Skaffa Brobizz?
Moderator: Redaktion
Skaffa Brobizz?
Har försökt ett antal gånger nu, dels på mobilen och dels på datorn.
Men det verkar omöjligt, i appen måste jag välja bizz eller nummerplåt, nummerplåt fungerar bara med dansk nummerplåt har jag förstått?
Så väljer en bizz och ska betala med kort, väljer jag BankID på samma enhet så går det fel och error för felaktig url.. väljer jag på annan enhet så kommer Log in hos min bank upp, men beloppet är 0 och inte 200 som det borde, jag anger koden och sedan är jag tillbaka på sidan där jag väljer mellan bizz och nummerplåt igen och inget är längre ifyllt.
På datorn går det också fel på liknande sätt.
Någon som har några tips?
Jag kör Mastercard, American Express går tydligen inte att lägga in står det på siten och det har jag ändå inget.
Men det verkar omöjligt, i appen måste jag välja bizz eller nummerplåt, nummerplåt fungerar bara med dansk nummerplåt har jag förstått?
Så väljer en bizz och ska betala med kort, väljer jag BankID på samma enhet så går det fel och error för felaktig url.. väljer jag på annan enhet så kommer Log in hos min bank upp, men beloppet är 0 och inte 200 som det borde, jag anger koden och sedan är jag tillbaka på sidan där jag väljer mellan bizz och nummerplåt igen och inget är längre ifyllt.
På datorn går det också fel på liknande sätt.
Någon som har några tips?
Jag kör Mastercard, American Express går tydligen inte att lägga in står det på siten och det har jag ändå inget.
Skaffa Brobizz?
Uhm. Brobizz kostar väl 440 eller ngt sånt?
Du skaffar ett abb på ett år. Sen kan du välja om du vill ha en dosa eller bara köra på nummerplåt.
Jag har både och. Dosa för hojen och (svensk) plåt för bilen.
Dom har förövrigt delat upp det nu så diverse hanteras på oresundpay.com
Du skaffar ett abb på ett år. Sen kan du välja om du vill ha en dosa eller bara köra på nummerplåt.
Senast redigerad av taliz, redigerad totalt 2 gång.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: Skaffa Brobizz?
Brobizz kostar 200 spänn för dosan, jag beställde i appen.
Bropass kostar 460kr/år detta beställde jag efter leveransen.
Jaha, får väl testa att välja nummerplåt om det går bättre..taliz skrev:Uhm. Brobizz kostar väl 440 eller ngt sånt?
Jag betalade inget för dosan iaf då jag valde den när jag tecknade abbet. Kanske ändrat nu dock.maccis skrev:Brobizz kostar 200 spänn för dosan, jag beställde i appen.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Provade med nummerplåt och det gick inte, då den inte hittar bilmodell.
Kanske samma problem som hos däcksfirmorna, då det bara var någon enstaka som hittade min bil med bilnumret, de har väl bara köpt in glesa uppdateringar från bilregistret så att nya bilar inte finns med.
Antagligen är de helt inriktade på befintliga kunder och struntar i nya?
Kanske samma problem som hos däcksfirmorna, då det bara var någon enstaka som hittade min bil med bilnumret, de har väl bara köpt in glesa uppdateringar från bilregistret så att nya bilar inte finns med.
Antagligen är de helt inriktade på befintliga kunder och struntar i nya?
Provade nummerplåt på datorn och där sa den att det inte gick på den här biltypen.
Så nu kommer jag att skippa denna och leta runt i Norge efter något, typ registrera nummerplåten och registrera den som elbil för att slippa en del avgifter.
Så nu kommer jag att skippa denna och leta runt i Norge efter något, typ registrera nummerplåten och registrera den som elbil för att slippa en del avgifter.
Jag testade brobizz inför en planerad tripp till Norge senare i sommar och jag fick det inte att fungera (ev samma problem som beskrivs i tråden). Så här har jag gjort hittills.wannabee skrev:Provade nummerplåt på datorn och där sa den att det inte gick på den här biltypen.
-Registrerade ett konto och bilens regnr på epass24
-Kollade på autopass.no och valde Fremtind (eftersom brobizz krånglade)
-Registrerade ett konto och bilens uppgifter på fremtind; använde uppgifter från transportstyrelsen. Efter ett tag bytte bilen status från pending till active hos Fremtind.
-Beställde transponder från fremtind (200:-)
Jag har inte testat köra i Norge än så det återstå att se om det blir några problem med rabatter och passager.
-
Det går bra att beställa en bizz från https://oresundpay.com/sv. Den funkar bra i Norge och miljörabatt för betalvägar och färjor hanteras automatiskt så länge fordonsinformationen är korrekt registrerat med bizzen.
Jag kör regnummer på 2 bilar(man kan ha max 2 åt gången men enkelt att ändra med BankID) Rekommenderar att ha dosan också då den behövs för stora bält om man åker där.
- NiklasTesla
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/niklas60543
Jepp kört med den i Danmark och Norge i flera år nu utan problem.AwesomePossum skrev:Det går bra att beställa en bizz från https://oresundpay.com/sv. Den funkar bra i Norge och miljörabatt för betalvägar och färjor hanteras automatiskt så länge fordonsinformationen är korrekt registrerat med bizzen.
MVH
Registrera dig på https://oresundsbron.com istället för på brobizz.
Gjorde det för nån dag sen och det funkade. Eller ja. Registreringen funkade, och jag kan lägga in bilar med svensk regplåt. Det går också att logga in efteråt.
Har dock inte kört över bron än
Gjorde det för nån dag sen och det funkade. Eller ja. Registreringen funkade, och jag kan lägga in bilar med svensk regplåt. Det går också att logga in efteråt.
Har dock inte kört över bron än
MYP
X90d
Jag registrerade mig i Norge och beställde en bizz från Norge då den kostar 200 Norska. I Danmark kostade den 200 Danska vilket är ca 300 Svenska, så ville inte betala 50% mera i Danmark.
Från øresundpay så är bizzen gratis...wannabee skrev:Jag registrerade mig i Norge och beställde en bizz från Norge då den kostar 200 Norska. I Danmark kostade den 200 Danska vilket är ca 300 Svenska, så ville inte betala 50% mera i Danmark.

VW Id.3 Pro Performance Family MY21
Det kom upp en räkning på 200 Dkr , så om den är gratis har de programmerat siten fel.. En del fick dem gratis för många år sedan har jag läst.krille skrev:Från øresundpay så är bizzen gratis...wannabee skrev:Jag registrerade mig i Norge och beställde en bizz från Norge då den kostar 200 Norska. I Danmark kostade den 200 Danska vilket är ca 300 Svenska, så ville inte betala 50% mera i Danmark.
Är du verkligen på https://www.oresundsbron.com/ och tittar?
Vi tecknade bropass hos dom i mars och bizzen kom med posten utan kostnad. Årsavgiften är 460 SEK och den tjänar man in på rabatten för en ToR över Öresundsbron. Sen blev det ca 100 kr billigare för Stora Bält åt vardera hållet om man registrerar sin Bizz även där som ett tilläggsavtal till Öresundsbroavtalet. Du måste använda bizz över Stora Bält då de inte kan registrera svenska skyltar än.
Vi tecknade bropass hos dom i mars och bizzen kom med posten utan kostnad. Årsavgiften är 460 SEK och den tjänar man in på rabatten för en ToR över Öresundsbron. Sen blev det ca 100 kr billigare för Stora Bält åt vardera hållet om man registrerar sin Bizz även där som ett tilläggsavtal till Öresundsbroavtalet. Du måste använda bizz över Stora Bält då de inte kan registrera svenska skyltar än.
Jag skaffade i höstas, det var gratis då i alla fall. Ger jag mig på att beställa en ny till random påhittad person så ser det fortfarande ut att vara gratis... Observera att jag pratar om Øresundpay, inte Brobizz eller øresundsbron.. men det kanske du har koll på?wannabee skrev:Det kom upp en räkning på 200 Dkr , så om den är gratis har de programmerat siten fel.. En del fick dem gratis för många år sedan har jag läst.krille skrev:Från øresundpay så är bizzen gratis...wannabee skrev:Jag registrerade mig i Norge och beställde en bizz från Norge då den kostar 200 Norska. I Danmark kostade den 200 Danska vilket är ca 300 Svenska, så ville inte betala 50% mera i Danmark.
Har fått en tag i brevlådan nu, men är det meningen att epass24 ska debitera och inte Fremtind? Hur vet man om det sker? epass24 går väl efter bilnummer och fremtind efter tag i första hand.Ghideon skrev:Jag testade brobizz inför en planerad tripp till Norge senare i sommar och jag fick det inte att fungera (ev samma problem som beskrivs i tråden). Så här har jag gjort hittills.wannabee skrev:Provade nummerplåt på datorn och där sa den att det inte gick på den här biltypen.
-Registrerade ett konto och bilens uppgifter på fremtind; använde uppgifter från transportstyrelsen. Efter ett tag bytte bilen status från pending till active hos Fremtind.
Jag har inte testat köra i Norge än så det återstå att se om det blir några problem med rabatter och passager.
Det verkar ju inte gå att ange numret på taggen hos epass24? Går det att se om den blivit registrerad som elbil i Norge eller inte, har laddat upp regbevis både till epass24 och till Fremtind.
Hos Femtind står det Active. Hos epass24 så står bilnumret med i listan på mina fordon.
Det är de som du skaffat tagg från som ska debitera dig (fremtind), så se till att ditt regnr är korrekt registrerat hos dem, annars riskerar du att bli dubbelfakturerad om/när tullsystemet inte kan koppla ihop taggen och bilen automatiskt vid passagen.wannabee skrev:Har fått en tag i brevlådan nu, men är det meningen att epass24 ska debitera och inte Fremtind? Hur vet man om det sker? epass24 går väl efter bilnummer och fremtind efter tag i första hand.Ghideon skrev:Jag testade brobizz inför en planerad tripp till Norge senare i sommar och jag fick det inte att fungera (ev samma problem som beskrivs i tråden). Så här har jag gjort hittills.wannabee skrev:Provade nummerplåt på datorn och där sa den att det inte gick på den här biltypen.
Det verkar ju inte gå att ange numret på taggen hos epass24? Går det att se om den blivit registrerad som elbil i Norge eller inte, har laddat upp regbevis både till epass24 och till Fremtind.
Hos Femtind står det Active. Hos epass24 så står bilnumret med i listan på mina fordon.
Här är en video som beskriver en äldre generation av det system som sitter uppe på många ställen i Norge.
Jag registrerade mig för Öresundpay strax innan min resa till Tyskland som påbörjades för en vecka sedan. Tog mig över både Öresunds- och Stora Bölt-bron endast på min regplåt. Körde i skyltavläaningsfilerna, blev insläppt, och sedan också debiterad på mitt Mastercard. Har för mig att det stod att detta funkade med regplåt om man registrerade sig efter April 2022 eller något liknande.msb skrev:Är du verkligen på https://www.oresundsbron.com/ och tittar?