Väntrum Model 3

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

AndersT

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av AndersT »

AndersT skrev:
Dags att göra sitt första inlägg.

Sålde den fina av mina bensinbilar och lade en beställning på en M3a. Så i Augusti dyker förhoppningsvis en blå M3 LR med svart inredning upp i Malmö. Väldigt svårt att inte bli lycklig inombords när man trycker på gaspedalen i en Tesla..
Nu har fönstret krympt till 6-20 Augusti och det finns vin på hemsidan, inget sms däremot.
Användarvisningsbild
Pompedompe
Teslaägare

Inlägg av Pompedompe »

Jag har också fått (eller läst via https://www.tesla.com/teslaaccount/oxp- ... ser-orders) VIN. Beställde en bakhjulsdriven grå/svart, 18 tums hjul, dubbade vinterhjul och dragkrok den 20 juni. Beräknad leverans 6-20 augusti.
Tabster

Inlägg av Tabster »

marchr skrev:
Ni som har fått VIN har troligtvis en bil lastad på skeppet morning chorus. Ytterligare ett skepp (Glovis summit) kommer segla från Shanghai om någon dag och troligtvis dyker fler VIN upp då.
Eller så är det en båt som kommit längre. Ryktet säger att det kan finnas en eller kanske två båtar före Morning Chorus.

Är det någon som börjat söka på sina erhållna VIN nummer på rederiernas hemsidor?
Jag tänkte försöka, men har inte hittat några länkar ännu :)
marchr

Inlägg av marchr »

Tabster skrev:
marchr skrev:
Ni som har fått VIN har troligtvis en bil lastad på skeppet morning chorus. Ytterligare ett skepp (Glovis summit) kommer segla från Shanghai om någon dag och troligtvis dyker fler VIN upp då.
Eller så är det en båt som kommit längre. Ryktet säger att det kan finnas en eller kanske två båtar före Morning Chorus.

Är det någon som börjat söka på sina erhållna VIN nummer på rederiernas hemsidor?
Jag tänkte försöka, men har inte hittat några länkar ännu :)
Yes, såg också att det troligtvis redan har åkt 1-2 båtar före Morning Chorus:) Själv hoppas jag på att min LR svart/svart åker med på Summit som går om någon dag.
Användarvisningsbild
tor-ake
Teslaägare

Inlägg av tor-ake »

Pompedompe skrev:
Jag har också fått (eller läst via https://www.tesla.com/teslaaccount/oxp- ... ser-orders) VIN. Beställde en bakhjulsdriven grå/svart, 18 tums hjul, dubbade vinterhjul och dragkrok den 20 juni. Beräknad leverans 6-20 augusti.
Samma här, samma konfig, också fått VIN.

Eftersom lev. Har varit så långt fram har jag inte hunnit skicka in bilder på den SR+ jag ska byta in. Vad använder de bilderna till? Behöver man tvätta bilen månntro?
Model 3 SR+, Vit, 2019-06-28 - 2019-09-02
Model 3 RWD Grå, 2022-08-31 -
alfaunzo

Inlägg av alfaunzo »

Väntar som alla andra på en M3LR vit/svart aero i hopp att den ska dyka upp innan 2023.
Hur har ni tänkt kring vinterdäck..? Är det värt att vänta eller ska man lägga upp vinterdäck vid beställning för att få det överstökat..? Eller ska man köpa separat med viss risk att de inte dyker upp till vintern. Jag försöker lista upp alla alternativ.

Såg att man kan beställa separat på Tesla shoppen men oklart hur det är med leveranstid om man beställer efteråt. Ngn som har erfarenhet?
Xorkel

Inlägg av Xorkel »

Squiddy skrev:
Någon som vet om dom skickar ut VIN till de som ska ha den som förmånsbil och där leasingföretaget står som beställare?
Jag får nämligen inte upp bilen under mitt Teslakonto pga detta.
Jag beställde min LR grå/19" den 30:e mars som förmånsbil via Autoplan - använde Tesla Umeå som återförsäljare.
Kring midsommar bad jag om eventuell uppdatering kring leveransen av min säljare men då kunde han inte säga något. Idag ringde han upp och kunde informera mig om att en bil blivit tilldelad mig igår (leverans mellan 15-30:e augusti). Dock kunde jag inte få VIN ännu, utan han skulle skicka det till mig så fort det blir aktuellt. Med andra ord samma för mig - jag kan inte lägga till bilen ännu under mitt Tesla-konto trots att det nu börjar närma sig leverans.
Volvo855

Inlägg av Volvo855 »

Beställde en M3 LR vit/svart, aerofälg, vinterdäck och dragkrok 24/3. Igår fick jag ett VIN kopplat till min beställning och estimerad leveranstid 6 - 20 augusti. Eftersom det är en förmånsbil via AutoPlan så ser jag ingenting på mitt konto men personalen i GBG är kanon och har svarat på alla frågor utan krångel.
Nu hoppas jag bara att det inte blir några ändringar.
Johan-noob

Inlägg av Johan-noob »

Volvo855 skrev:
Beställde en M3 LR vit/svart, aerofälg, vinterdäck och dragkrok 24/3. Igår fick jag ett VIN kopplat till min beställning och estimerad leveranstid 6 - 20 augusti. Eftersom det är en förmånsbil via AutoPlan så ser jag ingenting på mitt konto men personalen i GBG är kanon och har svarat på alla frågor utan krångel.
Grattis
Men det borde väll inte bli några ändringar nu när du fått Vin nummer.
Men hur gör du med hämtningen jag tänkte ja tog med vi jobbet via autolease och för att de ska dra dubbelt på lönen så rekommenderar dom att hämta den mellan 1-3 i månaden så hur fan gör man då
Volvo855

Inlägg av Volvo855 »

Johan-noob skrev:
Volvo855 skrev:
Grattis
Men det borde väll inte bli några ändringar nu när du fått Vin nummer.
Men hur gör du med hämtningen jag tänkte ja tog med vi jobbet via autolease och för att de ska dra dubbelt på lönen så rekommenderar dom att hämta den mellan 1-3 i månaden så hur fan gör man då
Tackar, vågar inte ropa hej innan jag fått ett leveransdatum. Har en förmånsbil nu och enligt dom som har hand om bilarna på jobbet så kommer jag bara betala för den bilen jag haft längst i månaden. Hoppas verkligen dom vet vad dom pratar om.
Lazosi

Inlägg av Lazosi »

Har bestält en MP3 den 26/3 men har fortfarande inte fått nån VIN,
Finns det flera här som inte har fått nån VIN på MP3 ?
Est leverans den 19 Augusti - 18 September
os72

Inlägg av os72 »

Lazosi skrev:
Har bestält en MP3 den 26/3 men har fortfarande inte fått nån VIN,
Finns det flera här som inte har fått nån VIN på MP3 ?
Est leverans den 19 Augusti - 18 September
Jag har inte heller fått något VIN (M3LR grå/svart). Min uppskattade leverans är den 17/8-16/9 och jag fick sms'et som flera verkar ha fått gällande om man kan ta emot en i aug-sep. Håller tummarna att det kommer snart och går in och kollar källkoden hela tiden...:-)
Lazosi

Inlägg av Lazosi »

Samma här, fick smset som jag svarade på. Likt dig så tittar jag hela tiden efter VIN nummer :D
Hoppas det dyker upp snart för alla som väntar på.
VIN.
Användarvisningsbild
CharlieAlphaMike
Teslaägare

Inlägg av CharlieAlphaMike »

I hear a lot of forum members saying they've received SMS messages but no VIN Number. Can I suggest you contact your local Tesla store and ask them for your VIN Number? If you've been assigned a VIN, they'll have it on their system.
guldskog

Inlägg av guldskog »

Äntligen VIN 6 - 20 aug, M3LR svart/svart drag beställd dec 2021
Senast redigerad av guldskog, redigerad totalt 1 gånger.
guldskog

Inlägg av guldskog »

guldskog skrev:
Äntligen VIN nummer 6 - 20 aug, M3LR svart/svart drag beställd dec 2021
Nu ändrat till Augusti 23–September 06, någon med samma?
robegb

Inlägg av robegb »

Fortfarande inget nytt här, beställt en LR AWD Vit / svart och tackat ja till smset.
2023 Röd M3 AWD
os72

Inlägg av os72 »

robegb skrev:
Fortfarande inget nytt här, beställt en LR AWD Vit / svart och tackat ja till smset.
Samma för mig. Jag mejlade Tesla och frågade men fick bara ett intetsägande svar,

Hej,

Tack för ditt mail och för ditt snabba svar på sms!

Vår målsättning är att kunna leverera en bil till dig så snart vi bara kan. Först måste en bil allokeras till din beställning och så fort det sker kommer vi att nå ut till dig med vidare information. Vänligen håll utkik efter kommunikation per sms och på ditt Tesla-konto.

Önskar dig en trevlig helg!

Fastän jag har läst en massa inlägg om att leveranstiden går fram och tillbaka verkar det konstigt om de skulle skicka ut och fråga om man kan ta emot en bil i augusti-september men bara som kartläggning och "utifall det skulle dyka upp en bil". De borde ha koll på att det ska skickas ett stort antal bilar. Detta är kanske bara naiva önskningar...:-)
alfaunzo

Inlägg av alfaunzo »

guldskog skrev:
guldskog skrev:
Äntligen VIN nummer 6 - 20 aug, M3LR svart/svart drag beställd dec 2021
Nu ändrat till Augusti 23–September 06, någon med samma?
Samma här M3LR vit/svart
Augusti 17 - September 16
Användarvisningsbild
AlphaEcho
Teslaägare

Inlägg av AlphaEcho »

Beställde 9 mars en grå M3 LR med 18” och drag. Fått både sms, samtal och VIN. Leveransfönster 6 - 20 augusti.
guldskog

Inlägg av guldskog »

AlphaEcho skrev:
Beställde 9 mars en grå M3 LR med 18” och drag. Fått både sms, samtal och VIN. Leveransfönster 6 - 20 augusti.
Håller tummarna på att få sms på måndag :)
Användarvisningsbild
Xerxes
Teslaägare

Inlägg av Xerxes »

AlphaEcho skrev:
Grattis, beställde i princip samma vid samma tidpunkt och saknar fortfarande VIN men just nu uppskattat i appen är 17 aug-16 sept.
M3LR 2022
falconfly

Inlägg av falconfly »

Hej,

Någon som vet när man får fakturan för att betala kontantinsatsen? Jag har vin och leverans 4-18 aug.
jiggedyj

Inlägg av jiggedyj »

2022-07-22
Jag beställde en Tesla Model 3 med bakhjulsdrift. Vit ute, svart inne, 19" sportdäck, finansiell leasing till företag. EDD Q1 2023.

2022-07-24
Fick se att EDD hade ändrats till Augusti 18 – September 17 redan!? Skickade ett mail och bad dom lägga till dragkrok, får se hur det påverkar tiden.
marchr

Inlägg av marchr »

Fick precis VIN och prel leverans 16-30 augusti :)
Svart/Svart LR med dragkrok beställd 3 mars!
Skriv svar