Vi som hämtat ut MYP!

Här diskuterar vi om Tesla Model Y

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
drbager
Teslaägare
Referralkod: ts.la/johanemil622445

Re: Vi som hämtat ut MYP!

Inlägg av drbager »

Jaegaern skrev:
drbager skrev:
Jaegaern skrev:
En fråga till er som hämtat ut er performance från Berlin. Saknar de också fläktutblåsfilter i baksätena? De som sitter under framsätena?

På alla tidigare model 3 och Y, från NA och CN, är det bara hål rakt ut/in.
Jag köpte till plastfiltret nedan.

https://hamphi.com/products/model-3-y-l ... dd-baksate
Okej, fått dit det bra?

Jag har hört en del dåligt om passform och att de hoppar av då klistret/tejpen är lite sådär.
Tyckte passformen på gallret var ok, men den dubbelhäftande tejpen gav ett lite klent intryck. De sitter kvar ännu, men har bara haft bilen en vecka!
hp_sthlm

Inlägg av hp_sthlm »

Har sett att vissa MYP fått dragkrok monterad. Plockade upp min ganska tidigt men dragkrok har stått som slut i lager sen vi fick bilen. Har jag missat något? Någon som hört något om när det kan tänkas komma i lager igen?

Skickat från min iPhone med Tapatalk
blackWhite

Inlägg av blackWhite »

hp_sthlm skrev:
Har sett att vissa MYP fått dragkrok monterad. Plockade upp min ganska tidigt men dragkrok har stått som slut i lager sen vi fick bilen. Har jag missat något? Någon som hört något om när det kan tänkas komma i lager igen?

Pratade med SR om detta. Det skulle gå och beställa den när bilen var kopplad till kontot men det kanske inte stämmer?
blackWhite

Inlägg av blackWhite »

Skulle hämtat min bil igår men några timmar innan leverans fick jag veta att den får vänta. Mekaniken till bagageluckan hade gått sönder under transport. :roll:
Användarvisningsbild
markuswesterberg
Teslaägare

Inlägg av markuswesterberg »

blackWhite skrev:
hp_sthlm skrev:

Pratade med SR om detta. Det skulle gå och beställa den när bilen var kopplad till kontot men det kanske inte stämmer?
Gick inte beställa igår när jag testade.
hp_sthlm

Inlägg av hp_sthlm »

blackWhite skrev:
hp_sthlm skrev:

Det stämmer så till vida att innan bilen var kopplad stod det att det inte fanns någon bil att beställa till men efter leverans är det istället slut i lager. Konstigt tycker jag att man inte kan beställa ändå så att man kan ställa sig i kö och få en när dom får den i lager i igen. Dessutom får tesla en hint om hur många som väntar och således hur många som måste beställas.

Nu får man sitta o försöka håll koll själv eller hoppas att mailfunktionen fungerar som den ska och informerar när dom åter är i lager…

Tronicman

Inlägg av Tronicman »

Vilka mugghållare och förvaringslådor har ni köpt?
Användarvisningsbild
Ilduce77
Teslaägare

Inlägg av Ilduce77 »

Tronicman skrev:
Vilka mugghållare och förvaringslådor har ni köpt?

Jag köpte teslas egna lådor till mittkonsollen.. 210 kr för båda två..

Mugghållare har jag inte köpt ännu... Om det behövs blir det svart silikon eller den med fjädrar...
DjuDju

Inlägg av DjuDju »

Stänkskydd: Ni som har hämtat ut, ingår det? Varför är det så många som köper det i efterhand?
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael72656

Inlägg av mikebike »

DjuDju skrev:
Stänkskydd: Ni som har hämtat ut, ingår det? Varför är det så många som köper det i efterhand?
Det brukar ingå ett par dåliga, endast fram.
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
DjuDju

Inlägg av DjuDju »

mikebike skrev:
DjuDju skrev:
Ok, så det är bra att byta ut dom två samt köpa ett par för de bakre delarna? Tips?

Ytterst märkligt…
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael72656

Inlägg av mikebike »

DjuDju skrev:
mikebike skrev:
DjuDju skrev:
Ok, så det är bra att byta ut dom två samt köpa ett par för de bakre delarna? Tips?

Ytterst märkligt…
Eftermarknads säljs alltid för alla fyra hjulen.
Jag köpte "förstärkta" från Tässla.
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Användarvisningsbild
Ilduce77
Teslaägare

Inlägg av Ilduce77 »

hp_sthlm skrev:

Nu får man sitta o försöka håll koll själv eller hoppas att mailfunktionen fungerar som den ska och informerar när dom åter är i lager…

Mailfunktionen funkade kanon, när jag beställde takräcke från Tesla.

Jag bevakade både svenska och norska sidan och hade valt att bli underrättad via mail när täckena dök upp.. Jag fick mail både från Norge och Sverige och beställde ett par svenska direkt.

Förhoppningsvis funkar det lika bra med kroken.. :)
Användarvisningsbild
Ilduce77
Teslaägare

Inlägg av Ilduce77 »

Är det någon som tilldelats VIN på en helg?
Eller kan man ta det lugnt i helgen och låta mobilen vila?
Jag dränerar mitt batteri tre gånger så fort som vanligt.. :D
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807

Inlägg av Nicke Nyfiken »

Ilduce77 skrev:
Är det någon som tilldelats VIN på en helg?
Eller kan man ta det lugnt i helgen och låta mobilen vila?
Jag dränerar mitt batteri tre gånger så fort som vanligt.. :D
Jag fick VIN idag, lördag. :D
Så fram med mobilen och börja dränera batteriet. Plötsligt händer det! :lol:
Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
il_concorde

Inlägg av il_concorde »

Behöver rådgivning!
Var och hämtade ut min MYP igår och tråkigt nog så upptäckte jag att min bil hade ett stenskott på bagageluckan.
Tesla säger nu att de ska kontakta mig för att boka in en omlackering utav bagageluckan och ev. hela bakspoilern.

Men jag känner mig lite osäker på detta, är det verkligen så smart? Frågan är om inte det är bättre att bara dutta i lite färg och ev. Se ifall Tesla kan tänka sig att bara ge någon kompensation för skadan?
Är nämligen rädd att jag kommer få stora färgskiftningar efter en sådan omlackering! Och isf hade jag hellre duttat i lite färg.

Vad hade ni gjort i mitt läge? Jag har dessutom tänkt att göra en keramisk behandling på bilen och vid en omlackering behöver ja vänta 4 veckor :(
1C2925F9-9BDB-4CE5-B327-2F0308FA2219.jpeg
Användarvisningsbild
loftux
Teslaägare
Referralkod: ts.la/peter18116
Kontakt:

Inlägg av loftux »

il_concorde skrev:
Behöver rådgivning!
Var och hämtade ut min MYP igår och tråkigt nog så upptäckte jag att min bil hade ett stenskott på bagageluckan.
Tesla säger nu att de ska kontakta mig för att boka in en omlackering utav bagageluckan och ev. hela bakspoilern.

Men jag känner mig lite osäker på detta, är det verkligen så smart? Frågan är om inte det är bättre att bara dutta i lite färg och ev. Se ifall Tesla kan tänka sig att bara ge någon kompensation för skadan?
Är nämligen rädd att jag kommer få stora färgskiftningar efter en sådan omlackering! Och isf hade jag hellre duttat i lite färg.

Vad hade ni gjort i mitt läge? Jag har dessutom tänkt att göra en keramisk behandling på bilen och vid en omlackering behöver ja vänta 4 veckor :(
Jag hade "duttat", baserat på vad man kan se på bilden. Sen tror jag inte det är värt för ska få någon ersättning för det av Tesla, de kommer ju knappast kompensera motsvarande vad omlackering kostar.
Model Y Performance, Midnattsskörsbärsröd, Vit interiör
Model 3 LR AWD 2019, Pearl White, Vit interiör, 18" Aero, FSD
Nissan Leaf Tekna 2013
Hoffster

Inlägg av Hoffster »

Hej ni som hämtat!

Jag behöver få lite klarhet i processen i sista steget här. I fredags fick jag VIN (bilen har fått regnummer också) och i kontakt med Tesla sa de att bilen finns på Trosta. Estimerat upphämtningsdaum 10-17 Juni.

Har fått sms om "förberedelse för upphämtning", men inget sms som säger exakt datum. Kommer det komma något sms till alltså? Och i hur god tid kommer det? Anledningen är att då jag valt kontant betalning krävs lite tid, säljande och överförande innan jag kan betala. Hur lång tid kan man vänta med att betala innan bilen "försvinner" för mig? 17e Juni är ju snart... Frågade Tesla via mejl i fredags och de svarade bara kryptiskt "senast 7 dagar innan upphämtning" men det har ju liksom redan passerat...
Användarvisningsbild
Honkan
Teslaägare

Inlägg av Honkan »

Man ska kunna uppvisa att man betalt senast när man hämtar bilen står det i appen
MYP 2022
MYP 2023

BMW M4 Comp 2022
Användarvisningsbild
Jeppe_E
Teslaägare

Inlägg av Jeppe_E »

Hoffster skrev:
Hej ni som hämtat!

Jag behöver få lite klarhet i processen i sista steget här. I fredags fick jag VIN (bilen har fått regnummer också) och i kontakt med Tesla sa de att bilen finns på Trosta. Estimerat upphämtningsdaum 10-17 Juni.

Har fått sms om "förberedelse för upphämtning", men inget sms som säger exakt datum. Kommer det komma något sms till alltså? Och i hur god tid kommer det? Anledningen är att då jag valt kontant betalning krävs lite tid, säljande och överförande innan jag kan betala. Hur lång tid kan man vänta med att betala innan bilen "försvinner" för mig? 17e Juni är ju snart... Frågade Tesla via mejl i fredags och de svarade bara kryptiskt "senast 7 dagar innan upphämtning" men det har ju liksom redan passerat...

Har du fått chassinummer och regnummer så är det bara in med pengarna. Du hittar detaljerna på din kontosida. Inte så att bilen försvinner, nu när den blivit tilldelad dig. Men alltså, pengarna ska betalas senast den 16:e juni. Annars är det nog stor risk att Tesla ger den till någon annan.
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022

"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Användarvisningsbild
Mattias K
Teslaägare

Inlägg av Mattias K »

Tänkte beställa en uppsättning gummimattor, ser att det finns liknande modeller hos Tässla, Hamphi och Smog. Nån som har en uppfattning om hur de skiljer dig? Eller ska man bara ta de billigaste från Smog?

https://smog.nu/index.php?main_page=pro ... cts_id=670

https://hamphi.com/products/model-y-gum ... -paket-xpe

https://www.tässla.se/model-y/tesla-mod ... 6st-mattor
Tesla model Y Performance 2022
Användarvisningsbild
Ilduce77
Teslaägare

Inlägg av Ilduce77 »

Jag hade tagit det billigaste..

De köper garanterat sina saker från samma ställe..

Glöm inte rabattkoderna hos Tässla och Hamphi i beräkningen..

10% på Tässla och 5% på Hamphi..

https://teslaclubsweden.se/erbjudanden/
Hamphi: 5%
Teslify: 5%
Tässla: 10%
il_concorde

Inlägg av il_concorde »

loftux skrev:
il_concorde skrev:
Behöver rådgivning!

Jag hade "duttat", baserat på vad man kan se på bilden. Sen tror jag inte det är värt för ska få någon ersättning för det av Tesla, de kommer ju knappast kompensera motsvarande vad omlackering kostar.
Tack för svar!
Tänkte att det åtminstone borde kosta Tesla 10-15k att lacka om. Och dessutom riskera att behöva lacka ännu fler delar ifall de inte får till nyansen. Så borde vara enklare för dom att kompensera med 10k nåt sånt.
Användarvisningsbild
Delevi
Teslaägare

Inlägg av Delevi »

il_concorde skrev:
loftux skrev:
il_concorde skrev:
Behöver rådgivning!

Tack för svar!
Tänkte att det åtminstone borde kosta Tesla 10-15k att lacka om. Och dessutom riskera att behöva lacka ännu fler delar ifall de inte får till nyansen. Så borde vara enklare för dom att kompensera med 10k nåt sånt.
Av egen erfarenhet så tror jag tyvärr du kan glömma någon som helst kompensation. Bästa är nog att själv lösa det som du beskrev.
Model X Plaid - 23
Model Y P - 24
Model Y P - 23
Model Y P - 23
Model Y P - 22
Model Y P - 22
Model X P - 20
Model 3 P - 20
Model X LR+ - 21
Model X100D -19
Model S100D -19
Model X100D -18
Användarvisningsbild
Ilduce77
Teslaägare

Inlägg av Ilduce77 »

Här kommer en lite video från Tyskland..

Drygt 7 minuter in i videon, säger han att den inte har dubbla rutor bak.

Stämmer det? Har inte MYP dubbla rutor bak, utan bara fram?
Kina-bilarna har ju både fram och bak..
Skriv svar