E20 är sjukt tråkig, men jag har velat ha en SuC i Laxå länge. Hjälper ju inte dig, då det inte är rätt sträcka eller laddning till din bil
De vita fläckarna är troligen vita för att man bedömer att kundunderlag saknas tyvärr
Att sträckan är tråkig är ju bara ytterligare en anledning till att bygga snabbladdare. Man vill absolut inte stanna längre än nödvändigt.
Nu byggs ju hela sträckan ut till typ motorväg eller 2+1 väg eller nåt. Man kan ju tycka att det då även borde ingå laddinfrastruktur. Men så långt går nog planerna inte.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
E20 är sjukt tråkig, men jag har velat ha en SuC i Laxå länge. Hjälper ju inte dig, då det inte är rätt sträcka eller laddning till din bil
De vita fläckarna är troligen vita för att man bedömer att kundunderlag saknas tyvärr
Att sträckan är tråkig är ju bara ytterligare en anledning till att bygga snabbladdare. Man vill absolut inte stanna längre än nödvändigt.
Nu byggs ju hela sträckan ut till typ motorväg eller 2+1 väg eller nåt. Man kan ju tycka att det då även borde ingå laddinfrastruktur. Men så långt går nog planerna inte.
Det finns ett antal år till innan det är färdigt
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Varför är det ingen som vill bygga en snabbladdare utmed E20 mellan Göteborg och Mariestad? Det är 20 mil på en europaväg mellan Sveriges två största städer och det enda som finns är ett fåtal ynka och ensamma 50kW-laddare. Det är fan skamligt.
Jag blir milt sagt trött på att nya snabbladdare bara byggs på sådana ställen där det redan finns snabbladdning. Täck för h*e de vita fläckarna först.
Tyvärr fortfarande en vit fläck, SuC Jung verkar inte öppnats.
Tyvärr fortfarande en vit fläck, SuC Jung verkar inte öppnats.
Det är väl inte SuC i Sverige som är öppen för oss?
Jo, nu får du börja läsa SuC-trådarna,! Kristinehamn, Mariestad, Sälen öppna med många fler. Planera om semestern.
Jaha, där ser man. Spännande. Måste nästan åka uppåt och testa. Fast någon större lust att ladda för Ionity-priser har jag inte. För mig känns det mer som en nödlösning om allt annat fallerar.
Av nyfikenhet vad är det för setup? Ser ut som 2 med 2 st typ 150 kW men dom 2 smalare med 2 kablar var fast till 2 rutor förstår jag inte, skulle iochförsig kunna åka förbi men orkar inte nu och är nyfike.
Ja det är inte helt fel
Det har ju tagits upp några gånger att ett problem med att Tesla öppnar upp är ju att det blir
lite fel när bilar som bara kan ta emot en bråkdel av vad laddarna kan leverera står där, och lite
ligger det ju i det såklart (även om det såklart finns en del Teslor numera som också bara kan ta emot
ganska låga effekter, oavsett temperatur på batteriet osv, eller när man laddar mot 100%). Men på
en Tesla-station brukar det ju ändå finnas en jäkla massa stolpar så där blir det nog inte lika ”fel” ändå