Du har inte köpt en MY Performance, så du jämför inte riktigt samma bilar…
För övrigt tycker jag kepsens attityd är rätt tråkig även om jämförelsen med Volvo V70 T5 inte är så off (borde kanske varit V70 T-Gul dock).
Nä, det har du ju rätt i. Inte för att jag tror att det borde vara så stor skillnad. MY Long Range AWD (som jag alltså har) har både körglädje och är en familjebil, så långt är jag enig i alla fall.
Attityden struntar jag i, men syrligheten och jämförelsen var kul, det var min poäng.
Westtech skrev:
ar du en svart MYP med vit klädsel?
Jag har väntat länge på min men trodde inte de producerat någon med vit klädsel…
Inte MYP, inser att jag sitter i fel tråd (det är en MY Long Range). Vet inte hur produktionen fungerar, men klädseln är vit och det är nice. Så du väntar på något gott
Jag läste just på Facebook att på MYP sätts helljusautomatik och torkarautomatik på automatiskt när man använder AP. Troligen eftersom radarn är bortplockad.
När jag läste det så blev jag rätt nöjd med att min bil har radar.
Alla som kört M3 eller MY ett tag vet ju hur "bra" dessa hjälpsystem fungerar.
Jag läste just på Facebook att på MYP sätts helljusautomatik och torkarautomatik på automatiskt när man använder AP. Troligen eftersom radarn är bortplockad.
När jag läste det så blev jag rätt nöjd med att min bil har radar.
Alla som kört M3 eller MY ett tag vet ju hur "bra" dessa hjälpsystem fungerar.
För mig fungerar det faktiskt bra nu. Det är ibland vid både regn och mörker samtidigt som det strular.
Fick sms för ca 1v sedan där jag skulle fylla i tid för upphämtning, valde 1 juni.. men har inte fått den tiden bekräftad ännu, hur sent fick ni era tider bekräftade?
Fick sms för ca 1v sedan där jag skulle fylla i tid för upphämtning, valde 1 juni.. men har inte fått den tiden bekräftad ännu, hur sent fick ni era tider bekräftade?
Grattis!
Var ska du hämta? Har din bil EAP?
Jag väntar på det där smset men leveransfönstret bara flyttas fram hela tiden!
Bidrar med ytterligare lite bilder, fantastiskt bil som är rolig att köra. Går verkligen som på räls
Nya fälgarna har gjort så ljudnivån från däcken har ökat något men inget jag stör mig på.
20220530_092749.jpg
20220529_165321.jpg
20220526_120140.jpg
Var har du köpt panelen? Är du nöjd med den? Försöker hitta det bästa alternativet att täcka över träet.
Ni som har hämtat ut era bilar, vilket datum står det att bilen är satta i trafik? Från datumet ni fick hämta bilen eller när Tesla registrerade bilen i Sverige?
Tänker på bonusen, om Tesla registrerar bilen i trafik så kan man ju i så fall ha någon vecka in i juli med för att få bonusen (om den nu förvinner)
Bidrar med ytterligare lite bilder, fantastiskt bil som är rolig att köra. Går verkligen som på räls
Nya fälgarna har gjort så ljudnivån från däcken har ökat något men inget jag stör mig på.
Bilagan 20220530_092749.jpg finns inte längre
Bilagan 20220529_165321.jpg finns inte längre
Bilagan 20220526_120140.jpg finns inte längre
Var har du köpt panelen? Är du nöjd med den? Försöker hitta det bästa alternativet att täcka över träet.
Jag har folierat dem själv
Köpte folien på Amazon.se "AOBETAK Kolfiber vinylfolie, 300 cm x 30 cm"
Jag är nöjd, var lite textur på folien så det blev bra trots att träpanel har "trä" textur så det går att känna genom folien men inget som syns direkt om man inte kollar noga.
20220530_092749.jpg
20220529_165321.jpg
20220526_120140.jpg
Jag är nöjd, var lite textur på folien så det blev bra trots att träpanel har "trä" textur så det går att känna genom folien men inget som syns direkt om man inte kollar noga.
20220526_103016.jpg
Snyggt - plockade du bort panelerna?
Läste på FB att de numera är skruvade på Berlin bilarna?
20220530_092749.jpg
20220529_165321.jpg
20220526_120140.jpg
20220526_103016.jpg
Snyggt - plockade du bort panelerna?
Läste på FB att de numera är skruvade på Berlin bilarna?
Tack, jag blockade bort panelerna i dörrarna men lät den stora sitta på plats, det var ganska enkelt att ta bort dörrpanelerna bara att dra ut från sidan närmast backspegeln.
Även jag är trött på de tråkiga träpanelerna i 3 och Y. Funderar på att byta ut träpanelerna i min kommande MYP och tänker att blanka kolfiber-paneler borde kunna passa bra.
Andra förslag på kolfiber-paneler som ser bra ut? Behöver inte vara äkta kolfiber men helst inte folie.
KIA EV9 GT-Line-24
Fiat 500e Icon -23
Tesla Model S Long Range Plus -21 - SÅLD
Tesla MYP -22 - SÅLD
Tesla Model 3 LR AWD -19 - SÅLD
VW ID4 1st -21 - SÅLD
+ ett antal Leafar och trötta PlugIn-hybrider
Hej,
Jag skall hämta ut min Berlin MYP i eftermiddag. Jag är en första gångs köpare. Enligt sms samt information jag läst här så är processen vi uthämtning väldigt snabb.
Jag har laddat ned en rekomenderad checklista "tesla prep" till mobilen för upphämtning av Model Y. Hinner man köra igenom en bra check medans man hämtar ut den? Eller spelar det ingen roll i Sverige? Om man upptäcker panel problem eller andra skavanker kan man återvända och få det fixat?
Hej,
Jag skall hämta ut min Berlin MYP i eftermiddag. Jag är en första gångs köpare. Enligt sms samt information jag läst här så är processen vi uthämtning väldigt snabb.
Jag har laddat ned en rekomenderad checklista "tesla prep" till mobilen för upphämtning av Model Y. Hinner man köra igenom en bra check medans man hämtar ut den? Eller spelar det ingen roll i Sverige? Om man upptäcker panel problem eller andra skavanker kan man återvända och få det fixat?
Bästa
Niklas
Du har gott om tid på dig Niklas. Ingen stress alls vid upphämtning. Upptäcker du något så säger du bara till personalen så noterar de det.
Regnade ganska rejält i morse så Uber ställde in resan till Trosta strax innan. Det blev Arlanda Express och buss istället vilket gjorde att jag blev 40 minuter sen. Men inga problem att komma lite senare. Synade bilen lite snabbt i ovädret och såg att ena sätet bak delvis var täckt av vit kräm eller något liknande. Påpekade detta och fick förklaringen att det var lite polerkräm som blivit kvar. Snabb behandling av Tesla personal så var allt fint igen. Kul att hänga här i väntan på bilen!
Regnade ganska rejält i morse så Uber ställde in resan till Trosta strax innan. Det blev Arlanda Express och buss istället vilket gjorde att jag blev 40 minuter sen. Men inga problem att komma lite senare. Synade bilen lite snabbt i ovädret och såg att ena sätet bak delvis var täckt av vit kräm eller något liknande. Påpekade detta och fick förklaringen att det var lite polerkräm som blivit kvar. Snabb behandling av Tesla personal så var allt fint igen. Kul att hänga här i väntan på bilen!
Ni som hämtat idag, Hur såg status ut med vita bilar?
Ni som har hämtat ut era bilar, vilket datum står det att bilen är satta i trafik? Från datumet ni fick hämta bilen eller när Tesla registrerade bilen i Sverige?
Tänker på bonusen, om Tesla registrerar bilen i trafik så kan man ju i så fall ha någon vecka in i juli med för att få bonusen (om den nu förvinner) skrev:
Ilduce77 skrev:
Dagen innan eller samma dag...
Det är alltid samma dag. Finns exempel där man missat att registrera bilen på kunden och alltså gjort det i efterhand men det var nog vanligare förr .
Tänker på bonusen, om Tesla registrerar bilen i trafik så kan man ju i så fall ha någon vecka in i juli med för att få bonusen (om den nu förvinner) skrev:
Ilduce77 skrev:
Dagen innan eller samma dag...
Det är alltid samma dag. Finns exempel där man missat att registrera bilen på kunden och alltså gjort det i efterhand men det var nog vanligare förr .
Min bil hade de missat att registrera så den stod som avställd tills jag fick tag på dem efter helgen, så det verkar fortfarande kunna hända.