Varför påverkar köpta vinterhjul kontantinsats vid leasing?

Funderar du skaffa elbil men undrar över saker kan du ställa din fråga här!
Inom denna avdelning är inga frågor för dumma.

Moderator: Redaktion

Lanken

Varför påverkar köpta vinterhjul kontantinsats vid leasing?

Inlägg av Lanken »

Hej. Jag har en affär där jag kan privatleasa elbil och välja lägga 30% kontantinsats. Jag fick se ett pris med vinterhjul i leasingavgiften. När jag väljer att göra en kontantbetalning av vinterhjulen så de inte ligger med i leasingen och jag äger dem blir villkoren att vinterhjulens pris blir en del av kontantinsatsen. Finns det någon här som kan förklara varför vinterhjulen, trots att jag äger dem, räknas in i kontantinsatsen?
krille

Re: Varför påverkar köpta vinterhjul kontantinsats vid leasi

Inlägg av krille »

Lanken skrev:
Hej. Jag har en affär där jag kan privatleasa elbil och välja lägga 30% kontantinsats. Jag fick se ett pris med vinterhjul i leasingavgiften. När jag väljer att göra en kontantbetalning av vinterhjulen så de inte ligger med i leasingen och jag äger dem blir villkoren att vinterhjulens pris blir en del av kontantinsatsen. Finns det någon här som kan förklara varför vinterhjulen, trots att jag äger dem, räknas in i kontantinsatsen?
Antagligen för att du inte valt ett val där du faktiskt köper hjulen.
VW Id.3 Pro Performance Family MY21
Användarvisningsbild
Leo
Teslaägare

Inlägg av Leo »

Är nog något missförstånd, där de bara gör en separat faktura på vinterdäcken men det är fortfarande inte dina vinterdäck och då blir det en slags kontantinsats. Ställ en kontrollfråga om du ÄGER dina däck själva när leasingperioden är slut.
Renault R5 beställd, Seat Mii, Tesla Roadster.
Fd:Hyundai Ioniq 5, Kia EV9, BMW i4, MG5, MYLR, Kia EV6, Skoda Enyaq, VW ID3, Kia eNiro, X100D, P85 4xe-Golf, e-up.
Lanken

Inlägg av Lanken »

Leo skrev:
Är nog något missförstånd, där de bara gör en separat faktura på vinterdäcken men det är fortfarande inte dina vinterdäck och då blir det en slags kontantinsats. Ställ en kontrollfråga om du ÄGER dina däck själva när leasingperioden är slut.
Ja det var missförstånd. Jag äger hjulen.
Skriv svar