Väntrum Model Y

Här diskuterar vi om Tesla Model Y

Moderator: Redaktion

Frdrksn
Inlägg: 16
Blev medlem: 14 jun 2022 05:19

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Frdrksn »

Frdrksn skrev:
UPDATE!

Har pratat med Tesla Norrköping idag om min beställning MYLR VIT/svart 19” beställd 15 mars cirka.

Jag fick första sms om lev 21-29 juni den 1 juni 17:19.

Sa till dom att sista dagen var idag för sms 2 och undrade varför vissa städer fått ?

De svarade att de är medvetna om att sms inte gått ut till de i Norrköping och vissa andra tesla ställen, men har man fått sms nummer 1 så är bilen allokerad och garanterad.

Sedan så tyckte hon jag skulle återkomma på fredag om jag ännu inte fått sms 2.


Bara att hålla tummarna….
Det konstiga i vårt samtal var att hon sa VIN Nummer kanske ändras under tiden bilen levereras ex om tesla lastade fel MYLR på fel lastbil så byter dom bara ägare…

Lät dock konstigt
drunkenCoder
Inlägg: 17
Blev medlem: 17 apr 2022 13:53

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av drunkenCoder »

Beställde 28 mars med 20” för snabbare leverans.
Känns rätt surt att missa 70k samt att många verkar fått sina bilar trots senare beställningar. Fimpade fälgarna 1 juni eftersom jag insåg att jag skulle missa lev till juli. Fick behålla edd.
Har kvar min bil med lev 2aug -16 sep. Frågan om det egentligen betyder lev i 2023?
Ledsen i ögat
Liston
Inlägg: 18
Blev medlem: 16 mar 2022 21:57

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Liston »

Frdrksn skrev:
UPDATE!

Har pratat med Tesla Norrköping idag om min beställning MYLR VIT/svart 19” beställd 15 mars cirka.

Jag fick första sms om lev 21-29 juni den 1 juni 17:19.

Sa till dom att sista dagen var idag för sms 2 och undrade varför vissa städer fått ?

De svarade att de är medvetna om att sms inte gått ut till de i Norrköping och vissa andra tesla ställen, men har man fått sms nummer 1 så är bilen allokerad och garanterad.

Sedan så tyckte hon jag skulle återkomma på fredag om jag ännu inte fått sms 2.


Bara att hålla tummarna….
Exakt samma för mig, väntar på sms 2. Umeå.
Användarvisningsbild
Highfoot
Teslaägare
Inlägg: 139
Blev medlem: 24 mar 2022 19:28

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Highfoot »

drunkenCoder skrev:
Beställde 28 mars med 20” för snabbare leverans.
Känns rätt surt att missa 70k samt att många verkar fått sina bilar trots senare beställningar. Fimpade fälgarna 1 juni eftersom jag insåg att jag skulle missa lev till juli. Fick behålla edd.
Har kvar min bil med lev 2aug -16 sep. Frågan om det egentligen betyder lev i 2023?
Ledsen i ögat
Nej , klart du får din bil i år. Det är fullt blås i Shanghai nu och du lär ju stå rätt bra till i kön.
Användarvisningsbild
Highfoot
Teslaägare
Inlägg: 139
Blev medlem: 24 mar 2022 19:28

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Highfoot »

Theben verkar vara på väg till Göteborg nu… kanske är det en del i den här extra knuffen Tesla gör för att få hit så många bilar som de bara kan innan bonusen försvinner? Ska bli spännande och se om det kommer några extra MY LR med den båten.
IIVII
Inlägg: 3
Blev medlem: 27 maj 2022 18:18

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av IIVII »

Beställde en MYLR grå/svart med 20” den 28/2 med leverans i maj med leverans i Göteborg. I slutet av maj fick jag som så många andra här flyttat EDD till 1/8-15/9 och blev förstås besviken att man skulle missa bonusen. Bestämde ni i lördags att försöka byta till en svart/svart MYP för snabbare leverans som några andra här gjort. Kontaktade min SC i söndags och han la om beställningen och ändringen gick igenom i måndags.
Idag onsdag får jag sms av SC om att det finns en bil jag kan hämta omgående. Samtidig kunde jag både i app och på kontot se att jag blivit tilldelad VIN mm.
Så imorgon eftermiddag skall hämta pärlan.
Glad!!
Användarvisningsbild
Rokt
Teslaägare
Inlägg: 60
Blev medlem: 05 maj 2022 07:45

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Rokt »

Highfoot skrev:
Theben verkar vara på väg till Göteborg nu… kanske är det en del i den här extra knuffen Tesla gör för att få hit så många bilar som de bara kan innan bonusen försvinner? Ska bli spännande och se om det kommer några extra MY LR med den båten.
Eller så har det varit planen hela tiden? Och hur ska du/vi se om det blir några "extra"?
Användarvisningsbild
malmer
Teslaägare
Inlägg: 236
Blev medlem: 07 jun 2022 12:39

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av malmer »

Sannolikheten att jag får en i denna shipment är typ noll (har oktober EDD) men kan inte låta bli att lite hoppas att även senare orders som min slinker med. Inte utan att man känner sig lite knäpp som hoppas.
Model 3 SR+ 2019
Model Y LR 2023 väntar på leverans
Användarvisningsbild
Highfoot
Teslaägare
Inlägg: 139
Blev medlem: 24 mar 2022 19:28

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Highfoot »

Jag spekulerar självklart bara. Men i trådarna som följer båtarna har jag inte hört tidigare att Göteborg var ett mål. Va får väl se vad som händer.
MYLR where art thou
Inlägg: 44
Blev medlem: 15 jun 2022 21:40

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av MYLR where art thou »

Hej!
Nybliven medlem och första inlägget här. Har läst flera trådar och kommentarer här tidigare men har några frågor kvar.
Jag sitter liksom flera av er andra härinne och jämför uppskattade leveransdatum med 12 juli.

Jag beställde en MYLR V/S 20” (för snabbaste leverans, på inrådan från Teslasäljaren) den 19 april. Uppskattad lev.tid då var maj/juni. Dagen efter beställningen ändrades det till juli. Efter lock down:en i Shanghai blev det 30 oktober - 14 december, för att just nu vara 2 oktober - 16 november…
Frågorna:
-När skapas VIN-numret? Är det i samma sekund som bilen börjar att byggas? Tidigare eller senare?
-Min bil kommer, som det verkar enligt säljaren, att byggas i Shanghai. Hur lång tid tar frakten till Sverige? Önskad leverans är i Göteborg.
-Byggs det några MYLR i Berlin redan nu? Eller enbart MYP?
-Det är en gott nördig (i positiv bemärkelse!) samling människor här inne. Hur har ni koll på vilka bilar som går iväg med vilka fartyg..? Var hittar ni den infon?
-Vad krävs för att Tesla ska kunna registrera bilen? Måste köparen vara på plats för att garantera att köpet verkligen skall göras, eller kan bilen registreras tidigare? T ex redan under sin resa till Sverige?
-Någon här inne som haft samma uppskattade och avlägsna leveranstid som jag har, men ändå fått ett bestämt leveransdatum inom kort?
Tack på förhand!
saabajohan
Inlägg: 20
Blev medlem: 01 jun 2022 13:10

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av saabajohan »

Liston skrev:
Frdrksn skrev:
UPDATE!

Har pratat med Tesla Norrköping idag om min beställning MYLR VIT/svart 19” beställd 15 mars cirka.

Jag fick första sms om lev 21-29 juni den 1 juni 17:19.

Sa till dom att sista dagen var idag för sms 2 och undrade varför vissa städer fått ?

De svarade att de är medvetna om att sms inte gått ut till de i Norrköping och vissa andra tesla ställen, men har man fått sms nummer 1 så är bilen allokerad och garanterad.

Sedan så tyckte hon jag skulle återkomma på fredag om jag ännu inte fått sms 2.


Bara att hålla tummarna….
Exakt samma för mig, väntar på sms 2. Umeå.
Samma här. Dag 14 idag. Fick uppdatering att bilen förbereds och om jag inte fått sms om att boka upphämtning så kommer det inom kort.
Var kommer bilarna som levereras ut från Malmö ifrån?
Theben Göteborg?
Användarvisningsbild
Parre
Teslaägare
Inlägg: 21
Blev medlem: 27 mar 2019 12:35

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Parre »

saabajohan skrev:
Liston skrev:
Frdrksn skrev:
UPDATE!

Har pratat med Tesla Norrköping idag om min beställning MYLR VIT/svart 19” beställd 15 mars cirka.

Jag fick första sms om lev 21-29 juni den 1 juni 17:19.

Sa till dom att sista dagen var idag för sms 2 och undrade varför vissa städer fått ?

De svarade att de är medvetna om att sms inte gått ut till de i Norrköping och vissa andra tesla ställen, men har man fått sms nummer 1 så är bilen allokerad och garanterad.

Sedan så tyckte hon jag skulle återkomma på fredag om jag ännu inte fått sms 2.


Bara att hålla tummarna….
Exakt samma för mig, väntar på sms 2. Umeå.
Samma här. Dag 14 idag. Fick uppdatering att bilen förbereds och om jag inte fått sms om att boka upphämtning så kommer det inom kort.
Var kommer bilarna som levereras ut från Malmö ifrån?
Theben Göteborg?
Jag väntar också på sms nr 2. Göteborg.
Men,… hittade slutfakturan idag, med alla uppgifter. Lev prel 23/6
Senast redigerad av Parre, redigerad totalt 1 gånger.
Tesla model 3 LR AWD, pärlvit, uttagen 2019-04-01, såld
Tesla model Y LR AWD, midnight silver metallic, uttagen 2022-06-24
Tesla Model Y LR AWD, Midnight Cherry Red, uttagen 2023-06-01
Användarvisningsbild
wannabee
Teslaägare
Inlägg: 931
Blev medlem: 04 sep 2019 13:45

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av wannabee »

MYLR where art thou skrev:
Hej!
Nybliven medlem och första inlägget här. Har läst flera trådar och kommentarer här tidigare men har några frågor kvar.
Jag sitter liksom flera av er andra härinne och jämför uppskattade leveransdatum med 12 juli.

Jag beställde en MYLR V/S 20” (för snabbaste leverans, på inrådan från Teslasäljaren) den 19 april. Uppskattad lev.tid då var maj/juni. Dagen efter beställningen ändrades det till juli. Efter lock down:en i Shanghai blev det 30 oktober - 14 december, för att just nu vara 2 oktober - 16 november…
Frågorna:
-När skapas VIN-numret? Är det i samma sekund som bilen börjar att byggas? Tidigare eller senare?
-Min bil kommer, som det verkar enligt säljaren, att byggas i Shanghai. Hur lång tid tar frakten till Sverige? Önskad leverans är i Göteborg.
-Byggs det några MYLR i Berlin redan nu? Eller enbart MYP?
-Det är en gott nördig (i positiv bemärkelse!) samling människor här inne. Hur har ni koll på vilka bilar som går iväg med vilka fartyg..? Var hittar ni den infon?
-Vad krävs för att Tesla ska kunna registrera bilen? Måste köparen vara på plats för att garantera att köpet verkligen skall göras, eller kan bilen registreras tidigare? T ex redan under sin resa till Sverige?
-Någon här inne som haft samma uppskattade och avlägsna leveranstid som jag har, men ändå fått ett bestämt leveransdatum inom kort?
Tack på förhand!
En del kan jag svara på, vin får man tilldelad när båten är vid suezkanalen ungefär (bilar från shanghai) Tesla har så få antal val att de inte bygger bilar för en viss kund, utan har nån algoritm som de bygger bilar efter. Efterson Vin nummer är chassinummer så lär väl Tesla förse bilarna med ett sådant när de tillverkas i fabriken (om det är instämplat någon stans eller någon skylt typ)
Här hittar man det på Model 3 https://www.tesla.com/ownersmanual/mode ... E2134.html

Theben fraktade ju Tesla till Zeebrugge, den är nu på väg till Göteborg, troligen utan några Tesla ombord https://www.vesselfinder.com/vessels/TH ... -566044000 här kan du se när den var i shanghai och i suez.
lootam
Inlägg: 25
Blev medlem: 14 apr 2022 17:54

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av lootam »

MYLR where art thou skrev:
Hej!
Nybliven medlem och första inlägget här. Har läst flera trådar och kommentarer här tidigare men har några frågor kvar.
Jag sitter liksom flera av er andra härinne och jämför uppskattade leveransdatum med 12 juli.

Jag beställde en MYLR V/S 20” (för snabbaste leverans, på inrådan från Teslasäljaren) den 19 april. Uppskattad lev.tid då var maj/juni. Dagen efter beställningen ändrades det till juli. Efter lock down:en i Shanghai blev det 30 oktober - 14 december, för att just nu vara 2 oktober - 16 november…
Frågorna:
-När skapas VIN-numret? Är det i samma sekund som bilen börjar att byggas? Tidigare eller senare?
-Min bil kommer, som det verkar enligt säljaren, att byggas i Shanghai. Hur lång tid tar frakten till Sverige? Önskad leverans är i Göteborg.
-Byggs det några MYLR i Berlin redan nu? Eller enbart MYP?
-Det är en gott nördig (i positiv bemärkelse!) samling människor här inne. Hur har ni koll på vilka bilar som går iväg med vilka fartyg..? Var hittar ni den infon?
-Vad krävs för att Tesla ska kunna registrera bilen? Måste köparen vara på plats för att garantera att köpet verkligen skall göras, eller kan bilen registreras tidigare? T ex redan under sin resa till Sverige?
-Någon här inne som haft samma uppskattade och avlägsna leveranstid som jag har, men ändå fått ett bestämt leveransdatum inom kort?
Tack på förhand!
VIN is allocated when the ship is around in the middle of its voyage.
From depart from Shanghai to Sweden, seems it take 6-7 weeks, more or the less.
But Giga Shanghai does not produce your order immediatly. The theory is, Giga Shanghai produces Model 3 and Y for Asia, OZ and Europe (except MYP from Berlin), and Tesla would like to have nice numbers in their quater report, so, at the first half of a quater, they make cars for exporting, thus those cars can be shipped and delivered to customers before quater end. And they use second half to make for Chinese customers.
While producing, they do not produce per order specs, instead, they produce in batchs with same spec then shift to another spec. It is lottery like thing, you do not know if your spec was in good or bad position untill you get your car.
Tesla does not disclouse the info about logistics at all. So you do not know which ship can carry your car or not. The only thing can do is cross fingers until you get the VIN.
Then you can check on the ships live map, find the one around Suez canel, and guess that is your ship.
Some vessel operators provide a webpage, then you can input your VIN and check if your car is on their ship.

I personally feel this link is useful: https://linktr.ee/teslaupdate
You will be able to find a lot there including the suspected Tesla carriers and their live position.

There is a ship, THEBEN, which carries Teslas from Shanghai, and unloaded in Zeebrugge. It's next destination stayed unknowen until Jun 15, then it said Gothenburg.
Combine with the recent post which says Tesla reprioritized Sweden due to the bonus cap is coming.
I got a bit hopeful at the beginning for my MYLR 20" White/Black ordered on Mar 10.
Then, I did a bit study: THEBEN seems spent 1 day + 11 hr in Shanghai to load the cars, its draught became 10.3 m while depart from Shanghai.
In Zeebrugge, THEBEN stayed 1 day + 10 hr as well, for unloading, its draught changed from 10.3m to 8.9m, then to 9.0 m (guess they pumped water into the tank).
Now I feel a bit dark on THEBEN.
Probably I should put a new order on MYP.
kittlos
Inlägg: 21
Blev medlem: 28 maj 2022 06:55

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av kittlos »

saabajohan skrev:
Liston skrev:
Frdrksn skrev:
UPDATE!

Har pratat med Tesla Norrköping idag om min beställning MYLR VIT/svart 19” beställd 15 mars cirka.

Jag fick första sms om lev 21-29 juni den 1 juni 17:19.

Sa till dom att sista dagen var idag för sms 2 och undrade varför vissa städer fått ?

De svarade att de är medvetna om att sms inte gått ut till de i Norrköping och vissa andra tesla ställen, men har man fått sms nummer 1 så är bilen allokerad och garanterad.

Sedan så tyckte hon jag skulle återkomma på fredag om jag ännu inte fått sms 2.


Bara att hålla tummarna….
Exakt samma för mig, väntar på sms 2. Umeå.
Samma här. Dag 14 idag. Fick uppdatering att bilen förbereds och om jag inte fått sms om att boka upphämtning så kommer det inom kort.
Var kommer bilarna som levereras ut från Malmö ifrån?
Theben Göteborg?
Samma här. Efter sms om att bilen förbereds kan dock se regnummer på car.info
Liston
Inlägg: 18
Blev medlem: 16 mar 2022 21:57

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Liston »

theben.PNG
Highfoot skrev:
Theben verkar vara på väg till Göteborg nu… kanske är det en del i den här extra knuffen Tesla gör för att få hit så många bilar som de bara kan innan bonusen försvinner? Ska bli spännande och se om det kommer några extra MY LR med den båten.
Precis, har vi någon i Göteborg som kan kolla Theben när den anländer? :)
Gunnergard1337
Inlägg: 50
Blev medlem: 05 jun 2022 17:36
Ort: Gbg
Referralkod: ts.la/mattias431869

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Gunnergard1337 »

Det kan ju också vara så att det ska exporteras bilar FRÅN Göteborg. Det finns ju en del fordonsfabriker i Sverige tänker jag...
Deeds
Inlägg: 28
Blev medlem: 18 aug 2021 13:28

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Deeds »

Behöver moraliskt stöd i denna svåra tid. :-P

Nej men seriöst så måste jag kolla om fler varit med om detta.
Jag har jag en berställning på en MYP Vit/Svart sedan början av maj med upphämtning i Norrköping.

Fick rätt snabbt ett fönster på 29-30 juni. och för en vecka sedan så ändrades det fönstret till 25-30 juni.

För fyra dagar sedan så försvann datumen helt från mitt konto. Det står inget datum alls längre.

Ringde då till tesla som sa att det inte var ovanligt och att det kan bero på att servrar mm läser in på nytt och allsköns saker men att datumet säkert skulle komma tillbaka inom några timmar.
Det har som sagt nu gått fyra dagar och jag har fortfarande ingen information om datum över huvud taget på mitt konto. Det står enbart:
"Din Model Y
RN11719XXXX

Visa designdetaljer
Vi kommer nå ut till dig för att boka in din leverans. Leveranstiden beror på reservationsdatum, beställningsdatum, leveransplats och bilkonfiguration."

Ringde idag till Tesla igen och han kunde inte se några problem med ordern men han kunde heller inte förklara varför inte datumen kommit tillbaka.
Jag frågade om vi kunde göra ändringar i ordern för att uppdatera men det trodde han skulle vara kontraproduktivt. Även att ändra upphämtningsort skulle inte hjälpa mig sa han.

Någon som varit med om detta och kan lugna mina nerver? Blir ju orolig att min order just nu ligger mellan stolar och inte längre är med i "lotteriet".

Teslas advisers kan ju tyvärr inte göra speciellt mycket då det är väldigt lite dom kan göra "hands on" när det gäller bilar och beställningar.

Tacksam för svar!

mvh
Deeds
Användarvisningsbild
thogr
Teslaägare
Inlägg: 143
Blev medlem: 15 nov 2018 05:28
Ort: Linköping

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av thogr »

Deeds skrev:
Någon som varit med om detta och kan lugna mina nerver? Blir ju orolig att min order just nu ligger mellan stolar och inte längre är med i "lotteriet".
Exakt samma för mig. Först ett datumintervall i juni, sen inget alls, sen sep-nov, och igår ändrades det till juli-sep.
Deeds
Inlägg: 28
Blev medlem: 18 aug 2021 13:28

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Deeds »

thogr skrev:
Deeds skrev:
Någon som varit med om detta och kan lugna mina nerver? Blir ju orolig att min order just nu ligger mellan stolar och inte längre är med i "lotteriet".

/quote]
Exakt samma för mig. Först ett datumintervall i juni, sen inget alls, sen sep-nov, och igår ändrades det till juli-sep.
Tack för svar.

Du har iallafall fått dett datum :P

Jag "skiter" egentligen i bonusen. Jag tycker att det är konstigt att mitt datum eller datuminitervall inte dyker upp igen.

Eftersom det bara är svart hela tiden så blir man ju orolig för att jag inte är i systemet längre :P
TeslaHalmstad
Inlägg: 20
Blev medlem: 26 maj 2022 22:17

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av TeslaHalmstad »

Jag tycker synd om er här i tråden.

Själv så gav jag helt upp tanken på en Tesla för ett par veckor sedan.

Om dom har så dålig organisation vid köp av ny bil hur skall det då gå vid ev. garanti anspråk?

Jag fick tag på en Mustang Mach E Long Range AWD lagerbil på kampanjpris med leverans i nästa vecka istället.

Men jag kan inte sluta att läsa om det här eländet i den här tråden.
Hoppas att allt löser sig för er.

Hälsningar från Halmstad.

Ps! Min leverans av en Model Y blev satt till ett halvårs försening.
Och Tesla vägrar att betala tillbaka reservationsavgiften även med så lång försening.
Jag har därför lagt en anmälan till ARN.
Användarvisningsbild
mapearce
Teslaägare
Inlägg: 39
Blev medlem: 03 okt 2020 18:13
Ort: Stockholm, Sweden

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av mapearce »

TeslaHalmstad skrev:
Jag tycker synd om er här i tråden.

Själv så gav jag helt upp tanken på en Tesla för ett par veckor sedan.

Om dom har så dålig organisation vid köp av ny bil hur skall det då gå vid ev. garanti anspråk?

Jag fick tag på en Mustang Mach E Long Range AWD lagerbil på kampanjpris med leverans i nästa vecka istället.

Men jag kan inte sluta att läsa om det här eländet i den här tråden.
Hoppas att allt löser sig för er.

Hälsningar från Halmstad.

Ps! Min leverans av en Model Y blev satt till ett halvårs försening.
Och Tesla vägrar att betala tillbaka reservationsavgiften även med så lång försening.
Jag har därför lagt en anmälan till ARN.
Didnt they stop producing Mach-E due to a major safety recall?

https://www.cnbc.com/2022/06/14/ford-is ... efect.html
SWE - 2022 Tesla Model Y LR (Y5LD LG M50 78.8 kWh)
SWE - 2021 Volkswagen ID3 Pro (MEB 58 kWh)

SWE - 2019 Range Rover Velar P250 HSE
UK - 2015 Porsche 911 GT
USA - 2015 Tesla Model S P90D
SwedishAdvocate
Inlägg: 5759
Blev medlem: 10 sep 2018 01:56

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av SwedishAdvocate »

MYLR where art thou skrev:
.../

-Byggs det några MYLR i Berlin redan nu? Eller enbart MYP? /...
Hittills har det inte kommit några uppgifter om att Berlin skulle ha börjat producera MYLR.
Senast redigerad av SwedishAdvocate, redigerad totalt 1 gånger.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Användarvisningsbild
Swoosh
Teslaägare
Inlägg: 10
Blev medlem: 05 maj 2022 08:59

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Swoosh »

Fick ett SMS igår som många andra om att de förbereder min bil för upphämtning och att jag ska invänta ett nytt SMS med en länk.

Kollar igenom de tidigare SMS:en från Tesla och de flesta SMS jag fått har varit vid 12 tiden. Har några vid 17 också. Kan vi hoppas på att vi får länken vid 12 tiden idag? :D
Deeds
Inlägg: 28
Blev medlem: 18 aug 2021 13:28

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Deeds »

TeslaHalmstad skrev:
Jag tycker synd om er här i tråden.

Själv så gav jag helt upp tanken på en Tesla för ett par veckor sedan.

Om dom har så dålig organisation vid köp av ny bil hur skall det då gå vid ev. garanti anspråk?

Jag fick tag på en Mustang Mach E Long Range AWD lagerbil på kampanjpris med leverans i nästa vecka istället.

Men jag kan inte sluta att läsa om det här eländet i den här tråden.
Hoppas att allt löser sig för er.

Hälsningar från Halmstad.

Ps! Min leverans av en Model Y blev satt till ett halvårs försening.
Och Tesla vägrar att betala tillbaka reservationsavgiften även med så lång försening.
Jag har därför lagt en anmälan till ARN.
Min erfarenhet av Tesla och leveranser är tvärtom väldigt bra. VÄldigt många biltillverkare nu sliter enormt med att kunna leverera bilar. Tesla har ju en annan approach där man trycker ut bilar oavsett om det finns beställningar eller inte och det innebär ju att det oftast inte blir så långa väntetider på att få sin bil.

Att det stod juni på min lägger jag ite så mycket vikt vid. Den får komma i oktober om så är. Mitt bekymmer är ju att det inte finns någon info alls och att detta "brukar gå över efter några timmar"
Skriv svar