Hej!
Har beställt en Tesla för första gången, model Y. Beställde i maj. Sedan har Tesla ändrat lev.datum hela tiden. Är det vanligt? Fick ett sms förra veckan om jag kunde ta emot min Tesla i aug/sept och jag svarade ok. Sedan ändrade de min lev.tid till dec-Jan. Någon som varit med om liknande? Vad kan jag förvänta mig för lev.datum?
Leverans model y
Moderator: Redaktion
Re: Leverans model y
Troligast september. Min app visade likadant. Nu uppdaterat till sept. Viss risk för Q4 leverans beroende på hur det går med produktion etc. Men Q3 troligast.
Kort verkar det som: Sms/samtal från Tesla är av högre ”kvalité”
Det i appen är ett estimat som verkar räknas ut automatiskt lite halvluddigt.
Dock är allt just estimat. Mycket svårt förutsäga exakt. Gäller alla tillverkare numera. Svårt förutsäga något. Teslas ”fel” är kanske att de ger för mycket information för tidigt vilket skapar förvirring.
Kort verkar det som: Sms/samtal från Tesla är av högre ”kvalité”
Det i appen är ett estimat som verkar räknas ut automatiskt lite halvluddigt.
Dock är allt just estimat. Mycket svårt förutsäga exakt. Gäller alla tillverkare numera. Svårt förutsäga något. Teslas ”fel” är kanske att de ger för mycket information för tidigt vilket skapar förvirring.
Model 3 SR+ 2019
Model Y LR 2023 väntar på leverans
Model Y LR 2023 väntar på leverans
- jonasl
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/jonas44573
Nej. Du brukar också kunna skjuta upp leverans till nästa kvartal, eventuellt mer men jag tror inte det är lika generöst längre.
Model Y LR AWD 2022
Ok tack. Så om jag av någon anledning inte längre vill fullfölja mitt köp så kan jag dra mig ur och endast förlora 2.5k.
Som privatperson bör du kunna få tillbaka de 2500 kr om du ångrar dig genom att hänvisa till ångerrätten som finns inskriven i distansköplagen.Thuthy skrev:Ok tack. Så om jag av någon anledning inte längre vill fullfölja mitt köp så kan jag dra mig ur och endast förlora 2.5k.
VW ID.7 GTX Tourer -25
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21 (såld)
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21 (såld)
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
- mikebike
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael72656
I appen eller via mess?Paraden skrev:Fick precis besked om leverans i nov dec.
Hade tidigare aug sept ???
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Det skulle väl vara den detaljen i avtalet att man inte får beställa en likadan konfiguration igen inom 6 månader efter nekad leverans.Thuthy skrev:Hej! Om man beställt men sen nekar leverans riskerar man något utöver de 2500?
Oklart om det efterlevs och vad den förlusten i så fall värderas till

MYP 2023 MCR/Vit Lev 21/6
Såld MYLR 2021 Vit/Svart 20"
Såld MYLR 2021 Vit/Svart 20"