheten till mobil service.
Känns drygt att lämna bilen i uppsala den 14/10 när man bor i Sundborn utanför Falun.
Hoppas laddporten håller ihop tills dess.
Känns drygt att lämna bilen i uppsala den 14/10 när man bor i Sundborn utanför Falun.
Hoppas laddporten håller ihop tills dess.
Model 3 lr 2021 82 kWh
Model 3 SR+ 2021. Haft samma problem 3 gånger och det har alltid varit kortvarigt. Har känts som om varningen dykt upp direkt då jag kört över ett gupp vilket skulle indikera något glapp i porten, men är inte säker. Har alltid fixat sig själv efter viloläge.
Johannes
Johannes
- Sara4711
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/sara9128
Jag har också samma problem. Ungefär varannan vecka, ibland oftare, dyker detta upp strax efter att jag startat bilen och börjat köra. Det brukar dock fungera att ladda även om jag ibland fått problem med det också. Det har hänt att laddningen avbrutits efter någon minut och då har jag fått låsa upp laddporten och starta om från början så har det funkat.
Mobila servicen kommer på Onsdag för att fixa problemet.
Mobila servicen kommer på Onsdag för att fixa problemet.
M3 Rear wheel drive Deep Blue Metallic 2023