Har genom åren skaffat mig bekanta inom Tesla, så det är tyvärr inga officiella kanaler.Lulea skrev:Vilken mail var det du kontaktade?Frippanecci skrev:Jag fick också sms nu, Svart/vit - är det någon annan med vit klädsel som fått sms?
Jag hade mailat dom om cancellering eftersom dom sköt på leveransen till 2023.
Ni som beställt MYP
Moderator: Redaktion
- Frippanecci
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/http://---">http://---
Re: Ni som beställt MYP
Porsche Panamera Turbo
Bmw i4 m50 LCI
MS 85 - såld
MX 90D - såld
MS 100D - såld
M3 Performance - såld
MX P90DL - såld
MX LR - såld
M3 Performance - såld
MX 75D - såld
MX Performance (Raven) - såld
MS Performance (Raven) - såld
Beställd:
CyberTruck
Bmw i4 m50 LCI
MS 85 - såld
MX 90D - såld
MS 100D - såld
M3 Performance - såld
MX P90DL - såld
MX LR - såld
M3 Performance - såld
MX 75D - såld
Beställd:
CyberTruck
Nej, varken sms eller vin. Har dock betalat och där fanns ingen info eller regnr heller.
Innebär sms att bilen är redo för leverans nu i dagarna?Frippanecci skrev:Jag fick också sms nu, Svart/vit - är det någon annan med vit klädsel som fått sms?
Rör lite på sig/händer saker. Uppdatering på både vit/svart och svart/svart MYP. Från september 12e resp 13e september till 28e resp 29e november till 31 augusti till 15e oktober för båda.
Beställt båda 20/5
Beställt båda 20/5
- Frippanecci
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/http://---">http://---
evy skrev:Innebär sms att bilen är redo för leverans nu i dagarna?Frippanecci skrev:Jag fick också sms nu, Svart/vit - är det någon annan med vit klädsel som fått sms?
Inte en susning, står bara att det finns en bil (enligt min spec fast med krok för montering) till mig - och att jag ska bekräfta innan kl 23:59 ikväll.
Porsche Panamera Turbo
Bmw i4 m50 LCI
MS 85 - såld
MX 90D - såld
MS 100D - såld
M3 Performance - såld
MX P90DL - såld
MX LR - såld
M3 Performance - såld
MX 75D - såld
Beställd:
CyberTruck
Bmw i4 m50 LCI
MS 85 - såld
MX 90D - såld
MS 100D - såld
M3 Performance - såld
MX P90DL - såld
MX LR - såld
M3 Performance - såld
MX 75D - såld
Beställd:
CyberTruck
- linx
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/johnnie154249
Fick uppdatering i appen nu med att förväntad leverans är från 31 augusti till 15 oktober. Hade tidigare 29 september till 13 november.
Model Y Performance, Svart/Svart - Uthämtad 17 augusti 2022
Tidigare: Model 3 LongRange med 19", Vit/Svart -- Uthämtad 3 december 2021 -- Såld 25 augusti 2022
Tidigare: Model 3 LongRange med 19", Vit/Svart -- Uthämtad 3 december 2021 -- Såld 25 augusti 2022
-
När blir man matchad mot en bil? När den kommer till till Sverige? Eller har ser det ut?
-
Då har jag äntligen fått tag på en person på Tesla som kunde svara på varför jag inte fått min Sv/Sv med EAP levererad än trots att den tillverkades 13/5 med prel. Upphämtning 20/5… det är punktering på ett av hjulen och de har beställt ett nytt däck men inte fått något leveransdatum….. SKJUT MIG! 

-
För egen del så blev jag matchad i fredags och nu när jag tittar så ser jag att bilen är tillverkad dagen innan dvs i torsdags.mackan12 skrev:När blir man matchad mot en bil? När den kommer till till Sverige? Eller har ser det ut?
Så rimligtvis matchades jag när den anlände till Sverige dagen efter tillverkningsdatumet då jag fick mitt SMS.
WTF???
Fick från Sista veckan i Juni till Okt-Dec 2022 ?????? Vit/svart som beställdes den 12/2

Edit; och just nu öppnade jag appen.... 7-16 juni

YES! Chassinummer!
Fick från Sista veckan i Juni till Okt-Dec 2022 ?????? Vit/svart som beställdes den 12/2

Edit; och just nu öppnade jag appen.... 7-16 juni

YES! Chassinummer!
Senast redigerad av Jeppe_E, redigerad totalt 2 gång.
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
- Sebastian+
- Teslaägare
Jag hade bett om att få ta leverans ändå. Och låtit bilen stå där tills den är fixad.JAndersson89 skrev:Då har jag äntligen fått tag på en person på Tesla som kunde svara på varför jag inte fått min Sv/Sv med EAP levererad än trots att den tillverkades 13/5 med prel. Upphämtning 20/5… det är punktering på ett av hjulen och de har beställt ett nytt däck men inte fått något leveransdatum….. SKJUT MIG!
I alla fall bett om leverans innan juli.
Fått regnummer och VIN, reggad idag. Nu är det bara invänta SMS och faktura.
Vit/Svart beställd 21/2
Vit/Svart beställd 21/2
What? Det låter ju helt j*vla orimligt.. Personligen har jag kvar 9-30 juni och la min beställning den 3/3 -22 (vit/svart). Finns det någon logisk förklaring tror du?Jeppe_E skrev:WTF???
Från Sista veckan i Juni till Okt-Dec 2022 ?????? Vit/svart som beställdes den 12/2![]()
![]()
Edit: tack och lov… såg din edit nu. Grattis får jag väl säga istället!
Fick nu sms för upphämtning mån 13/6 kl 14.20 av vit/svart MYP inga tillval, upphämtningsplats Trosta 

Sandman
Ändrad datum från 7-30 Juni till 7-20 Juni och i samma veva VIN i källkoden.
Vit/Svart beställd 11/2 -22 Göteborg
Nu är det nära, aldrig har en bil varit så längtad i familjen pga skrotbil och sen hyrbil(skrotbilen gick sönder) och hyrbilen saknar drag och är för liten(och dyr), förra bilen fick jag lämna in i 3 Mars.
Vit/Svart beställd 11/2 -22 Göteborg
Nu är det nära, aldrig har en bil varit så längtad i familjen pga skrotbil och sen hyrbil(skrotbilen gick sönder) och hyrbilen saknar drag och är för liten(och dyr), förra bilen fick jag lämna in i 3 Mars.
Polestar 4 DM -25
fick VIN i källkoden
ändrades från 10-30 juni
till
Juni 07 – Juni 17
Vit/Svart Trosta 2022-01-15
ändrades från 10-30 juni
till
Juni 07 – Juni 17
Vit/Svart Trosta 2022-01-15
VIN i källkod
och ny uppskattad leveranstid: Juni 07 – Juni 20 tidigare var det April sedan Juni 24-30
Vit/Svart Umeå beställd 17 mars i år

och ny uppskattad leveranstid: Juni 07 – Juni 20 tidigare var det April sedan Juni 24-30
Vit/Svart Umeå beställd 17 mars i år
Model Y Performance Pearl White/Black 2022
Grattis! Vad hade du för beställningsdatum och upphämtningsplats? MYP Vit/svart?iCar skrev:Äntligen fått VIN och preliminärt leveransdatum på lördag!!!!!!
Hade 25-30 juni i både app och hemsida. Idag ändrades det till oktober - december 2022.
Vit med svart inredning.. Vad är det som händer?

Ilduce77 skrev:Hade 25-30 juni i både app och hemsida. Idag ändrades det till oktober - december 2022.
Lugna dig några timmar.
Jag hade april, sen inget, sen fick jag 24-30 juni den 1 juni.
Idag kl 14: Oktober-december
Idag kl 18: 7-14 juni + chassinummer

Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Fick nu 7-17 juni i appen. VIN men inget regnummer i slutfakturan som jag också fick. Däremot står det också ett preliminärt upphämtningsdatum i slutfakturan, 11 juni. Hur bra brukar det datumet stämma? Vit/svart Trosta, beställd 19 jan.
Spännande! Håll oss gärna uppdaterade. Hos mig ser jag leveransen har blivit uppskjuten igen tills januari-mars 2023. Vit/vit.Frippanecci skrev:evy skrev:Innebär sms att bilen är redo för leverans nu i dagarna?Frippanecci skrev:Jag fick också sms nu, Svart/vit - är det någon annan med vit klädsel som fått sms?
Inte en susning, står bara att det finns en bil (enligt min spec fast med krok för montering) till mig - och att jag ska bekräfta innan kl 23:59 ikväll.
Beställde igår min fjärde Tesla för i år, synd att man inte får stamkundsrabatt 
En vit/svart MYP som ska få ersätta den MYLR som vi fick levererad den 21:a mars i år. Beräknat leveransdatum för vår MYP var igår december någonting men har nu hoppat till September 28 – November 12.

En vit/svart MYP som ska få ersätta den MYLR som vi fick levererad den 21:a mars i år. Beräknat leveransdatum för vår MYP var igår december någonting men har nu hoppat till September 28 – November 12.
VW ID.7 GTX Tourer -25
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21 (såld)
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21 (såld)
Model Y LR -22 (hos ex-frun)