När man lånar ut sin Tesla kan man ju göra det enkelt för sig och bara låna ut fob/nyckelkort.
Men Tesla appen är ju värdefull att kunna använda också.
En lösning är att ha en gammal mobil med Tesla app som man också lånar ut.
Den mobilen behöver inte ens ha ett SIM kort, eftersom låntagaren kan ju skapa en egen hotspot.
Eller skapar ni en ny användare, och låntagaren får köra appen i sin egen mobil?
Nästa fråga, hur gör icke Tesla ägare, när de lånar ut sin bil.
Låna ut Teslan, hur gör du?
Moderator: Redaktion
Låna ut Teslan, hur gör du?
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: Låna ut Teslan, hur gör du?
När jag lånat ut min bil så har jag gett personen ett nyckelkort. När jag lånade ut min X gav jag en fob. När jag lånade ut min Toyota gav jag nyckeln....
Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
3P vit/vit, ibland
Nyhetstorka?Zalman3 skrev:När man lånar ut sin Tesla kan man ju göra det enkelt för sig och bara låna ut fob/nyckelkort.
Den mobilen behöver inte ens ha ett SIM kort, eftersom låntagaren kan ju skapa en egen hotspot.
Eller skapar ni en ny användare, och låntagaren får köra appen i sin egen mobil?

När det är minus 25 grader är det inte kul att inte kunna köra förvärmning av bilen.backe skrev:Nyhetstorka?Zalman3 skrev:När man lånar ut sin Tesla kan man ju göra det enkelt för sig och bara låna ut fob/nyckelkort.
Och låna ut sin egen mobil funkar inte heller.
När ni hyrt en Tesla. Fick ni tillgång till appen då?
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
När jag lånat ut bilen har jag gett personen tillgång till bilen i deras Tesla app och gett dem ett kort.
- jeppe_sthlm
- Teslaägare
Har en granne som brukar låna bilen ibland - bjöd in via appen. Kan ju inte bli mycket enklare 

Model S Standard Range Raven