Go-eCharger
Moderator: Redaktion
Go-eCharger
Hej! Någon som har erfarenhet av Go-eCharger ? Är lite sugen att beställa en då vi åker rätt mycket till fjällen och har tillgång till 3fas uttag både hemma och i stugan. Känns smidigt att kunna ta med boxen när man åker iväg istället för att köpa/installera två stycken. Så skulle va kul med era åsikter och om nån har egen erfarenhet av boxen.
Re: Go-eCharger
Jag har en sådan, den gör sitt jobb.
Skaffade den när jag hade en Leaf för att använda när jag var ute på våra verkstäder.
Då Leafen inte har 3-fas laddning och den versionen jag har klarar 32A så fick jag lite mer tryck i laddningen.
Gjorde även en adapterkabel för 16A
Använder inte appen, går smidigt att justera effekten på den direkt.
Nu när jag har en Q4 där det medföljde en laddare med CEE- koppling så använder jag den inte lika ofta nu
Jag har laddbox också hemma.
Skaffade den när jag hade en Leaf för att använda när jag var ute på våra verkstäder.
Då Leafen inte har 3-fas laddning och den versionen jag har klarar 32A så fick jag lite mer tryck i laddningen.
Nu när jag har en Q4 där det medföljde en laddare med CEE- koppling så använder jag den inte lika ofta nu
Skulle du säga att de är ett gott alternativ att använda eller är det att montera en fast box som gäller ?Erxon skrev:Jag har en sådan, den gör sitt jobb.
Det finns andra kablar som gör samma jobb, ibland kanske lite enklare
Denna är ett exempel, https://evconnect.se/collections/portab ... 16a-11kw-1
När jag köpte denna box tittade jag även på NRGKick tror jag den heter som liknar den jag länkade till fast denna kunde man byta kontakter till för både 16A och 32A CEE-kontakt
Jag köpte Go-e för att kunna ha med när jag åkte med Leafen som kunde ta emot 1-fas 32A på mina tjänsteresor, samt för att få smidigare kabel att hantera.
Tror inte jag skulle köpa den idag med motiveringen att jag inte längre har behovet av 3x32A laddning utan det räcker med 3x16A eftersom bilen bara tar emot 11 kWh
Fast, visst finns Go-E idag som 11 kWh-version också?
Då med 2 st bakstycken så är det bara en mindre enhet som behöver flyttas med och man kan använda original typ2-sladden som följer med så är det en enklare lösning.
Jättesvårt att säga så skall du göra, men det produkten har fungerat för mig, använder den som sagt inte lika ofta nu när jag fick med en laddkabel till nya bilen som har CEE kontakt.
Då vi även har kvar en Zoe i ett år till så kan jag komma att ha behöv av denna box eftersom den kan ta emot 22 kWh men när den sedan är bytt mot något annat så tror jag inte att jag har behov av denna box...
När jag köpte denna box tittade jag även på NRGKick tror jag den heter som liknar den jag länkade till fast denna kunde man byta kontakter till för både 16A och 32A CEE-kontakt
Jag köpte Go-e för att kunna ha med när jag åkte med Leafen som kunde ta emot 1-fas 32A på mina tjänsteresor, samt för att få smidigare kabel att hantera.
Tror inte jag skulle köpa den idag med motiveringen att jag inte längre har behovet av 3x32A laddning utan det räcker med 3x16A eftersom bilen bara tar emot 11 kWh
Fast, visst finns Go-E idag som 11 kWh-version också?
Då med 2 st bakstycken så är det bara en mindre enhet som behöver flyttas med och man kan använda original typ2-sladden som följer med så är det en enklare lösning.
Jättesvårt att säga så skall du göra, men det produkten har fungerat för mig, använder den som sagt inte lika ofta nu när jag fick med en laddkabel till nya bilen som har CEE kontakt.
Då vi även har kvar en Zoe i ett år till så kan jag komma att ha behöv av denna box eftersom den kan ta emot 22 kWh men när den sedan är bytt mot något annat så tror jag inte att jag har behov av denna box...
Gillar de EVSE som saknar box/klump mitt på kabeln. Så otroligt mycket smidigare och trevligare att använda. Enklare att förvara i frunken, och smidigare att rulla ut och in.Erxon skrev:Det finns andra kablar som gör samma jobb, ibland kanske lite enklare
https://evconnect.se/collections/portab ... -fas-400-v

NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/