Har googlat så mycket jag kan men ej hittar svar till min fråga och jag vet att det finns folk här som kan det

Hur gör man så det blir korrekt?
Moderator: Redaktion
Ser inget om bruttolöneavdrag där, dessutom är det för bilförmån, inte löneväxling till pension, det blir ju andra konton.spacecoin skrev:Det finns exempel för både brutto och netto här: https://www.revideco.se/nettoloneavdrag ... bilforman/
Egenföretagare ja men köper inte alls ditt argument. Det finns fördelar med högre lön.danni skrev:Är du egenföretagare? Isåfall finns det ingen poäng att bokföra ett bruttolöneavdrag alls. Bara minska din lön om du vill ta ut mindre lön.
Då kan du lika gärna höja din lön och sedan göra nettolöneavdrag? Då har du registrerat ännu högre lön på alla viktiga ställen. Finns hur mycket som helst om det där, ex här:thedude skrev:Egenföretagare ja men köper inte alls ditt argument. Det finns fördelar med högre lön.danni skrev:Är du egenföretagare? Isåfall finns det ingen poäng att bokföra ett bruttolöneavdrag alls. Bara minska din lön om du vill ta ut mindre lön.
Istället för lön+pensionsavsättning så höjer man lönen med den summan för att sen göra bruttolöneavdrag, skattemässigt är det ingen skillnad men högre lön ändå, bra om man ansöker om bolån, avsättning till allmän pension, föräldraförsäkring m.m.
Det märks att det är ett bilforum när folk tänker på bilförmån så fort man pratar avdragMatte skrev:Då kan du lika gärna höja din lön och sedan göra nettolöneavdrag? Då har du registrerat ännu högre lön på alla viktiga ställen. Finns hur mycket som helst om det där, ex här:thedude skrev:Egenföretagare ja men köper inte alls ditt argument. Det finns fördelar med högre lön.danni skrev:Är du egenföretagare? Isåfall finns det ingen poäng att bokföra ett bruttolöneavdrag alls. Bara minska din lön om du vill ta ut mindre lön.
Istället för lön+pensionsavsättning så höjer man lönen med den summan för att sen göra bruttolöneavdrag, skattemässigt är det ingen skillnad men högre lön ändå, bra om man ansöker om bolån, avsättning till allmän pension, föräldraförsäkring m.m.
https://blog.benify.se/formaner-mot-net ... fordelarna