Model 3

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Jerker
elbilist

Re: Model 3

Inlägg av Jerker »

Surfaren skrev:
Jerker skrev:
Ah... Då undrar man om man vinner något på att åka till en butik och lägga sin beställning eller om det räcker att lägga den på nätet...
Kan ju påverka vilken plats man får i turordningen en del, om det är butik 31 mars och online 1 april som Elon sa.
Men hur är det nu, ligger vi före eller efter USA? Vi ligger väl före, så om man säger ett datum i USA så börjar dagen med det datumet tidigare i Sverige än i USA? Då bör det definitivt löna sig att boka i butik, inte online. Förutsatt att bokningen i butik registreras omdelebart, vill säga.
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Inlägg av Svenssons »

Vill man ha riktigt tidigt nummer bör man kanske ta en tur till Finland och hänga på låset vid öppningen där. Lär nog drösa in 1-2 års förbeställningar de första dagarna... Om Tesla sedan gör som de gjort med övriga modeller och versioner så får de med fullutrustad bil sin före de med snikversion.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist

Inlägg av Jerker »

Svenssons skrev:
Vill man ha riktigt tidigt nummer bör man kanske ta en tur till Finland och hänga på låset vid öppningen där. Lär nog drösa in 1-2 års förbeställningar de första dagarna... Om Tesla sedan gör som de gjort med övriga modeller och versioner så får de med fullutrustad bil sin före de med snikversion.
:) Ah... en tur med Finlandsfärjan... Bäst att ta ledigt från jobbet med en gång...
vigge50

Inlägg av vigge50 »

Surfaren skrev:
$1000 är ju ingen fara att ligga ute med (jag hann glömma bort mina 17000 tills jag fick leverans av min Model S). Så man ska alltså kunna åka till Teslas butik även i Sverige (Elon svarade "global") och boka 31 mars? Det tror jag på när jag ser det. :mrgreen:

(För övrigt: hur f-n följer man diskussionerna på Twitter? Jag vill bara se frågor Elon svarat på, samt hans svar...)
Om du trycker på ett av Elon inlägg så ser du vilket inlägg han svarat på.
image.jpeg
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist

Inlägg av Jerker »

Jerker skrev:
Svenssons skrev:
:) Ah... en tur med Finlandsfärjan... Bäst att ta ledigt från jobbet med en gång...
...fast man kanske bara kan beställa bil för leverans till Finland i Finland? :o
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Inlägg av Svenssons »

Jerker skrev:
Jerker skrev:
Svenssons skrev:
...fast man kanske bara kan beställa bil för leverans till Finland i Finland? :o
Det borde vara inom EU. Min reservation av Model X säger ännu inget om var jag vill ta leverans av Model X och jag ligger i samma kö som alla andra i hela Europa, inklusive Norge. Tidiga Model S-köpare fick ju till och med ta leverans i Danmark men det är nog inte möjligt längre. Huvudsak bör vara att reservationen är gjord i rätt marknad. En Amerika-reservation har ju annan kö så där hade det inte gått att reservera.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
hybris
Teslaägare

Inlägg av hybris »

Svensson det kommer en soccermomvariant av model 3 senare sägs det. Din andrabil? ;-)
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Inlägg av danni »

Det finns ju dock en viss risk att reservationerna öppnar samtidigt i hela världen, oavsett tidszon. Sen har de väl olika köer för olika världsdelar? Eller har haft med Model X iaf?
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
hybris
Teslaägare

Inlägg av hybris »

Jo gissar att de slår på det samtidigt när det är 1 April i Kalifornien. Tror inte de öppnar det 00.01 i varje tidszon... ;-)
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist

Inlägg av Jerker »

hybris skrev:
Jo gissar att de slår på det samtidigt när det är 1 April i Kalifornien. Tror inte de öppnar det 00.01 i varje tidszon... ;-)
Nej, man undrar ju... Annars kommer ju USA sist. Datumgränsen går ju strax utanför USAs västkust.
Användarvisningsbild
hybris
Teslaägare

Inlägg av hybris »

Sedan gissar jag att alla länder med butik i Europa kommer få en viss tilldelning då man vill få ut bilar på alla marknader för reklamen. Tror inte de kommer köra en first come, first served för EU...
Användarvisningsbild
apkungen
Teslaägare

Inlägg av apkungen »

Ja jag har också svårt att tänka mig att hela Europa skulle ha samma kö. Sverige kommer nog framförallt att tävla med Sverige. Och jag tror också att de kommer att öppna on line bokning samtidigt. Men ska de ha nattöppet den 31a i Europa för att öppna samtidigt i usa? Nej det tror jag inte. Möjligen öppnar de samtidigt för hela Europa dock.
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Inlägg av danni »

hybris skrev:
Webbokningen som öppnar den 1:a fungerar garanterat så. Men frågan är om detsamma gäller för bokning i butik som öppnar den 31:a.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
hybris
Teslaägare

Inlägg av hybris »

Jag frågade Tesla och de verkade mer tro på webbokning än att de vill få köer i butikerna där man trots allt beställer på samma webb... Så de visste inget om att det kommer gå att boka i butiken dagen innan.
Användarvisningsbild
apkungen
Teslaägare

Inlägg av apkungen »

Har ni sett den här? :
Bild
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist

Inlägg av Jerker »

hybris skrev:
Jag frågade Tesla och de verkade mer tro på webbokning än att de vill få köer i butikerna där man trots allt beställer på samma webb... Så de visste inget om att det kommer gå att boka i butiken dagen innan.
Men nu lär de ta reda på det... Bild
Användarvisningsbild
AGCF
Teslaägare
Referralkod: ts.la/alexander7331
Kontakt:

Inlägg av AGCF »

I vanlig ordning har medarbetarna ingen aning om vad Elon ska twittra. Det kommer nog instruktioner ut i organisationen innan 31 mars
Tesla Model 3 LR -24. Före detta Tesla M3 SR+, M3 LR -20, MX 75D -17, MS -14. VD på The New Aero, aerodynamiska fälgar till Tesla. http://www.thenewaero.com
Användarvisningsbild
Herr X
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av Herr X »

apkungen skrev:
Har ni sett den här? :
Bild
Den där bilden har cirkulerat ett tag - här är en artikel från oktober förra året:
http://www.carscoops.com/2015/10/musk-r ... s.html?m=1
Model X 90D
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV

Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
Användarvisningsbild
Mistafrizz
Teslaägare

Inlägg av Mistafrizz »

Någon som sett denna bild?
image.png
Model X 90d (uttagen december 2016) - allt utom det berömda draget.

2015 Nissan Leaf Tekna
Surfaren
elbilist

Inlägg av Surfaren »

Mistafrizz skrev:
Jag fick den frågan från en kollega också. Ser mest ut som en tidig version av Model S, tycker jag.
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av e5m1r »

Mistafrizz skrev:
Model s pre production
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Inlägg av Svenssons »

Mistafrizz skrev:
Bilen är en tidig prototyp av Model S. Finns postad här tidigare.
Användarvisningsbild
Mistafrizz
Teslaägare

Inlägg av Mistafrizz »

Svenssons skrev:
Mistafrizz skrev:

Ok ok..
Model X 90d (uttagen december 2016) - allt utom det berömda draget.

2015 Nissan Leaf Tekna
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Inlägg av Svenssons »

Mistafrizz skrev:
Svenssons skrev:
Mistafrizz skrev:

Ok ok..
Bilden används tyvärr av många okunniga journalister som både Model 3 och kommande face-lift för Model S fast bilden är tagen före 2012 och är prototyp för Model S. Har man inte sett den innan kanske man blir lurad men bilden kommer upp med 1-2 månaders mellanrum känns det som.
Användarvisningsbild
_TonyV
Teslaägare

Inlägg av _TonyV »

Men skulle de damma av den igen tilll en M3 så fungerar det för mig iaf.. :-)

Kan de göra bilen för snygg, så den kannibaliserar på en dyrare MS / MX?
Så man gör en farmoranka bil ist..
Leaf 24, 30, 40, Skoda CitiGo, ID3, MYP -22, M3 -21
MYLR-24
Skriv svar