Vilken laddbox och sladd

Här diskuterar vi hur vi laddar våra bilar hemma.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Millman
Teslaägare

Vilken laddbox och sladd

Inlägg av Millman »

Tänkte beställa laddbox hem kommer att köra 3-fas och ladda MY. Tittat på Easee den verkar vettigast för Equalizer verkar vara ett vettigt tillbehör som fixar lastbalansering och lite annat till ett bra pris. Finns det bättre alternativ? Men som jag förstår det så har inte Easee sladd tesla knapp är, är det rätt uppfattat? Kan ni rekommendera en 6-8m sladd med tesla knapp som distribueras till elektriker?
Användarvisningsbild
Peja83
Teslaägare

Re: Vilken laddbox och sladd

Inlägg av Peja83 »

Millman skrev:
Tänkte beställa laddbox hem kommer att köra 3-fas och ladda MY. Tittat på Easee den verkar vettigast för Equalizer verkar vara ett vettigt tillbehör som fixar lastbalansering och lite annat till ett bra pris. Finns det bättre alternativ? Men som jag förstår det så har inte Easee sladd tesla knapp är, är det rätt uppfattat? Kan ni rekommendera en 6-8m sladd med tesla knapp som distribueras till elektriker?

Jag har en Easee installerad. Tror dock inte att det ingår någon sladd till boxen utan man beställer den vid sidan om, på samma faktura så man får grön ROT. Köpte via Skårebo energi och valde till en sladd med teslaknapp från Chargeking. Förutom strul med att batteriet i sladden lossnat, fick skicka tillbaka den till Belgien, så har allt funkat kanon. Supernöjd med Easee. Finns bra med inställningar och uppkopplad mot nätverket hemma osv.
Användarvisningsbild
Millman
Teslaägare

Re: Vilken laddbox och sladd

Inlägg av Millman »

Tackar, har bett lokala elektrikern beställa en Easee box och en Equalizer, skall kolla lite mer efter ladd kabel med knapp. Någon som har några fler tips på bra och prisvärda laddkablar med Tesla knapp?
Skriv svar