Jo just Cleveland vill låsa in folk i abonnemang med fast månadskostnad. kWh priset är ju hutlöst i Danmark för dropin kunder (svenskar på besök) även på destination laddning typ hotell. Typiskt prissatt för att främja abonnemang.DanneLKPG skrev:Säkert abonnemang. Vissa tycker det är värt att köa ibland för att betala ett mycket lägre pris (eller kWh som ingår per månad).themax skrev:Tre minuters kö i Køge idag. Men när vi laddat klart var säkert 10 lediga. Det som då var extra förvånande var att flera Teslor köade till Clever istället för att ladda vid SuC.
Ser samma sak här i Sverige. Tesla som kör på MER-laddarna av den anledningen.
När är det kö?
Moderator: Redaktion
- gasgaraget
- Teslaägare
Re: När är det kö?
Renault Zoe Intens 41kWh -17
Renault Zoe Intens 41kWh -17 nr 2 även den blå
Tesla X90D -16
11.2kW solpaneler på taket
Renault Zoe Intens 41kWh -17 nr 2 även den blå
Tesla X90D -16
11.2kW solpaneler på taket
- Niklas Z
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/niklas42449
Jag håller med dig. Om folk bara var lite mer flexibla i var de väljer att ladda skulle de kunna undvika köer i många fall. Likt dig har jag kollat E4 söderut i chargefinder och som du säger, även om det är fullt på någon station så finns det en annan inom kort avstånd med lediga laddare.lloydfabege skrev:[
Jag skulle säga att laddinfrastrukturen faktiskt hängt med nu under våren, främst längs den sträckan jag kör Stockholm-Malmö, som måste vara den mest trafikerade i Sverige. Jag kollar ofta på söndagseftermiddagarna och det är nästan alltid fullt på Ionity och MER, MEN jag har nu senaste tiden _aldrig_ sett att det varit fullt på samtliga laddare i närheten. I t ex Linköping kan det vara fullt på SuC men har alltid funnits plats på närliggande OKQ8 och Circle K (och nu även Allego). I Mjölby är det ofta fullt på MER men har alltid funnits plats på mycket närliggande ReCharge. Ibland är det fullt i Värnamo men alltid ledigt på Toftaholm och lite längre bort i Ljungby på Allego, Ljungby elservice och ReCharge. Det blir extra tydligt i just Mjölby där jag laddat några gånger i somras då det var fullt på MER och _alla_ 5 st laddare på Recharge bara 50 meter bort har varit lediga.
Det är den "ekonomiska medvetenheten"(lägre priser pga abonnemang)/okunskapen/rutiner som gör att det blir fullt på Ionity, MER och SuC men ledigt på ReCharge, OKQ8, Circle K, Allego.
Model 3 LR AWD, 2025, stealth grey med vit inredning.
- Credde
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/christian81643
Körde förbi Lödde för 50 min sen, där var det 3 bilar i kö...
Model Y Performance (Dec/2023)
2016 Model S P90D Ludicrous
- J_Pettersson
- Teslaägare
- Ort: Tibber referral kod https://invite.tibber.com/afr8vwfg
- Kontakt:
Nu får Tesla elda på för att få igång deras Supercharger i Malmö. Med det trycket som är i Lödde så behövs det.Credde skrev:Körde förbi Lödde för 50 min sen, där var det 3 bilar i kö...
Var är dessa placerade?J_Pettersson skrev:Nu får Tesla elda på för att få igång deras Supercharger i Malmö. Med det trycket som är i Lödde så behövs det.Credde skrev:Körde förbi Lödde för 50 min sen, där var det 3 bilar i kö...
- J_Pettersson
- Teslaägare
- Ort: Tibber referral kod https://invite.tibber.com/afr8vwfg
- Kontakt:
Om du menar Malmö så enligt deras karta tanken kring Svågertorp. Lödde är Center Syd i Löddeköpinge.sanfar skrev:Var är dessa placerade?J_Pettersson skrev:Nu får Tesla elda på för att få igång deras Supercharger i Malmö. Med det trycket som är i Lödde så behövs det.Credde skrev:Körde förbi Lödde för 50 min sen, där var det 3 bilar i kö...
Ionity Oskarshamn.. Alla lediga nu.. Men kö till fosil pumparna

Volvo EC40 MY25 och Volvo V60 MY19

Gårdagens kö i Køge är utbytt mot lugn och ro i Hasselt, Belgien. 12 nya laddare och Ionity bygger 20 stycken mitt emot Tesla.
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD som nu passerat 15000 mil utan problem.
Fullt i Skellefteå och nästan fullt i Umeå.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
- Gustafsson
- Teslaägare
Efter avslutade 450 mils bilsemester i norra Sverige och Norge har det inte varit kö till annat än till Max hamburgare i hudik (30 min).
Genomsnittsförbrukning 175 Wh/ km och då har det varit regn/ kallt (11 grader), fjäll, landsväg och motorväg.
Trodde notisbrickorna om hur många lediga platser som finns skulle fungera, men det var ju nästan alltid fel…
Genomsnittsförbrukning 175 Wh/ km och då har det varit regn/ kallt (11 grader), fjäll, landsväg och motorväg.
Trodde notisbrickorna om hur många lediga platser som finns skulle fungera, men det var ju nästan alltid fel…
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Vi drog till Kroatien i helgen och ganska bra belagt men inte fullt förren just i Kroatien. Gissa stationen och ni får en liter olivolja från Kroatien som ni får hämta i Lödde, och först att svara gäller.
Men vilken stor skillnad i trafik mot de fyra första turerna till Koratien ( ej 2020 o 2021) då ganska tomt nu ganska fullt.
Glömde att det på en icke Teslastation var det i Hersprungen fullt och en i kö.
Också coolt med alla nationaliteter från hela Europa + Ukaraina.
Men galet vad det finns stationer på visa område mellan Nurnberg och Salsburg tror jag vi passerade ca 8 stationen utan stanna och vi kunde säker hoppat någon till.
Ses på vägarna.
Men vilken stor skillnad i trafik mot de fyra första turerna till Koratien ( ej 2020 o 2021) då ganska tomt nu ganska fullt.
Men galet vad det finns stationer på visa område mellan Nurnberg och Salsburg tror jag vi passerade ca 8 stationen utan stanna och vi kunde säker hoppat någon till.
Ses på vägarna.
Otočac Kroatien?leiflodde skrev:Vi drog till Kroatien i helgen och ganska bra belagt men inte fullt förren just i Kroatien. Gissa stationen och ni får en liter olivolja från Kroatien som ni får hämta i Lödde, och först att svara gäller.
Ses på vägarna.
Idag har det varit kö i Löddeköpinge hela dagen. Jag har varit inne i appen och kollat vid 7-8 tillfällen. Vid samtliga tillfällen från kl 11 till 22 har det varit fullt.
Glad för att jag sålt min Tesla
Verkar det inte som att appen är opålitlig för att se om det äe kö? Flera personer har väl rapporterat att det funnits lediga platser i varierande omfattning trots att appen rapporterat kö, eller har jag missuppfattat?Hertsh skrev:Idag har det varit kö i Löddeköpinge hela dagen. Jag har varit inne i appen och kollat vid 7-8 tillfällen. Vid samtliga tillfällen från kl 11 till 22 har det varit fullt.
VW ID.7 GTX Tourer -25
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21 (såld)
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21 (såld)
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
Det var också tidvis kö (1-2 bilar) i Slovenien igår.
M3 P -24 svart/svart
M3 LR -22 svart/svart
M3 LR -20 svart/svart - såld
M3 LR -22 svart/svart
M3 LR -20 svart/svart - såld
- Gustafsson
- Teslaägare
Ja så var det för oss. Dorotea visade först 2 lediga, därefter en ledig plats, men när vi kom dit var det ingen som laddade. På Fullerö visades 8 lediga platser, men det var bara tre osv. osv.Maw skrev:Verkar det inte som att appen är opålitlig för att se om det äe kö? Flera personer har väl rapporterat att det funnits lediga platser i varierande omfattning trots att appen rapporterat kö, eller har jag missuppfattat?Hertsh skrev:Idag har det varit kö i Löddeköpinge hela dagen. Jag har varit inne i appen och kollat vid 7-8 tillfällen. Vid samtliga tillfällen från kl 11 till 22 har det varit fullt.
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Man måste trycka upp info-sidan om SuC:en för att antalet lediga laddare ska uppdateras med tillräcklig frekvens.
Var kö i Bispingen igår också. 6 av 10 laddande bilar kom från Norge. Som Egyptens gräshoppor...
- Dinsdale
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/gustav72756
Som någon tidigare skrev, det tar längre tid att resa med elbil än med fossildriven. Så man har redan intecknat sig för längre restid vid byte till elbil. Då vill man inte ha ytterligare tidsspillan pga att Teslas superchargeravdelning inte kan bemöda sig med att läsa orderboken från Teslas bilförsäljaravdelning, och sedan planera därefter. De har ju garanterat tillgång till resdata från navigationen också. Redan förra året var det nära kö i Linköping, sedan dess har man fortsatt sälja bilar i stor omfattning utan att någon ytterligare supercharger öppnats mellan ödeshög och stockholm. Någon uppgradering av v2 till v3 har man heller inte bemödat sig. Istället har man öppnat upp för andra utan hänsyn till att vissa bilar tar upp två laddstolpar även utan att parkera utanför sin ruta. Dålig planering tycker jag.
Model 3 RWD 18" 2024
Model 3 SR+ 18" 2021
Mm, kö med två norrmän i Fordar i söndags i Mora på de fyra VW laddarna kl 15. Lite halvkaos. Flera Elbilar snurrar runt och letar laddare i Noret. En phev hade laddat i 2 timmar med AC på en ruta, så en snabbladdare var ledig, men det missade norrmännen. Så det gick att dubbelparkera.MWall skrev:Var kö i Bispingen igår också. 6 av 10 laddande bilar kom från Norge. Som Egyptens gräshoppor...

Körde Zürich - Stockholm lördag - måndag. Enda SuC med kö var Jönköping. Det var också bara i Sverige jag såg andra bilar än Tesla ladda på SuC. Nu är det ju iofs endast ett fåtal SuC i Tyskland som är öppna för andra men det var en tydlig skillnad.
Model S: Plaid, Deep Blue
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1
http://---
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1
http://---
- Gustafsson
- Teslaägare
Det är väldans mycket elbilar ute nu!
Blir väl bättre efter semestern. Ska bli intressant att se Teslas nästa kvartalsuppdatering av SuC.
Blir väl bättre efter semestern. Ska bli intressant att se Teslas nästa kvartalsuppdatering av SuC.
Nu är det hög beläggning i Örnsköldsvik, Umeå och Skellefteå.
Det tråkiga är att alla 3 är V2, där 2 stolpar delar på 150kW.
Så praktiken får man kanske runt 75kW istället för 150kW.
Tur att MacDonalds Kronoparken i Umeå fått upp några 200kW stolpar i alla fall.
Det tråkiga är att alla 3 är V2, där 2 stolpar delar på 150kW.
Så praktiken får man kanske runt 75kW istället för 150kW.
Tur att MacDonalds Kronoparken i Umeå fått upp några 200kW stolpar i alla fall.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
- mikebike
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Vi körde Stockholm - Sundsvall idag. Hudiksvall var "kryssad" så vi laddade i Söderhamn. Det indikerades att det fanns 15 lediga laddare, men när vi kom var det tomt. D.v.s. 20 lediga.
När vi åkte var vi 6 Tesla som laddade.
7 lediga i Gävle f.ö.
När vi åkte var vi 6 Tesla som laddade.
7 lediga i Gävle f.ö.
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.