Väntrum Model Y

Här diskuterar vi om Tesla Model Y

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Yoque
Teslaägare
Inlägg: 54
Blev medlem: 11 maj 2022 13:11

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Yoque »

Ilduce77 skrev:
Såg dessa på vägen mellan Malmö och Helsingborg, vid kl 16..
Jäklar vad jag önskar att den där blåa är min, men troligtvis inte :cry:
Frdrksn
Inlägg: 16
Blev medlem: 14 jun 2022 05:19

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Frdrksn »

Ilduce77 skrev:
Såg dessa på vägen mellan Malmö och Helsingborg, vid kl 16..
Chansar vilt att det är norrköpingsbilarna.
Användarvisningsbild
malmer
Teslaägare
Inlägg: 236
Blev medlem: 07 jun 2022 12:39

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av malmer »

Medan vi väntar på våra Model Y kan jag inte nog rekommendera den här genomgången av bilen. Lätt den bästa jag sett, av någon som faktiskt förstår design. Tar upp många detaljer som de flesta andra proffstyckare missar. Blev om möjligt själv ännu ner hypad över bilen.

https://youtu.be/YIOm_76OdHk
Model 3 SR+ 2019
Model Y LR 2023 väntar på leverans
Användarvisningsbild
Bruno
Teslaägare
Inlägg: 507
Blev medlem: 02 okt 2018 17:14

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Bruno »

Frdrksn skrev:
Ilduce77 skrev:
Såg dessa på vägen mellan Malmö och Helsingborg, vid kl 16..
Chansar vilt att det är norrköpingsbilarna.
De finns redan i Norrköping :)
5B041CD6-CEE1-4A52-9A20-94BD368EC9C4.jpeg
5D17E869-1C7B-462A-A3A2-5AB5A5F2053B.jpeg
97836000-ECA0-46E8-95F2-D1ED12F80824.jpeg
Användarvisningsbild
Bruno
Teslaägare
Inlägg: 507
Blev medlem: 02 okt 2018 17:14

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Bruno »

Norrköping igår kväll ca kl 18
01D69EB6-B99D-4172-AC8F-C3B666F17749.jpeg
9BB0B72C-4B33-4B90-9FE0-72AF7A297E6E.jpeg
TeslaHalmstad
Inlägg: 20
Blev medlem: 26 maj 2022 22:17

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av TeslaHalmstad »

philipmedph skrev:
Yoque skrev:
Jag pratade precis med Tesla som bekräftade att min bil står kvar i Belgien. Enligt Tesla så tar det 7-10 dagar att få hit bilen sen så ska den göras i ordning vilket enligt honom tar tre dagar. Så jag börjar bli nervös att bonusgränsen kommer att komma lite nära min upphämtning….det känns ju jäkligt surt när jag från början skulle hämtat bilen imorgon klockan 09.50.
Ouff. Tror min är samma då. Verkar som att många andra fått sms för att boka ny tid idag annars. Men så länge det tar 13 dagar ska det ju gå bra. Min kontakt sa igår att det bör vara lugnt… han i princip lovade. Såååatte. Hoppas att det stämmer helt enkelt.
Mig lovade dom dyrt och heligt i maj via telefon vid tre tillfällen, hur blev det? Jo sept till nov. Avbokade då istället.
Men jag hoppas verkligen att det löser sig för dig.
Was TH now MH
Frdrksn
Inlägg: 16
Blev medlem: 14 jun 2022 05:19

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Frdrksn »

Bruno skrev:
Norrköping igår kväll ca kl 18
Give give me!

Fan att de ombokade min tid idag till imorgon… vill ju hämta asap.

Borde ju gå ändå va
Användarvisningsbild
wannabee
Teslaägare
Inlägg: 931
Blev medlem: 04 sep 2019 13:45

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av wannabee »

Bruno skrev:
jonasl skrev:
Ja, det är 19". Höll huvudet kallt när det såg ut som att 20" skulle komma tidigare. Beställde när bilen kostade 719k så jag har inte velat ändra på något och riskera högre pris.
Frugan har samma pris, TMYLR grå/sv 20” ej bekräftad hämtning på torsdag eftermiddag, inte heller vågat ändra på något.
Verkar vara din gråa bil på väg till Norrköping, någon sida före detta inlägg.
Användarvisningsbild
tor
Teslaägare
Inlägg: 480
Blev medlem: 09 nov 2017 20:34

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av tor »

Finns det någon som hört något rykte om när nästa omgång bilar kommer? Rätta jag har fel men alla ni som tar leverans nu inom dom närmaste två veckorna har fått VIN med mera för någon/några veckor sedan och inga mer matchningar sker längre(?) Alltså borde alla bilar i den här omgången vara tilldelade. Men när kommer nästa båt? Några vänner har uppskattad leverans augusti-september.
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Inlägg: 7738
Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
Ort: Solna
Referralkod: ts.la/mikael72656

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av mikebike »

tor skrev:
Finns det någon som hört något rykte om när nästa omgång bilar kommer? Rätta jag har fel men alla ni som tar leverans nu inom dom närmaste två veckorna har fått VIN med mera för någon/några veckor sedan och inga mer matchningar sker längre(?) Alltså borde alla bilar i den här omgången vara tilldelade. Men när kommer nästa båt? Några vänner har uppskattad leverans augusti-september.
Bilar från Shanghai kommer (normalt) de sista 6 veckorna i varje kvartal.
Nästa omgång blir alltså från mitten av augusti.
Sedan mitten av november.

Jag har f.ö. november 29 - januari 13 som uppskattad leveranstid, men den kommer inte från Shanghai.
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Dizzycap
Inlägg: 150
Blev medlem: 05 feb 2020 16:40

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Dizzycap »

philipmedph skrev:
Albert Andersson skrev:
philipmedph skrev:
Om man går in på gamla länken kan man boka tiden igen. Vet inte om det är en bugg men jag testade och då kom mitt vin och datum tillbaka i appen och på kontot.
Fungerade för mig också så bokade tid igen, konstigt att tiden avbokas men går att boka igen..
Ja frågan är ju om buggen är i avbokningen eller i att man kan boka på nytt.
Jag provade också ”buggen” och bokade in mig på Trosta imorgon 15:00. Än så länge ligger den kvar så i appen och på webben, men jag vågar inte tro på det. Ska förbi MoS och fråga.

Som jag förstår det så fick ni, Philip och Albert, era hämtningar avbokade igen och är nu inbokade nästa vecka.
Jag har inte hört något alls, sen jag fick det där SMSet om ”leveransproblem, vi skjuter på din leverans till nästa vecka”.
Användarvisningsbild
philipmedph
Teslaägare
Inlägg: 14
Blev medlem: 19 jun 2022 16:31

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av philipmedph »

Dizzycap skrev:
philipmedph skrev:
Albert Andersson skrev:
philipmedph skrev:
Om man går in på gamla länken kan man boka tiden igen. Vet inte om det är en bugg men jag testade och då kom mitt vin och datum tillbaka i appen och på kontot.
Fungerade för mig också så bokade tid igen, konstigt att tiden avbokas men går att boka igen..
Ja frågan är ju om buggen är i avbokningen eller i att man kan boka på nytt.
Jag provade också ”buggen” och bokade in mig på Trosta imorgon 15:00. Än så länge ligger den kvar så i appen och på webben, men jag vågar inte tro på det. Ska förbi MoS och fråga.

Som jag förstår det så fick ni, Philip och Albert, era hämtningar avbokade igen och är nu inbokade nästa vecka.
Jag har inte hört något alls, sen jag fick det där SMSet om ”leveransproblem, vi skjuter på din leverans till nästa vecka”.
Ja precis, min blev avbokad, sen testade jag att boka från gamla länken. Sen pratade jag med tesla och dom sa att det var en bugg att man kunde boka igen och att den tiden inte gäller. SMSet gäller.
Sen fick jag ett nytt sms igår och kunde boka upphämtning i Trosta på måndag.
Användarvisningsbild
Yoque
Teslaägare
Inlägg: 54
Blev medlem: 11 maj 2022 13:11

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Yoque »

TeslaHalmstad skrev:
philipmedph skrev:
Yoque skrev:
Jag pratade precis med Tesla som bekräftade att min bil står kvar i Belgien. Enligt Tesla så tar det 7-10 dagar att få hit bilen sen så ska den göras i ordning vilket enligt honom tar tre dagar. Så jag börjar bli nervös att bonusgränsen kommer att komma lite nära min upphämtning….det känns ju jäkligt surt när jag från början skulle hämtat bilen imorgon klockan 09.50.
Ouff. Tror min är samma då. Verkar som att många andra fått sms för att boka ny tid idag annars. Men så länge det tar 13 dagar ska det ju gå bra. Min kontakt sa igår att det bör vara lugnt… han i princip lovade. Såååatte. Hoppas att det stämmer helt enkelt.
Mig lovade dom dyrt och heligt i maj via telefon vid tre tillfällen, hur blev det? Jo sept till nov. Avbokade då istället.
Men jag hoppas verkligen att det löser sig för dig.
Jag har ju både vin och regnummer så bilen är ju i Europa frågan är bara när den kommer att komma till Sverige.
Dizzycap
Inlägg: 150
Blev medlem: 05 feb 2020 16:40

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Dizzycap »

philipmedph skrev:
Dizzycap skrev:
philipmedph skrev:
Albert Andersson skrev:
philipmedph skrev:
Om man går in på gamla länken kan man boka tiden igen. Vet inte om det är en bugg men jag testade och då kom mitt vin och datum tillbaka i appen och på kontot.
Fungerade för mig också så bokade tid igen, konstigt att tiden avbokas men går att boka igen..
Ja frågan är ju om buggen är i avbokningen eller i att man kan boka på nytt.
Jag provade också ”buggen” och bokade in mig på Trosta imorgon 15:00. Än så länge ligger den kvar så i appen och på webben, men jag vågar inte tro på det. Ska förbi MoS och fråga.

Som jag förstår det så fick ni, Philip och Albert, era hämtningar avbokade igen och är nu inbokade nästa vecka.
Jag har inte hört något alls, sen jag fick det där SMSet om ”leveransproblem, vi skjuter på din leverans till nästa vecka”.
Ja precis, min blev avbokad, sen testade jag att boka från gamla länken. Sen pratade jag med tesla och dom sa att det var en bugg att man kunde boka igen och att den tiden inte gäller. SMSet gäller.
Sen fick jag ett nytt sms igår och kunde boka upphämtning i Trosta på måndag.
De har fångat in mig också nu. :)
Leverans tisdag 28/6. Vit/Svart MYLR 19” beställd 10/3.
Användarvisningsbild
Yoque
Teslaägare
Inlägg: 54
Blev medlem: 11 maj 2022 13:11

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Yoque »

Nu fick jag äntligen boka upphämtning igen. Tisdag 13.30 på Trosta, blå/svart 19”.
Användarvisningsbild
Bruno
Teslaägare
Inlägg: 507
Blev medlem: 02 okt 2018 17:14

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Bruno »

wannabee skrev:
Bruno skrev:
jonasl skrev:
Ja, det är 19". Höll huvudet kallt när det såg ut som att 20" skulle komma tidigare. Beställde när bilen kostade 719k så jag har inte velat ändra på något och riskera högre pris.
Frugan har samma pris, TMYLR grå/sv 20” ej bekräftad hämtning på torsdag eftermiddag, inte heller vågat ändra på något.
Verkar vara din gråa bil på väg till Norrköping, någon sida före detta inlägg.
Den står redan där :) De har smsat och frågat om vi vill hämta idag :)
Rallybilen
Inlägg: 65
Blev medlem: 28 maj 2022 20:32

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Rallybilen »

Har också Norrköping men hämtning först på tisdag. Undrar om det kommer flera lass helt enkelt?
kittlos
Inlägg: 21
Blev medlem: 28 maj 2022 06:55

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av kittlos »

Nu fick jag boka tid! Onsdag 29/6 i Trosta.
LR Vit/svart 19", beställd 29/4
Användarvisningsbild
Walker
Teslaägare
Inlägg: 2950
Blev medlem: 01 mar 2018 21:54
Ort: Köping

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Walker »

På fb ligger nu en filmsnutt med ett biltåg i Katrineholm med MASSOR med Y på. På väg norrut.
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Användarvisningsbild
Rokt
Teslaägare
Inlägg: 60
Blev medlem: 05 maj 2022 07:45

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Rokt »

Walker skrev:
På fb ligger nu en filmsnutt med ett biltåg i Katrineholm med MASSOR med Y på. På väg norrut.
På väg till Trosta :) (Rosersberg)
Användarvisningsbild
Yoque
Teslaägare
Inlägg: 54
Blev medlem: 11 maj 2022 13:11

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Yoque »

Walker skrev:
På fb ligger nu en filmsnutt med ett biltåg i Katrineholm med MASSOR med Y på. På väg norrut.
Finns det nått sätt att länka för oss som inte har facebook?
Are1980
Inlägg: 26
Blev medlem: 03 apr 2022 23:52

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Are1980 »

Ni som hämtat ut bil tidigare, hur lång tid tar det ungefär och kan man räkna med att få hämta på utsatt tid om man t ex fått kl 10.10?

Får bilen via jobbet och leasingavtal och har inte fått välja tid. Kan hämta på söndag men då måste det gå snabbt och enligt utlovad tid.
Användarvisningsbild
CLi
Teslaägare
Inlägg: 146
Blev medlem: 17 mar 2022 13:26

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av CLi »

Are1980 skrev:
Ni som hämtat ut bil tidigare, hur lång tid tar det ungefär och kan man räkna med att få hämta på utsatt tid om man t ex fått kl 10.10?

Får bilen via jobbet och leasingavtal och har inte fått välja tid. Kan hämta på söndag men då måste det gå snabbt och enligt utlovad tid.
Ska du göra inbyte så tar det lite tid och kan variera.
De var fem-tio minuter sena när jag hämtade i fredags.
Längst tid tog jag själv med att gå över bilen och kolla skavanker.
MYP 22 - vit lack / svart inredning
Användarvisningsbild
wannabee
Teslaägare
Inlägg: 931
Blev medlem: 04 sep 2019 13:45

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av wannabee »

Are1980 skrev:
Ni som hämtat ut bil tidigare, hur lång tid tar det ungefär och kan man räkna med att få hämta på utsatt tid om man t ex fått kl 10.10?

Får bilen via jobbet och leasingavtal och har inte fått välja tid. Kan hämta på söndag men då måste det gå snabbt och enligt utlovad tid.
Jag har inte hämtat någon ännu, men fick sms med bilens placering och Emejl med länk till Signering av leveransgodgännande, nör man signerat får man tillgång till bilen och kan köra iväg.

Så i idealfallet så sköter man allt själv typ.

Min bil är fullbetald sen ett par veckor.
Rallybilen
Inlägg: 65
Blev medlem: 28 maj 2022 20:32

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Rallybilen »

Ni som hämtat, vad fick ni med för kablar?
Skriv svar