Väntrum Model 3
Moderator: Redaktion
- Tabster666
- Teslaägare
Re: Väntrum Model 3
Tusen tack för tipset!guldskog skrev:Nu är car.info uppdaterad så ni bör få ut reg om ni anger vin
Hittade bilen (Blå/svart M3LR) och regnummer.
Nu återstår bara att jag ska få en uppskattad tid för leverans samt ett faktiskt leverans sms.
Har inte fått något från Tesla på bra länge
Model 3 LR AWD 2021
Hejsan!
Någon som ska hämta sin bil i Umeå som fått bestämma dag och tid ännu?
Vi fick sms om att leveransen förbereds ocha tt vi inom kort skulle få sms för att boka in upphämtning men det var förra veckan haha.
Vi fick sms om att leveransen förbereds ocha tt vi inom kort skulle få sms för att boka in upphämtning men det var förra veckan haha.
- enoch85
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/daniel893595
Tack för detta tips! Har nu ringt till TH och sagt upp försäkringen. Det är som ni säger, det ingår 14 dagar sen fortskrider den om man inte säger upp den.kenjon skrev:Jo, 14 dagar ingår från TryggHansa. De ringer upp under perioden och frågar hur man vill göra efter de 14 dagarna.Xerxes skrev:Men hur var det nu, ingår det inte försäkring i ett kort tag efter köpet?enoch85 skrev:Har nu även tecknat försäkring. Tog reda på att vagnskadegarantin har 13750 kr i självrisk ink moms, men Trygg Hansa sänker den med 5000 kr i Teslaförsäkringen. Sen valde jag till extra själriskreducering om bilen behöver repareras efter skadegörelse, krock med djur eller en parkeringsskada. Finns här: https://www.trygghansa.se/forsakringar/ ... rakna-pris
421 kr per månad. Känns ändå bra, hade räknat med 2000 kr per månad i min budget.
Volkswagen e-UP 2021
Tesla M3LR 2022
Mercedes E300de 2020 - såld
Tesla M3LR 2022
Jag ska hämta där, står 1 sep på fakturan men blir nog annat datum.Mange1992 skrev:Hejsan!
Är i samma läge. Än har jag inte fått något SMS om att hämta i Umeå.Mange1992 skrev:Hejsan!
Pratade med Sales på Tesla och de kunde utläsa att bilarna skulle komma till Stockholm/Trosta 6 september, vilket passar med tiden de ska vara i Malmö.enoch85 skrev:OK, så nu har jag ett datum! 3 september kommer bilen (bilarna) till Tesla i Malmö, så gårdagens spaning var inte bilar till Sverige. Leveransdagen är förmodligen första veckan i September trots att det står 4 September på min slutfaktura.
Jag lyckades även få ett regnummer. Yay!
Registreringsnummer
XXX000
Fabrikat
TESLA
Handelsbeteckning
MODEL 3
Färg
Vit
Fordonsslag
Personbil
Fordonsslagsklass
Personbil
Fordonskategori
M1
Fordonsår
2022
Fordonet tillverkat
2022-07-12
Typgodkännandedatum
2022-07-01
Kunde även hitta regnummer via VIN på car.info

- enoch85
- Teslaägare
Jag ringde nu idag igen för att dubbelkolla försäkringen, och fick då veta att datumet var 1 september, på torsdag nästa vecka. Sen ska bilarna provköras, och skyltar ska sättas på osv, det är det som tar tid sa han. Han sa också att jag bör få SMS angående leverans inom väldigt kort.leslayer skrev:Pratade med Sales på Tesla och de kunde utläsa att bilarna skulle komma till Stockholm/Trosta 6 september, vilket passar med tiden de ska vara i Malmö.enoch85 skrev:OK, så nu har jag ett datum! 3 september kommer bilen (bilarna) till Tesla i Malmö, så gårdagens spaning var inte bilar till Sverige. Leveransdagen är förmodligen första veckan i September trots att det står 4 September på min slutfaktura.
Jag lyckades även få ett regnummer. Yay!
Registreringsnummer
XXX000
Fabrikat
TESLA
Handelsbeteckning
MODEL 3
Färg
Vit
Fordonsslag
Personbil
Fordonsslagsklass
Personbil
Fordonskategori
M1
Fordonsår
2022
Fordonet tillverkat
2022-07-12
Typgodkännandedatum
2022-07-01
Kunde även hitta regnummer via VIN på car.info
Volkswagen e-UP 2021
Tesla M3LR 2022
Tesla M3LR 2022
- enoch85
- Teslaägare
Har nu fått SMS samt bokat leverans! Det blir den 30 augusti kl 13:00.
Väntan är över!!!!
Väntan är över!!!!
Senast redigerad av enoch85, redigerad totalt 1 gånger.
Volkswagen e-UP 2021
Tesla M3LR 2022
Tesla M3LR 2022
Nu händer det grejer!
Har nu fått länken för att boka upphämtning
Blir nästa onsdag 31/8 i Mölndal, Göteborg.
En blå M3P beställd i mars.
Nu ska jag bara sälja min nuvarande M3P 2021 också
Har nu fått länken för att boka upphämtning

Blir nästa onsdag 31/8 i Mölndal, Göteborg.
En blå M3P beställd i mars.
Nu ska jag bara sälja min nuvarande M3P 2021 också

Samma här! Hämtar också måndag 29/8!! Riktigt nice!! 
Nu kan man söka reg-nr på carinfo via VIN också. Om man nu bryr sig, fick själv ett ickesägande 3 bokstäver, 3 nummer. Rätt skönt att inte få typ KUC:666 eller något sånt. Eller QKN..

Nu kan man söka reg-nr på carinfo via VIN också. Om man nu bryr sig, fick själv ett ickesägande 3 bokstäver, 3 nummer. Rätt skönt att inte få typ KUC:666 eller något sånt. Eller QKN..
Det skulle vara trevligt att höra från er som har fått datum för upphämtning hur det gick och om bilen var till belåtenhet 

Ska försöka komma ihåg att återrapporteraLazosi skrev:Det skulle vara trevligt att höra från er som har fått datum för upphämtning hur det gick och om bilen var till belåtenhet

Själv är det den andra Model 3 Performance man hämtar. Men min gamla är byggd i USA o den nya i Kina, så ska bli intressant o se hur byggkvalité mm har ändrats

För mig blir det min andra Model 3 men första Performance. Hade en LR förut. Blir intressant se skillnaden på en P vs en LR men även USA byggd vs Kina.eizzmar skrev:Ska försöka komma ihåg att återrapporteraLazosi skrev:Det skulle vara trevligt att höra från er som har fått datum för upphämtning hur det gick och om bilen var till belåtenhet
Själv är det den andra Model 3 Performance man hämtar. Men min gamla är byggd i USA o den nya i Kina, så ska bli intressant o se hur byggkvalité mm har ändrats
Tesla model 3 LR+ AWD, FSD (HW3), midnight silver metallic, svart interiör, 18 tum hjul. Uttagen 2019-05-24. Såld 2022-08-09
Tesla Model 3 Performance, röd, vit interiör. Beställd 2022-04-04, Levererad 2022-08-31
Tesla Model 3 Performance, röd, vit interiör. Beställd 2022-04-04, Levererad 2022-08-31
Bra val med P, visst lite trökigt med förlorad bonus men helt klart värt det ändå!!HenricL skrev:För mig blir det min andra Model 3 men första Performance. Hade en LR förut. Blir intressant se skillnaden på en P vs en LR men även USA byggd vs Kina.eizzmar skrev:Ska försöka komma ihåg att återrapporteraLazosi skrev:Det skulle vara trevligt att höra från er som har fått datum för upphämtning hur det gick och om bilen var till belåtenhet

Helt underbar bil, ska bli nice med en ny och uppdaterad variant

Är utomlands, mottager jag SMS från Tesla ändå?
Ska ta emot bil i GBG och såg att några hade fått det andra och sista SMS om bokning av upphämtning.
Tack på förhand!
Ska ta emot bil i GBG och såg att några hade fått det andra och sista SMS om bokning av upphämtning.
Tack på förhand!
- enoch85
- Teslaägare
Här är länken, prova boka med ditt nummer:Kid skrev:Är utomlands, mottager jag SMS från Tesla ändå?
Tack på förhand!
https://tesla.com/sv_SE/schedule/RNXXXXXXX
Volkswagen e-UP 2021
Tesla M3LR 2022
Tesla M3LR 2022
Du måste byta ut numret till ditt egna i länkenKid skrev:Kom inte åt länken, den blev bara vit skärmen.
Är den några fler som har fått sms om bokning och hämtning? Nån i stockholm som fått sms om hämtning ?
Tack
Tack
-
guldskog skrev:Du måste byta ut numret till ditt egna i länkenKid skrev:Kom inte åt länken, den blev bara vit skärmen.
Det funkar tyvärr inte om man inte fått sms än, testat och bytt till mitt eget beställningsnummer. Men kommer bara till "min sida" och inte till någon boka tid.
Jag har leveransfönster 24:e augusti till 7:e september. Har inte fått något sms än. Tycker det är skit att man inte kan få någon bättre framförhållning än få dagar innan man ska behöva hämta den. Blir liksom inte lätt att planera direkt.
Jag har fått leveransfönster 25/8-8/9 (Göteborg). Ni som fått SMS för inbokning av upphämtningstid - hur många dagar innan möjlig upphämtning har SMS'et kommit?
Pratade med Tesla idag och fick veta att min bil kommer till Göteborg nästa vecka, leveransfönster 27/8-10/9. Man vet snart inte vad man ska tro, tycker man får olika svar hela tiden.BigBernt skrev:Jag har fått leveransfönster 25/8-8/9 (Göteborg). Ni som fått SMS för inbokning av upphämtningstid - hur många dagar innan möjlig upphämtning har SMS'et kommit?
Kommer en båt till Wallhamn imorgon, om den har Teslor eller inte vet jag inte.
Väntar också på det förbaskade smset.
Jag pratade också med Tesla idag och väntar på SMS. I nästa eller veckan efter får jag troligtvis det så de. Men håller med dig att det känns svårt att lita på dem helt...Volvo855 skrev:Pratade med Tesla idag och fick veta att min bil kommer till Göteborg nästa vecka, leveransfönster 27/8-10/9. Man vet snart inte vad man ska tro, tycker man får olika svar hela tiden.BigBernt skrev:Jag har fått leveransfönster 25/8-8/9 (Göteborg). Ni som fått SMS för inbokning av upphämtningstid - hur många dagar innan möjlig upphämtning har SMS'et kommit?
Kommer en båt till Wallhamn imorgon, om den har Teslor eller inte vet jag inte.
Väntar också på det förbaskade smset.