fth skrev:Det är mångdubbelt dyrare att bygga ut vätgasmackar än att bygga snabbladdare, plus att man behöver bygga ut en mångdubbelt krångligare och dyrare infrastruktur för produktion och distribution.MWall skrev:Fast vätgas kanske inte är så jäkla dumt? Visst är det mindre effektivt men när det är överproduktion pga vind så blir det ändå billigt.
Här nere på kontinenten är det så galet många bilar. Vet inte hur laddstationerna skulle behöva se ut för att serva alla?
Jag räknade på kostnaden för utbyggnad bara i Sverige för en total omställning till vätgas för samtliga personbilar, bara mackarna hamnade på typ 500 miljarder SEK, sen skulle hela produktionen, lagringen, distributionen tillkomma.
Detta kommer aldrig någonsin att hända.
/fth
Nånting måste ju ge sig. Jag tror inte elbilar skalar så bra. Det funkar bra om några kör elbil men ska alla köra elbil så blir det kaos under semesterperioden. Det finns ingen ekonomisk vinning i att bygga infrastruktur som bara behövs under ett par månader.