Q2 MY LR Utrustning
Moderator: Redaktion
Q2 MY LR Utrustning
Nu när det börjar komma MYLR i Q2 från Shanghai så skulle det vara intressant med en sammanställning av hur dom är utrustade. Kanske finns någon tråd jag missat men jag har bara sett spridda kommentarer.
Re: Q2 MY LR Utrustning
Kom just hem efter att ha hämtat vår MY LR. Kan bekräfta att den har hatthylla, men inga lastöglor. I övrigt så mata på med frågor så svarar jag.
Dubbelglas bak?DanFig skrev:Kom just hem efter att ha hämtat vår MY LR. Kan bekräfta att den har hatthylla, men inga lastöglor. I övrigt så mata på med frågor så svarar jag.
Fanns redan på Q1Jocke08 skrev:Dubbelglas bak?DanFig skrev:Kom just hem efter att ha hämtat vår MY LR. Kan bekräfta att den har hatthylla, men inga lastöglor. I övrigt så mata på med frågor så svarar jag.
- mikebike
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Finns också på Q1.malmer skrev:Matrix-lampor?
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
- mikebike
- Teslaägare
Bättre fjädring/dämpning?DanFig skrev:Kom just hem efter att ha hämtat vår MY LR. Kan bekräfta att den har hatthylla, men inga lastöglor. I övrigt så mata på med frågor så svarar jag.
Kan man räkna med att det som fanns på Q1 med säkerhet kommer på Q2 också? Har inte vissa saker försvunnit historiskt också? Vill fokusera på det vi säkert vet att Q2 har.
Utan att ha jämfört i närtid är min bedömning att den är precis lika hård/mjuk som den MYLR jag testade i mars.mikebike skrev:Bättre fjädring/dämpning?DanFig skrev:Kom just hem efter att ha hämtat vår MY LR. Kan bekräfta att den har hatthylla, men inga lastöglor. I övrigt så mata på med frågor så svarar jag.
Dragkrok?
Model Y LR AWD Midnattssilver metallic/svart 19" FSD hämtad 27:e Juni 2022.
- mikebike
- Teslaägare
Ja, troligen har radarn försvunnit.Millman skrev:Kan man räkna med att det som fanns på Q1 med säkerhet kommer på Q2 också? Har inte vissa saker försvunnit historiskt också? Vill fokusera på det vi säkert vet att Q2 har.
Till Q1 försvann datatrafik från USB-C och möjligheten att spela musik från USB-minne.
Det som kom till Q1 lär däremot inte ha försvunnit till Q2.
Vi som har MY från Q1 får vi hatthylla installerad i efterhand ? någon som har frågat Tesla hur de gör där?
MY Q1 ägare
MY Q1 ägare

- mikebike
- Teslaägare
Det kan du (vi) fetglömma, köp en ny bil (igen).D_zlatan skrev:Vi som har MY från Q1 får vi hatthylla installerad i efterhand ? någon som har frågat Tesla hur de gör där?
MY Q1 ägare

Tror det är andra paneler i bagaget om man har hatthylla, dvs inte bara att köpa och peta i.D_zlatan skrev:Vi som har MY från Q1 får vi hatthylla installerad i efterhand ? någon som har frågat Tesla hur de gör där?
MY Q1 ägare
Finns denna;D_zlatan skrev:Vi som har MY från Q1 får vi hatthylla installerad i efterhand ? någon som har frågat Tesla hur de gör där?
MY Q1 ägare
https://a.aliexpress.com/_msur2O6
-
- mikebike
- Teslaägare
Stänkskydd fram har väl funnits hela tiden?Guldsmeden skrev:Fanns det stänkskydd? Har för mig att det ska vara nytt för Q2.
Min Q1 hade det i alla fall.
- Albert Andersson
- Teslaägare
Kanske inte är nytt för q2 men hur många kW är batteriet på? Står olika på olika sidor tycker jag när jag surfar runt..
Dessutom står det olika räckvidd, vore intressant att veta vad det står för räckvidd i bilen när den är fulladdad på 19” respektive 20”.

Dessutom står det olika räckvidd, vore intressant att veta vad det står för räckvidd i bilen när den är fulladdad på 19” respektive 20”.
Bmw i3 2021 Vit
Kia E-Niro 2019 Svart
Albert
Model Y LR 2022 - Svart / Svart
Kia E-Niro 2022 Vit
Kia E-Niro 2019 Svart
- Tellus
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ove13063
78,8kWh, tidigare var det 74,5kWh.Albert Andersson skrev:Kanske inte är nytt för q2 men hur många kW är batteriet på? Står olika på olika sidor tycker jag när jag surfar runt..![]()
Vet inte när brytet var exakt.
Med 78,8kWh visar den ca 525km vid 100%
3P 2019 / $ Pläd 2023 / YP 2024 / Juniper AWD 2026 / SigenStor 14,8kWp 24kWh
-
Vad bra, tack. Då ska jag skicka tillbaka de jag köpte Från Tesla Shop. Har nämligen läst på flera ställen att det är rekommenderat att köpa till stänkskydd då de varken skulle finnas fram eller bak. Konstigt ändå att de inte skriver i shoppen att de inte behövs på senare modeller.mikebike skrev:Stänkskydd fram har väl funnits hela tiden?Guldsmeden skrev:Fanns det stänkskydd? Har för mig att det ska vara nytt för Q2.
Tack igen för svar
Du har väl en MY P? Så siffrorna är inte från en LR?Tellus skrev:78,8kWh, tidigare var det 74,5kWh.Albert Andersson skrev:Kanske inte är nytt för q2 men hur många kW är batteriet på? Står olika på olika sidor tycker jag när jag surfar runt..![]()
- Albert Andersson
- Teslaägare
Tack så mycket, hoppas få min model y nästa vecka!Tellus skrev:78,8kWh, tidigare var det 74,5kWh.Albert Andersson skrev:Kanske inte är nytt för q2 men hur många kW är batteriet på? Står olika på olika sidor tycker jag när jag surfar runt..![]()
Bmw i3 2021 Vit
Kia E-Niro 2019 Svart
Albert
Model Y LR 2022 - Svart / Svart
Kia E-Niro 2022 Vit
Kia E-Niro 2019 Svart
- mikebike
- Teslaägare
Det sitter stänkskydd fram, rätt kassa som vanligt, köp 4 eftermarknads och kasta originalen.Guldsmeden skrev:Vad bra, tack. Då ska jag skicka tillbaka de jag köpte Från Tesla Shop. Har nämligen läst på flera ställen att det är rekommenderat att köpa till stänkskydd då de varken skulle finnas fram eller bak. Konstigt ändå att de inte skriver i shoppen att de inte behövs på senare modeller.mikebike skrev:Stänkskydd fram har väl funnits hela tiden?Guldsmeden skrev:Fanns det stänkskydd? Har för mig att det ska vara nytt för Q2.
Tack igen för svar
Vad är problemet med orginalen?mikebike skrev:Det sitter stänkskydd fram, rätt kassa som vanligt, köp 4 eftermarknads och kasta originalen.Guldsmeden skrev:Vad bra, tack. Då ska jag skicka tillbaka de jag köpte Från Tesla Shop. Har nämligen läst på flera ställen att det är rekommenderat att köpa till stänkskydd då de varken skulle finnas fram eller bak. Konstigt ändå att de inte skriver i shoppen att de inte behövs på senare modeller.mikebike skrev:Stänkskydd fram har väl funnits hela tiden?Guldsmeden skrev:Fanns det stänkskydd? Har för mig att det ska vara nytt för Q2.
Tack igen för svar