Upptäckte en irriterande sak idag när vi var på IKEA och handlade. Fällde ena delen av baksätet på min MYLR och la in ett lite tyngre paket. När vi sedan skulle köra så tror bilen att det sitter någon i mitten bak utan bälte och börjar plinga och plingar heeeeela vägen hem i 20 minuter.
Går det att stänga av det på nått sätt? Annars borde ju bilen känna av att sätet är fällt och inte börja plinga…?!
Irriterande bältespling
Moderator: Redaktion
- mikebike
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Re: Irriterande bältespling
Sätt ihop bältet eller skaffa en sån här:
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Det är så sjukt bara att ett så mjukvarustarkt företag som Tesla inte programmerat detta. Allt annat i bilen är ju uppkopplat, varför inte knapparna för att fälla säten?mikebike skrev:Sätt ihop bältet eller skaffa en sån här:
Tesla Model Y RWD 2023 vit/svart
Jo jag har en sådan fast inte sådär platt. Den jag har kan man inte ha i och fälla sätet samtidigt. Men tänkte ju precis som ovan skrivit att Tesla borde ha tänkt på detta rent mjukvarumässigt.mikebike skrev:Sätt ihop bältet eller skaffa en sån här:
- kenjon
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/kent 76750
Model 3 Performance 2020 blå (såld)
Model Y LR 2021 blå (ska säljas)
Model Y LR 2024 Midnight Cherry vit inredning
Bokat Cybertruck
18 kWp solceller, 35 kWh batteri
Model Y LR 2021 blå (ska säljas)
Model Y LR 2024 Midnight Cherry vit inredning
Bokat Cybertruck
18 kWp solceller, 35 kWh batteri
Jag använder ett liknande som denna https://www.arkenzoo.se/trixie-bilsele- ... hake?52626 som jag sparade efter det vi hade hund.
Fungerar utmärkt att peta ner i förarstolens bältefäste om man vill ha bilen igång om man lämnar bilen, är inte helt överens om att det är en smart funktion att starta/stänga av bilen med röven.
Denna borde även fungera i baksätet på samma sätt kan man tycka
Fungerar utmärkt att peta ner i förarstolens bältefäste om man vill ha bilen igång om man lämnar bilen, är inte helt överens om att det är en smart funktion att starta/stänga av bilen med röven.
Denna borde även fungera i baksätet på samma sätt kan man tycka