Byta beställning LR till P - behålla tidigare prislista?

Här diskuterar vi om Tesla Model Y

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
flamman
Teslaägare

Byta beställning LR till P - behålla tidigare prislista?

Inlägg av flamman »

Någon som bytt beställning från MY LR till P eller tvärtom senaste tiden? Om man har en beställning från innan prishöjningen kommer då Tesla låta en följa priset som gällde för den andra modell? Att dragkrok blir ”obligatorisk” har jag inga problem med (det var ju inte en prishöjning egentligen).
Utan det är främst prishöjningarna i mars och juni jag syftar på. Har för mig jag läst att Tesla säger ”det blir nya priset och sist i kön” men sen när man fått bekräftelsen från Tesla så har man fått behålla gamla priset.
Har en LR beställd i mars i år jag är sugen på att ändra till en P.
(Svår sak att söka på i forumet så skapade ny tråd)
Kia EV9 GT-line 7-sits Pebble Grey 2024
Model Y LR Quicksilver lev mars 2023 såld
Model Y P vit/sv lev. aug 2022 såld
Dfokr

Re: Byta beställning LR till P - behålla tidigare prislista?

Inlägg av Dfokr »

Nope! Försökte mig på samma sak och fick svaret "Gör du det gäller dagens priser, och det är det inte värt så behåll din LR". Så fick det bli!

Som bonus hamnar du sist i kön med.
Användarvisningsbild
Johan_YJ7
Teslaägare

Inlägg av Johan_YJ7 »

Dfokr skrev:
Nope! Försökte mig på samma sak och fick svaret "Gör du det gäller dagens priser, och det är det inte värt så behåll din LR". Så fick det bli!

Men detta är inte sant.
Om jag går in i min MYP beställning och redigerar så visas priserna som var Maj när jag beställde, även om jag ändrar till LR.
Jag vet att det stämmer och hänger med hela vägen till PDF bekräftelsen eftersom jag faktiskt genomfört och bytt till vita säten på MYP.
MYP 2023 MCR/Vit Lev 21/6
Såld MYLR 2021 Vit/Svart 20"
Användarvisningsbild
flamman
Teslaägare

Inlägg av flamman »

Ah, bra tips att redigera design direkt på hemsidan. Jag kunde inte göra det på mobilen men ska testa på en dator senare idag. Minns inte om det är så att man ”låst” sin beställning efter ett visst steg i processen.
Och precis som du skriver också Johan_YJ7 så säger Tesla en sak (nya priset, sists i kön) men det blir en annan (gamla priset, behåller köplats). Så därför intressant att höra vad folk som faktiskt ändrat fått för upplevelse. Men Johan_YJ7 du ändrade bara färg på säte och inte LR-P?
Kia EV9 GT-line 7-sits Pebble Grey 2024
Model Y LR Quicksilver lev mars 2023 såld
Model Y P vit/sv lev. aug 2022 såld
Helen

Inlägg av Helen »

Dfokr skrev:

Stämmer inte alls. Vi fick behålla köplatsen och får bilen på tisdag nästa vecka. Beställt LR 2/5 bytte 1/6 till myp. Är beställningsdatum som styr och inget annat.
Dfokr

Inlägg av Dfokr »

Frågat 2 ggr Tesla och fick det svaret. Samma om jag ville ändra interiör till svart, då hamnade man sist i kön samt högre pris. Nåväl, toppen om dom har fel.
Användarvisningsbild
Esson
Teslaägare

Inlägg av Esson »

Pratade senast igår med Tesla om att byta LR till P och enligt henne jag pratade med så skulle man behålla platsen i kön men få det ny priset.
Användarvisningsbild
Johan_YJ7
Teslaägare

Inlägg av Johan_YJ7 »

flamman skrev:
Ah, bra tips att redigera design direkt på hemsidan. Jag kunde inte göra det på mobilen men ska testa på en dator senare idag. Minns inte om det är så att man ”låst” sin beställning efter ett visst steg i processen.
Och precis som du skriver också Johan_YJ7 så säger Tesla en sak (nya priset, sists i kön) men det blir en annan (gamla priset, behåller köplats). Så därför intressant att höra vad folk som faktiskt ändrat fått för upplevelse. Men Johan_YJ7 du ändrade bara färg på säte och inte LR-P?
Ja precis, bara färg på säte. Funderar på att ändra färgen på bilen också Vit till grå eller röd men det är en annan historia.
Gick in och kollade igen och det är Junipriser som gäller innan senaste 25k höjningen.
Kan inte byta till "SR" dock, antar pga. att den inte fanns i Juni.

Ordern gick så pass att jag fick bekräfta på SMS att jag ville ha leverans innan jag ändrade.
Det ringde ju sedermera en säljare och meddelade att de så klart inte kunde leverera med vita säten nu.
Rimligt säker på att jag hamnar först i kön om jag ändrar tillbaka.
MYP 2023 MCR/Vit Lev 21/6
Såld MYLR 2021 Vit/Svart 20"
Skriv svar