Operera in chip bra idé?
Moderator: Redaktion
Operera in chip bra idé?
Vad finns det för smarta lösningar med RFID/NFC teknik. Har någon exempelvis en klocka med chip?
Har sett ringar, armband och chip i armen…
https://insideevs.com/news/605577/tesla ... EKoXL6fxEA
Har sett ringar, armband och chip i armen…
https://insideevs.com/news/605577/tesla ... EKoXL6fxEA
- ovelundkvist
- Teslaägare
- Kontakt:
Re: Operera in chip bra idé?
https://chipster.se/
De har både inplantat, klockor, taggar och klistermärken.
Jag har inplantat i händerna, funkar bra.
Anmälde mig för något år sedan på Malmömässan för att få ett chip men blev fulltäcknatt
Men undrar hur man uppdaterar man detta chip med olika applikationer?
Som ni förstår helt novis men fattar framtidens områden.

Men undrar hur man uppdaterar man detta chip med olika applikationer?
Som ni förstår helt novis men fattar framtidens områden.
Börjar ju komma en hel del betallösningar där du bara behöver vifta med handen eller huvudet för att betala/legitimera dig
Skitbra lösning om man slipper nycklar, pengar, kontokort, körkort mm. Allt i ett chip i handen/huvudet
Nackdel är väl att kassörskeyrket mfl försvinner
Ytterligare en nackdel är om nån dåre tar över makten.
Bibeln har några profetiska texter om just detta
666 texten kanske är mest känt
Skitbra lösning om man slipper nycklar, pengar, kontokort, körkort mm. Allt i ett chip i handen/huvudet
Nackdel är väl att kassörskeyrket mfl försvinner
Ytterligare en nackdel är om nån dåre tar över makten.
666 texten kanske är mest känt
-
Någon som sett någon evidens för att något som står i Bibeln stämmer?...Thed75 skrev:.../ Ytterligare en nackdel är om nån dåre tar över makten.
666 texten kanske är mest känt [Min understrykning.]
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Har två chip i högerhanden. Det ena använde jag dagligen för att komma in i lägenhetshuset. Men sen vi flyttade till villa har jag inte haft någon användning. Problemet är att chippen man opererar in oftast inte funkar ihop med andra NFC produkter.
Så du kan öppna din Tesla med handen? Ultimata lösningen lösningen möjligen men vette tusan om jag skulle våga göra det.ovelundkvist skrev:https://chipster.se/
Nej, Teslas chip är krypterade så ingen av de som man kan operera in i handen kan agera nyckel.Jeltsin skrev:Så du kan öppna din Tesla med handen? Ultimata lösningen lösningen möjligen men vette tusan om jag skulle våga göra det.ovelundkvist skrev:https://chipster.se/
Jag föredrar att någon snor teslan via mobilen eller smartklockan framför att bli av med högerhanden.
M3 P -24 svart/svart
M3 LR -22 svart/svart
M3 LR -20 svart/svart - såld
M3 LR -22 svart/svart
M3 LR -20 svart/svart - såld
- jonasl
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/jonas44573
Skulle vilja ha ett skrivbart chip isf, jobbigt att behöva byta chip varje gång jag får nytt passerkort på jobbet.
Gjorde en klon av mitt förra kort (Mifare Classic) och det fungerade väldigt bra, räddade mig många gånger att ha ett extrakort. Men inte helt by-the-book enligt vår dåvarande säkerhetschef..
Gjorde en klon av mitt förra kort (Mifare Classic) och det fungerade väldigt bra, räddade mig många gånger att ha ett extrakort. Men inte helt by-the-book enligt vår dåvarande säkerhetschef..
Model Y LR AWD 2022
Det finns skrivbara chip för att klona id:t men de är mycket svårare att få tag på. Iaf när jag höll på och lekte med sånt här. För mig som inte förvarar statshemligheter hemma har jag lite svårt att förstå varför t.ex. Yale doorman ska krånga till det och inte tillåta andra chip. Det måste fortfarande vara mycket enklare för en tjuv att bara bryta upp dörren eller slå sönder en ruta än att sitta och lurpassa på mig och försöka scanna av min hand för att kopiera chippet...jonasl skrev:Skulle vilja ha ett skrivbart chip isf, jobbigt att behöva byta chip varje gång jag får nytt passerkort på jobbet.
- jonasl
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/jonas44573
Verkligen, det är en av de stora orsakerna till att jag inte vill ha Yale Doorman själv. Har kikat på DormaKaba Dkey.
Tror de vill sälja keyfobs med god avans istället för att folk ska använda sitt busskort..
Tror de vill sälja keyfobs med god avans istället för att folk ska använda sitt busskort..
Model Y LR AWD 2022
Ah, intressant, ska kika på det. Har kikat lite på ID lock också, men förmodligen blir det nog en Yale för mig ändå sen, då de har integration mot Verisure.jonasl skrev:Verkligen, det är en av de stora orsakerna till att jag inte vill ha Yale Doorman själv. Har kikat på DormaKaba Dkey.
Angående busskort kan jag varna lite för att använda det till annat. La in Sats-kortet i mitt SL-kort men det slutade att fungera i SL-spärrarna efter några månaders användning. Hände flera gånger så jag gissar att Sats läsare gjorde något med korten.
Här har du förresten ett sånt skrivbart chip: https://chipster.se/produkt/xm1-fran-dangerous-things/
Ibland känner jag mig gammal och teknikfientlig....
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Kanske man ska operera in en scanner i handen så man kan läsa ut och klona folks betalchip genom att hälsa på så många som möjligt.Anderzzon skrev:Det finns skrivbara chip för att klona id:t men de är mycket svårare att få tag på. Iaf när jag höll på och lekte med sånt här. För mig som inte förvarar statshemligheter hemma har jag lite svårt att förstå varför t.ex. Yale doorman ska krånga till det och inte tillåta andra chip. Det måste fortfarande vara mycket enklare för en tjuv att bara bryta upp dörren eller slå sönder en ruta än att sitta och lurpassa på mig och försöka scanna av min hand för att kopiera chippet...jonasl skrev:Skulle vilja ha ett skrivbart chip isf, jobbigt att behöva byta chip varje gång jag får nytt passerkort på jobbet.
M3 SR+ 2019 FSD, HW 2.5, HW 3, 18"
MS LR 2023 FSD, HW 4, 19"
MS LR 2023 FSD, HW 4, 19"