Väntrum Model 3
Moderator: Redaktion
- Ny_bil_tack
- Teslaägare
Re: Väntrum Model 3
Beställde i Mars, lev Maj, tänkta ha den till lite trackdays och daily, Nu lev sept - nov.
Fabriken va nedstämd 1 månad eller?
Hur kan det bli upp till 6 månaders försening?
Det lutar mot en annan tillverkare…
Och, ja jag är besviken.
Fabriken va nedstämd 1 månad eller?
Hur kan det bli upp till 6 månaders försening?
Det lutar mot en annan tillverkare…
Och, ja jag är besviken.
Jag tror man fungerar så att om man beställt något kan man lättare acceptera förseningar. Om leveranstiden öppet är lång avvaktar man kanske och kollar alternativ.Ny_bil_tack skrev:Fabriken va nedstämd 1 månad eller?
Hur kan det bli upp till 6 månaders försening?.
Måste vara batteribrist för LR & P? SR med LFP verkar tryckts ut i Q2, mängder med kunder som haft estimerade leveranstider 2023 som får sina bilar redan nu i juni/juli medan majoriteten av LR & P verkar fått förseningar...
Ja jag förstår besvikelsen ibland er och Teslas kommunikation och tom attityd ibland. Har man mer att önska av.
Men….. Det är kaos i supplychain i alla led. Byta till tex en BMW eller något annat märke gör ju inte saken bättre.
Väntetiden på en I4M50 är väl upp mot 12 månaders väntetid på har jag hört.
Det är långa väntetider på alla bilar. Så bara att gilla läget hur jäkla surt det än är.
Men….. Det är kaos i supplychain i alla led. Byta till tex en BMW eller något annat märke gör ju inte saken bättre.
Väntetiden på en I4M50 är väl upp mot 12 månaders väntetid på har jag hört.
Det är långa väntetider på alla bilar. Så bara att gilla läget hur jäkla surt det än är.
Jo fast köpa något från någon som uppenbarligen bor på månen kommunikationsmässigt efter köp är ett skämt.
Är det någon som har en bra erfarenhet av nån SA? Min är helt uppenbart helt tappad.
Jag har nu avbeställt skiten, torska 1000kr. Riktigt skämt. Så får det bli. Avslutar mitt konto här med. Lycka till alla,
Är det någon som har en bra erfarenhet av nån SA? Min är helt uppenbart helt tappad.
Jag har nu avbeställt skiten, torska 1000kr. Riktigt skämt. Så får det bli. Avslutar mitt konto här med. Lycka till alla,
Enligt distansköplagen har du rätt att få tillbaka dina 1000, om du är konsument.PracTesla skrev:Jo fast köpa något från någon som uppenbarligen bor på månen kommunikationsmässigt efter köp är ett skämt.
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24
Ja som jag sa. Kommunikation och kundbemötande är inte deras starka sida.PracTesla skrev:Jo fast köpa något från någon som uppenbarligen bor på månen kommunikationsmässigt efter köp är ett skämt.
Men lycka till att få en bil snabbare. Tesla har ändå trots allt snabbare leveranser än andra.
Behöver inte bil ändå. Så det är lugnt.
Nej bättre kundbemötande att köpa en korv med bröd på seven eleven än att köpa en Tesla för 700k.
Nej bättre kundbemötande att köpa en korv med bröd på seven eleven än att köpa en Tesla för 700k.
Det är väl 14 dagar efter att varan levererats som gäller?PracTesla skrev:Hur då? Beställde ju i början av mars? Är väl bara 2 veckor ångerrätt?
VW ID.7 GTX Tourer -25
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21 (såld)
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
Maw skrev:Det är väl 14 dagar efter att varan levererats som gäller?PracTesla skrev:Hur då? Beställde ju i början av mars? Är väl bara 2 veckor ångerrätt?
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24
Ok. Snyggt då kan jag få tillbaka pengarna också. Får se om det går att få tag på någon. Min SA befinner sig ju rent kommunikationsmässigt på månen alternativt mars. Rent generellt, vilka jävla idioter som jobbar på Tesla, iaf alla jag varit i kontakt med. Skrämmande.
Min SA har inte svarat på ett mail eller ett telefonsamtal sedan jag la beställningen.
Min SA har inte svarat på ett mail eller ett telefonsamtal sedan jag la beställningen.
Har vandrat runt lite på Teslas hemsida. Hittar inte någonstans den lagstadgade informationen om ångerrätten…
Någon annan dom hittat?
Någon annan dom hittat?
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24
Ja var inte så säker på att dom betalar tillbaka.PracTesla skrev:Ok. Snyggt då kan jag få tillbaka pengarna också. Får se om det går att få tag på någon. Min SA befinner sig ju rent kommunikationsmässigt på månen alternativt mars. Rent generellt, vilka jävla idioter som jobbar på Tesla, iaf alla jag varit i kontakt med. Skrämmande.
Om man läser detta och hur deras service i allmänhet är. Så blir det inga pengar tillbaka.
”Betalas idag
2 500 kr
Icke återbetalningsbar beställningsavgift*
*Endast återbetalningsbar vid icke godkända kreditansökningar genom ditt Tesla-konto. Kreditansökningen måste genomföras via våra föredragna partners inom 7 dagar efter beställningen är lagd.”
De står alltså över lagen?Gadiel skrev:Ja var inte så säker på att dom betalar tillbaka.PracTesla skrev:Ok. Snyggt då kan jag få tillbaka pengarna också. Får se om det går att få tag på någon. Min SA befinner sig ju rent kommunikationsmässigt på månen alternativt mars. Rent generellt, vilka jävla idioter som jobbar på Tesla, iaf alla jag varit i kontakt med. Skrämmande.
Om man läser detta och hur deras service i allmänhet är. Så blir det inga pengar tillbaka.
”Betalas idag
2 500 kr
*Endast återbetalningsbar vid icke godkända kreditansökningar genom ditt Tesla-konto. Kreditansökningen måste genomföras via våra föredragna partners inom 7 dagar efter beställningen är lagd.”
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24
Om man frågar Elon eller hans följare så står han definitivt över alltingWalker skrev:De står alltså över lagen?Gadiel skrev:Ja var inte så säker på att dom betalar tillbaka.PracTesla skrev:Ok. Snyggt då kan jag få tillbaka pengarna också. Får se om det går att få tag på någon. Min SA befinner sig ju rent kommunikationsmässigt på månen alternativt mars. Rent generellt, vilka jävla idioter som jobbar på Tesla, iaf alla jag varit i kontakt med. Skrämmande.
”Betalas idag
2 500 kr

VW ID.7 GTX Tourer -25
Japp, eller de verkar tro det i alla fall. De har väl mer eller mindre sagt att de skiter i tex ARN.Walker skrev:De står alltså över lagen?Gadiel skrev:Ja var inte så säker på att dom betalar tillbaka.PracTesla skrev:Ok. Snyggt då kan jag få tillbaka pengarna också. Får se om det går att få tag på någon. Min SA befinner sig ju rent kommunikationsmässigt på månen alternativt mars. Rent generellt, vilka jävla idioter som jobbar på Tesla, iaf alla jag varit i kontakt med. Skrämmande.
”Betalas idag
2 500 kr
Avvikelser mot lagen anmäler man till konsumentverket. Dom driver inte ditt ärende men ser till att företag följer konsumentlagen.Gadiel skrev:Japp, eller de verkar tro det i alla fall. De har väl mer eller mindre sagt att de skiter i tex ARN.Walker skrev:De står alltså över lagen?Gadiel skrev:Ja var inte så säker på att dom betalar tillbaka.PracTesla skrev:Ok. Snyggt då kan jag få tillbaka pengarna också. Får se om det går att få tag på någon. Min SA befinner sig ju rent kommunikationsmässigt på månen alternativt mars. Rent generellt, vilka jävla idioter som jobbar på Tesla, iaf alla jag varit i kontakt med. Skrämmande.
”Betalas idag
2 500 kr
Går inte ens att få tag på sin SA så lönlöst.
Nästan så jag borde åka till Malmö butiken och "ville bara kolla att du lever".
Nästan så jag borde åka till Malmö butiken och "ville bara kolla att du lever".
Då kliver jag in i väntrummet igen, har beställt ytterligare en model 3 sr+, den här gången var det lite längre leveranstid, utlovat januari 2023 tidigast :-/ Väntade på att få se var det barkade med nya förmånsvärdena och miljöbonusen innan jag beställde. De har ändrat beställningsavgiften till 2500kr också upptäckte jag.
Beställer grå färg och dragkrok denna gång.
Model 3 SR+, Vit, 2019-06-28 - 2019-09-02
Model 3 RWD Grå, 2022-08-31 -
Model 3 RWD Grå, 2022-08-31 -
Ja, det är ju inte pga Musk man beställer en tesla, snarare trots honom, verkar vara en ganska kvaddad gubbe.Maw skrev:Om man frågar Elon eller hans följare så står han definitivt över alltingWalker skrev:De står alltså över lagen?Gadiel skrev:Ja var inte så säker på att dom betalar tillbaka.PracTesla skrev:Ok. Snyggt då kan jag få tillbaka pengarna också. Får se om det går att få tag på någon. Min SA befinner sig ju rent kommunikationsmässigt på månen alternativt mars. Rent generellt, vilka jävla idioter som jobbar på Tesla, iaf alla jag varit i kontakt med. Skrämmande.
”Betalas idag
2 500 kr
M3LR 2022
Gött med ytterligare en Teslator-ake skrev:Då kliver jag in i väntrummet igen, har beställt ytterligare en model 3 sr+, den här gången var det lite längre leveranstid, utlovat januari 2023 tidigast :-/ Väntade på att få se var det barkade med nya förmånsvärdena och miljöbonusen innan jag beställde. De har ändrat beställningsavgiften till 2500kr också upptäckte jag.

Btw, finns ingen ”SR+” att beställa längre. Det du antagligen beställt är en ”Model 3” med bakhjulsdrift aka RWD.
Lite onödigt petig kanske, men nya standard-versionen av Model 3 innehåller mer saker så som rattvärme och stolsvärme bak vilket inte SR+ alltid gjorde, så bra om man inte benämner de fel

Jag beställde en liknande den 14 maj med leverans jan-mars 2023. Nu säger Tesla att jag ska få hämta den innan kvartalsslut om några veckor... Det är nästan ofattbart hur deras beställningssystem och produktion fungerar men det var kanske någon som avbeställt en vit/vit efter att den byggts?tor-ake skrev:Då kliver jag in i väntrummet igen, har beställt ytterligare en model 3 sr+, den här gången var det lite längre leveranstid, utlovat januari 2023 tidigast :-/ Väntade på att få se var det barkade med nya förmånsvärdena och miljöbonusen innan jag beställde. De har ändrat beställningsavgiften till 2500kr också upptäckte jag.
Senast redigerad av Molarin, redigerad totalt 1 gånger.
2024 Model Y LR RWD - Quicksilver white
2022 Model 3 RWD - White white
Stadens Kafferosteri och Hotell Nyboholm i Ulricehamn.
Stadens Kafferosteri och Hotell Nyboholm i Ulricehamn.
- MGHG
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/martin320985
Din upplevelse går inte ta ifrån dig, men din upplevelse behöver inte vara representativ för alla. Min upplevelse av bemötandet från personalen vid Tesla är enbart god.PracTesla skrev:Yes. Jag kommer skita i det nu. Så då kanske någon kommer före mig iaf.
Sa det till min idiot till SA att jag aldrig tar en bil på hösten. det skulle det aldrig kunna bli om jag beställde när jag gjorde. Skitsamma.. går inte att lita på folk Mina kontakter med Tesla Malmö har varit helt otrolig, totalt värdelöst. Tack och godnatt för mig. 0 av 100 i betyg.
Jag beställde i mitten av mars, fick först uppskattad leveranstid i augusti och i lördags senarelades den uppskattade leveranstiden ungefär två månader. Efter att ha hoppats på tidigarelagd leverans i sommar så är jag självklart besviken över förseningen. Samtidigt är jag inte förvånad med anledning av brist på halvledarkomponenter, hårda pandemirestriktioner i Shanghai och krig som påverkar världsekonomin.
Av det jag hört om leveranstider för andra bilmärken så verkar numera ett års väntetid vara normalt. Om jag får min beställda bil i mitten av oktober så har jag fått vänta sju månader. Trist nu, men jag är säker på att det kommer kännas bra då.
Tesla Model 3 Long Range, svart, 18” aero-fälgar, premiuminteriör. Hämtad 2022-12-29.