Har en ny "app" på G till Tesla, vad önskar ni?

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
deffe
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av deffe »

Hej!

Jag arbetar justnu med en hemsida/app som kommer göra det möjligt att "enkelt" läsa sin mail samt även skicka meddelanden i form av googles messenger system. Ambitionen är att även kunna använda Skype, men den delen kommer troligen inte fungera eftersom jag inte har tillräckligt med tid.

Tänkte passa på att höra lite vad ni "önskar" er mest fanns i er bil.
Detta kommer bli en form av hemsida men anpassad till Teslas extremt sega skärm. Mao, väldigt clean.

Personligen så vill jag kunna skicka meddelanden samt maila, vilket finns i min nuvarande version. Nästa steg får vi se, det beror på vad ni vill ha. Sedan släpper jag den fri, antar att Tesla själva kommer komma med något bättre om några år oavsett. Men fram tills dess :)
Mvh
Richard @ Statsskuld.se
Hitta en rabattkod hos: Rabattkod.tips
Tidigare bilar: S85, P85, S90D, S100D, S P100D, X100D
Användarvisningsbild
malkolmen

Re: Har en ny "app" på G till Tesla, vad önskar ni?

Inlägg av malkolmen »

Yelp hade inte varit fel!

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Min familj och jag väntar på Model 3.
Just nu har vi en BMW 3 Serie.
Användarvisningsbild
Feddan
Teslaägare

Inlägg av Feddan »

Färdlogg. Som man enkelt kan markera om en resa varit tjänsteresa eller privat.
Överta företagsleasing av min Model S Performance 100 Ludicrous:
https://teslaclubsweden.se/forum/viewtopic.php?f=21&t=20318
Användarvisningsbild
drzaphod
Teslaägare

Inlägg av drzaphod »

Feddan skrev:
Färdlogg. Som man enkelt kan markera om en resa varit tjänsteresa eller privat.
Absolut.
Stolt ägare av en Model S Multicoat White från 2020.
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av e5m1r »

Kanske en flik med allmän nyttiga länkar ?
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Användarvisningsbild
Jocce
Teslaägare

Inlägg av Jocce »

Loggning av trängselskatt. Dvs när man passerar loggas detta med datum / klockslag (och aktuell kostnad) till en fil någonstans.

Att använda som underlag när trängselskattsfakturan kommer.

Kanske knepigt att få till i ett sådant gränssnitt..men vore trevligt :)

/Jocce
2020 Model S Long Range, Pärlvit (Folierad), Vit interiör, FSD, 19" Silver Slipstream.
Användarvisningsbild
leiflodde
Teslaägare

Inlägg av leiflodde »

Kanske jag missat något tidigare... men önskar att "skärmen" kommer ihåg inloggningar så man slipper knappa in det hela tiden.
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare

Inlägg av Pontus »

leiflodde skrev:
Kanske jag missat något tidigare... men önskar att "skärmen" kommer ihåg inloggningar så man slipper knappa in det hela tiden.
+1
verkar ha blivit värre med 7.1 oxå
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
deffe
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av deffe »

leiflodde skrev:
Det går att ordna enkelt faktiskt, det ska jag bygga in för jag har också stört mig på det.
Mvh
Richard @ Statsskuld.se
Hitta en rabattkod hos: Rabattkod.tips
Tidigare bilar: S85, P85, S90D, S100D, S P100D, X100D
Carl-Uno

Inlägg av Carl-Uno »

Jag som kör i tjänsten önskar körjournal och logg över utförda laddningar då detta krävs av skatteverket.

Skickat från min SM-A300FU via Tapatalk
Användarvisningsbild
Inventera
Teslaägare

Inlägg av Inventera »

En körjournal vore toppen. Jag körde Volvo och deras OnCall fungerade utmärkt. Lite fånigt att köpa denna dator på hjul och byta ner sig vad gäller appen. Önskar export till Excel med tid, distans, till och från adress, så blir det perfekt.

Kräver SKV rapport om laddningar, varför det?

Att ställa in mål för laddning och temperering av kupén är också saknat även om det går fort att få värme Teslan.

VisualTesla är på rätt väg men en app är bättre.

Man kan se att Tesla är ett ungt ingenjörsföretag. Men bilen är verkligen trivsam och har attityd, tycker jag som är "late adopter".

Sent from my Nexus 6 using Tapatalk
Användarvisningsbild
sanderik
Teslaägare

Inlägg av sanderik »

Kanske lite fel forum men har en del önskemål gällande navigatorn; kunna planera rundresa eller ToR. För min del är det ju inte så intressant om jag bara kommer till destinationen, man måste ju ofta kunna ta sig hem också! Vidare så vore det ju relevant att få med exempelvis chademo i rutt-planeraren.

Som någon nämnt tidigare vore det lysande med en enkel körkournal. Rent användarmässugt skulle man ju bara vilja ha en "knapp" för att välja mellan privat och tjänsteresa och sedan kunna ladda över en logg till t.ex excel eller txt-format.

En funktion som saknas i visibel tesla och tesla-appen är ju möjlighet till att sätta "färdig-tid" på laddning och uppvärmning. Även möjlighet till att ändra laddström. Som jag förstår det tänker du dock på en app för bilens skärm.
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Inlägg av bylund »

Inventera skrev:
Kräver SKV rapport om laddningar, varför det?
Om man vill vara säker på att kunna hävda att man har betalat för bränslet privat, för att kunna maximera den skattefria milersättningen är det bra att kunna visa hur man betalt för laddning. Mig veterligen finns det inte något sådant explicit krav, men ju tydligare att man kan visa att så är fallet desto bättre om de frågar.
Skatteverket skrev:
Om du har använt förmånsbil för tjänsteresor och betalat allt drivmedel själv, kan arbetsgivaren betala en skattefri bilersättning med 6,50 kronor per mil för diesel och 9,50 kronor per mil för annat drivmedel. https://www.skatteverket.se/privat/sjal ... 01472.html
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
Alx
Teslaägare

Inlägg av Alx »

Om man ser till en ICE bil så vill väl inte skatteverket se kvitton på privata tankningar utan de kollar i böckerna och letar efter utgifter för drivmedel som företaget betalt!?
Varför skulle det vara annorlunda med elbil?

@Danni har du någon input?
Användarvisningsbild
sanderik
Teslaägare

Inlägg av sanderik »

Intressant fråga ang Skatteverket. Jag vill inte riskera att hamna de anser att företaget stått för bränslet och laddar därför hemma. Men det är ju rätt lockande att ladda på jobbet när där finns 32A och företagsevent just nu kostar under 50 öre! Hur tror ni de reagerar om man sätter en 3-fas på väggen på jobbet och kallar det gratis laddplats? Då får ju alla ladda gratis och inte bara jag. Vem har då stått för bränslet?
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Inlägg av bylund »

sanderik skrev:
Intressant fråga ang Skatteverket. Jag vill inte riskera att hamna de anser att företaget stått för bränslet och laddar därför hemma. Men det är ju rätt lockande att ladda på jobbet när där finns 32A och företagsevent just nu kostar under 50 öre! Hur tror ni de reagerar om man sätter en 3-fas på väggen på jobbet och kallar det gratis laddplats? Då får ju alla ladda gratis och inte bara jag. Vem har då stått för bränslet?
Formuleringen ovan är ju att du ska ha betalat för bränslet, inte att företaget inte ska ha gjort det. Har du laddat gratis på stan har du ju inte heller betalat för det privat kan man ju hävda. Samtidigt kan ju formuleringen vara lite slarvigt uttryckt jämfört med lagarna och förordningarna. Att man får gratis bensin på stan är ju inte lika vanligt.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
sanderik
Teslaägare

Inlägg av sanderik »

Med den formuleringen ryker ju alla teslaförare som använder sc! Eller kanske tillochmed har möjlighet! Finns det något prejudicerande fall?

Ursäkta att det är lite off-topic...
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Inlägg av bylund »

sanderik skrev:
Med den formuleringen ryker ju alla teslaförare som använder sc! Eller kanske tillochmed har möjlighet! Finns det något prejudicerande fall?

Ursäkta att det är lite off-topic...
Lite rejält OT som vanligt... Fast superladdningen har ju arbetsgivaren definitivt betalat om du har en förmånsbil och den inte är en 60 som du privat har betalat för aktiveringen av superladdning på. Den är väl knappast ens ett gränsfall.
Användarvisningsbild
sanderik
Teslaägare

Inlägg av sanderik »

Snopet men sant, är det någon som reflekterat över detta innan? Möjligheten att ta ut ca1000 mil x 9,50 skattefritt är ju med i min "titta-vad-billigt-det-är-att-åka-tesla-som-egen-företagare-kalkyl"

Har faktiskt tagit upp ämnet med revisorn, man vill ju hålla sig inom lagens ramar!
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael1178

Inlägg av Bjelke »

När jag blev granskad behövde jag inte bevisa att jag betalt för bränslet utan bara att företaget inte gjort det och såklart journal som styrker resorna osv. Hon på RSV höll även med om att det vore snudd på omöjligt att redovisa hur bränslet "tankats" på en elbil.

Edit: det här gällde då min Leaf (dvs ingen SuC)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Skriv svar