Nej inte jag heller, men han menade på att det kan gå riktigt snabbt även om man inte blivit matchad än!il_concorde skrev:Jag beställde 16:e Dec, vit/svart, Gbg.hanseman skrev:Tydligen så har i princip alla leveranser hamnat i Trosta där de skall sorteras innan de fraktas vidare till respektive ort enligt SA. Vi som beställt innan slut av -21 (Vit, i Göteborg) kan se vår bil komma reda nu nästa vecka, alt andra veckan i Juni!
Har inte hört ett smack ännu..
Ni som beställt MYP
Moderator: Redaktion
Re: Ni som beställt MYP
-
Då får vi hålla alla tummar och tår att det blir så.hanseman skrev:Nej inte jag heller, men han menade på att det kan gå riktigt snabbt även om man inte blivit matchad än!il_concorde skrev:Jag beställde 16:e Dec, vit/svart, Gbg.hanseman skrev:Tydligen så har i princip alla leveranser hamnat i Trosta där de skall sorteras innan de fraktas vidare till respektive ort enligt SA. Vi som beställt innan slut av -21 (Vit, i Göteborg) kan se vår bil komma reda nu nästa vecka, alt andra veckan i Juni!
Har inte hört ett smack ännu..
Supernöjd med vit..
Model Y Performance 2022
Model 3 Performance 2020, såld
Model S 75D, BTX8, 2017, såld
Högst osannolikt. Biltransporter är inte gratishanseman skrev:Tydligen så har i princip alla leveranser hamnat i Trosta där de skall sorteras innan de fraktas vidare till respektive ort enligt SA. Vi som beställt innan slut av -21 (Vit, i Göteborg) kan se vår bil komma reda nu nästa vecka, alt andra veckan i Juni!
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Må så vara, men där känns också som något dom faktiskt kan ha koll på när det är "information inom landet". Så känns mer osannolikt att han skulle säga något sådant utan grund för det.Jeppe_E skrev:Högst osannolikt. Biltransporter är inte gratishanseman skrev:Tydligen så har i princip alla leveranser hamnat i Trosta där de skall sorteras innan de fraktas vidare till respektive ort enligt SA. Vi som beställt innan slut av -21 (Vit, i Göteborg) kan se vår bil komma reda nu nästa vecka, alt andra veckan i Juni!
Haha nej, dom har inte koll på det ens! Fråga någon annan SA så får du en annan förklaringhanseman skrev:Må så vara, men där känns också som något dom faktiskt kan ha koll på när det är "information inom landet". Så känns mer osannolikt att han skulle säga något sådant utan grund för det.Jeppe_E skrev:Högst osannolikt. Biltransporter är inte gratishanseman skrev:Tydligen så har i princip alla leveranser hamnat i Trosta där de skall sorteras innan de fraktas vidare till respektive ort enligt SA. Vi som beställt innan slut av -21 (Vit, i Göteborg) kan se vår bil komma reda nu nästa vecka, alt andra veckan i Juni!

hanseman skrev:Må så vara, men där känns också som något dom faktiskt kan ha koll på när det är "information inom landet". Så känns mer osannolikt att han skulle säga något sådant utan grund för det.Jeppe_E skrev:Högst osannolikt. Biltransporter är inte gratishanseman skrev:Tydligen så har i princip alla leveranser hamnat i Trosta där de skall sorteras innan de fraktas vidare till respektive ort enligt SA. Vi som beställt innan slut av -21 (Vit, i Göteborg) kan se vår bil komma reda nu nästa vecka, alt andra veckan i Juni!
Mmm jao. Från Berlin, passerar Malmö med redan matchade bilar, upp till Stockholm och sen ner till Malmö igen. Jodå sure beng…

- markuswesterberg
- Teslaägare
Hur vet vi att alla bilar som kommer redan är matchade? Säger inte att de inte är det men vet vi verkligen det? Tycker också det känns orimligt att skicka bilar hit och dit men kan det vara så att Tesla Sverige krävt att få hit ett stort antal bilar innan eventuell ändring av bonusen första juli och att det har gjort att man inte hunnit matcha alla bilar som kommer?Jeppe_E skrev:hanseman skrev:Må så vara, men där känns också som något dom faktiskt kan ha koll på när det är "information inom landet". Så känns mer osannolikt att han skulle säga något sådant utan grund för det.Jeppe_E skrev:Högst osannolikt. Biltransporter är inte gratishanseman skrev:Tydligen så har i princip alla leveranser hamnat i Trosta där de skall sorteras innan de fraktas vidare till respektive ort enligt SA. Vi som beställt innan slut av -21 (Vit, i Göteborg) kan se vår bil komma reda nu nästa vecka, alt andra veckan i Juni!
Mmm jao. Från Berlin, passerar Malmö med redan matchade bilar, upp till Stockholm och sen ner till Malmö igen. Jodå sure beng…
Fråga, jag beställde MYP vit/svart 23 November -21 för upphämtning i Göteborg. Bilen betalas kontant. Fram till i veckan så har jag inte kunnat betala resterande belopp men nu har detta kommit upp. Betyder det något? Ser att några med beställt datum i Nov börjat få ett fönster iallafall..
Jag har inget VIN eller ens prel datum.
Sålde min MYLR i veckan så nu kliar teslafingrarna något oerhört!
Jag har inget VIN eller ens prel datum.
Sålde min MYLR i veckan så nu kliar teslafingrarna något oerhört!
Rolemod - Personifiera din Tesla
https://rolemod.se
https://rolemod.se
Jan 2020.
Model Y Performance 2022
Naturligtvis så skickas det bilar mellan olika SC, men då pratar vi några få och inte alla. Bilarna matchas ju redan på båtarna från Shanghai, så det är inget konstigt att de även matchas direkt när de lämnar Berlin. Så enkelt som att en lastbil med 6 svarta kollas upp, har Tesla Malmö 6 kunder som väntar? Ja, skicka bilen dit. Att skicka bilar helt på måfå till Stockholm och sen låta personalen i Sverige reda ut det? Nej, knappast. Däremot om det finns enstaka kunder som har beställt en bil som finns någon annan stans så kan den skickas.markuswesterberg skrev:Hur vet vi att alla bilar som kommer redan är matchade? Säger inte att de inte är det men vet vi verkligen det? Tycker också det känns orimligt att skicka bilar hit och dit men kan det vara så att Tesla Sverige krävt att få hit ett stort antal bilar innan eventuell ändring av bonusen första juli och att det har gjort att man inte hunnit matcha alla bilar som kommer?Jeppe_E skrev:hanseman skrev:Må så vara, men där känns också som något dom faktiskt kan ha koll på när det är "information inom landet". Så känns mer osannolikt att han skulle säga något sådant utan grund för det.Jeppe_E skrev:Högst osannolikt. Biltransporter är inte gratishanseman skrev:Tydligen så har i princip alla leveranser hamnat i Trosta där de skall sorteras innan de fraktas vidare till respektive ort enligt SA. Vi som beställt innan slut av -21 (Vit, i Göteborg) kan se vår bil komma reda nu nästa vecka, alt andra veckan i Juni!
Jag har jobbat med transportlogistik i 15 år. Skulle bilarna skickas till ett SC i Sverige, så skulle det varit Malmö i så fall.
Såg planerat leverans datum på kontot så ringde SA å bokade in leverans dag! Dom kunde nästa garantera att regplåtarna skulle vara klara, tydligen får dom in en hel del på en gång från transportstyrelsen.lakke skrev:KrisM skrev:Inbokad leverans onsdag nästa vecka i Malmö! Svart/svart med EAP. Beställd 08/04.Irrelinn skrev:Nu vill vi veta om någon med EAP/FSD fått hämta
Har du fått leverans nu direkt du blev tilldelad bil eller den kom hit eller har den blivit uppskjuten ett tag som för oss andra med eap?
Tycker uppdateringen dom väntar på borde gå ut till alla bilar Sammtidigt
Kan du se dit reg nr än,typ via car info?KrisM skrev:Såg planerat leverans datum på kontot så ringde SA å bokade in leverans dag! Dom kunde nästa garantera att regplåtarna skulle vara klara, tydligen får dom in en hel del på en gång från transportstyrelsen.lakke skrev:KrisM skrev:Inbokad leverans onsdag nästa vecka i Malmö! Svart/svart med EAP. Beställd 08/04.Irrelinn skrev:Nu vill vi veta om någon med EAP/FSD fått hämta
Har du fått leverans nu direkt du blev tilldelad bil eller den kom hit eller har den blivit uppskjuten ett tag som för oss andra med eap?
Inget illa menat Jeppe men tar mer SAs ord på det än ditt, oavsett dina år i branschen. Det är Tesla vi talar om, dom gör inte saker som andraJeppe_E skrev:Naturligtvis så skickas det bilar mellan olika SC, men då pratar vi några få och inte alla. Bilarna matchas ju redan på båtarna från Shanghai, så det är inget konstigt att de även matchas direkt när de lämnar Berlin. Så enkelt som att en lastbil med 6 svarta kollas upp, har Tesla Malmö 6 kunder som väntar? Ja, skicka bilen dit. Att skicka bilar helt på måfå till Stockholm och sen låta personalen i Sverige reda ut det? Nej, knappast. Däremot om det finns enstaka kunder som har beställt en bil som finns någon annan stans så kan den skickas.markuswesterberg skrev:Hur vet vi att alla bilar som kommer redan är matchade? Säger inte att de inte är det men vet vi verkligen det? Tycker också det känns orimligt att skicka bilar hit och dit men kan det vara så att Tesla Sverige krävt att få hit ett stort antal bilar innan eventuell ändring av bonusen första juli och att det har gjort att man inte hunnit matcha alla bilar som kommer?Jeppe_E skrev:hanseman skrev:Må så vara, men där känns också som något dom faktiskt kan ha koll på när det är "information inom landet". Så känns mer osannolikt att han skulle säga något sådant utan grund för det.Jeppe_E skrev:
Högst osannolikt. Biltransporter är inte gratis
Jag har jobbat med transportlogistik i 15 år. Skulle bilarna skickas till ett SC i Sverige, så skulle det varit Malmö i så fall.

Var i Mölndal och hörde detta också.hanseman skrev:Tydligen så har i princip alla leveranser hamnat i Trosta där de skall sorteras innan de fraktas vidare till respektive ort enligt SA. Vi som beställt innan slut av -21 (Vit, i Göteborg) kan se vår bil komma reda nu nästa vecka, alt andra veckan i Juni!
Min svarta bil kommer transporteras till Göteborg under lördagen.
Har just bokat utlämning på måndag kl 14:40, så detta stämmer.
-
Såg idag denna transport åka söderut vid Norrköping. Lite kul att själv sitta i en svart MYP och köra om transporten 

Lovande! Då kanske uppdateringen har börjat rulla ut så sakteliga iaf. Jag uppgraderade min order från MYLR (lagd juli 2019) till en MYP typ 12/4, så gissar att jag hamnade efter dig i kön trots allt. Då har jag således legat ute med 15kkr i tre år utan anledning, men jaja #TeslaLivetKrisM skrev:Inbokad leverans onsdag nästa vecka i Malmö! Svart/svart med EAP. Beställd 08/04.Irrelinn skrev:Nu vill vi veta om någon med EAP/FSD fått hämta

Yes! Du med? Hoppas dom nu bara får dit regplåtarna i tid!anna__ skrev:Kan du se dit reg nr än,typ via car info?KrisM skrev:Såg planerat leverans datum på kontot så ringde SA å bokade in leverans dag! Dom kunde nästa garantera att regplåtarna skulle vara klara, tydligen får dom in en hel del på en gång från transportstyrelsen.lakke skrev:KrisM skrev:Inbokad leverans onsdag nästa vecka i Malmö! Svart/svart med EAP. Beställd 08/04.Irrelinn skrev:Nu vill vi veta om någon med EAP/FSD fått hämta
Yes! Du med? Hoppas dom nu bara får dit regplåtarna i tid![/quote]KrisM skrev:Kan du se dit reg nr än,typ via car info?anna__ skrev:Såg planerat leverans datum på kontot så ringde SA å bokade in leverans dag! Dom kunde nästa garantera att regplåtarna skulle vara klara, tydligen får dom in en hel del på en gång från transportstyrelsen.KrisM skrev:lakke skrev:Inbokad leverans onsdag nästa vecka i Malmö! Svart/svart med EAP. Beställd 08/04.KrisM skrev:Nu vill vi veta om någon med EAP/FSD fått hämta
Nope och i förmiddags bekräfta också tesla att jag inte fått reg nr än men fick ändå eftermiddags upphämtningstid på Onsdag i Malmö, vin står i appen också nu, hittat det i source code sedan 3-4 dagar.. Så är lite tveksam till onsdag om jag inte ens fått ett reg nr och sen ovanpå de ska plåten komma..
Samma här, har också en MYLR beställning gjord i Mars i år. När jag ringde SA i tisdags sa dom övertygande att jag skulle få min LR först och troligtvis MYP i Juli. Så saker å ting kan ändras riktigt snabbt!avocade skrev:Lovande! Då kanske uppdateringen har börjat rulla ut så sakteliga iaf. Jag uppgraderade min order från MYLR (lagd juli 2019) till en MYP typ 12/4, så gissar att jag hamnade efter dig i kön trots allt. Då har jag således legat ute med 15kkr i tre år utan anledning, men jaja #TeslaLivetKrisM skrev:Inbokad leverans onsdag nästa vecka i Malmö! Svart/svart med EAP. Beställd 08/04.Irrelinn skrev:Nu vill vi veta om någon med EAP/FSD fått hämta
Liten update från våra kanadensiska vänner:
“According to one of our readers who is awaiting delivery in Germany, he has been told by his Delivery Advisor the software update will roll out on May 30 and he will be able to take delivery on May 31.”
https://driveteslacanada.ca/news/tesla- ... gulations/
“According to one of our readers who is awaiting delivery in Germany, he has been told by his Delivery Advisor the software update will roll out on May 30 and he will be able to take delivery on May 31.”
https://driveteslacanada.ca/news/tesla- ... gulations/
Någon som vet om detta är godkänt för att få miljöbonusen om det klubbas genom med tak på 700k den 1/7?
Tesla har haft det upplägget länge men det har inte påverkat t ex förmånsvärdet och kommer knappast påverka eventuell gräns för bonus.Djastar skrev:Någon som vet om detta är godkänt för att få miljöbonusen om det klubbas genom med tak på 700k den 1/7?
VW ID.7 GTX Tourer -25
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21 (såld)
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21 (såld)
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
Sådär, nu är det min tur att ”lämna” tråden, hämtade upp en svart i Malmö igår.
Stor skillnad mot den LR jag provade i september när det kommer till fjädringskomfort. Minns bara att jag tyckte LR var oacceptabel för att vara original.
Sjukt bra klipp från 20-30 och uppåt, huvudet slås emot nackstödet
strax efter 100 känner man effekten dalar ner rätt snabbt. Det är inte det att den inte är pigg, men tycker ändå det är en markant skillnad.
Kunde inte se några direkta konstigheter med varken lack eller panelgaps. Lite apelsin är väl lacken om man ska vara superpetig men inget som stör. Enda lilla som kanske är lite störigt är att plåten inte är helt perfekt rak vid dörrhandtagen, troligen en defekt från de klipper ut plåtarna och att det inte lagts tillräckligt med förarbete innan lack.
Min levererades bara med 36% så det var rätt tight att köra hem. Andra som hämtat har haft 80% så det är ett lotteri
Beställt 30 mars, inga tillbehör utöver svart
Stor skillnad mot den LR jag provade i september när det kommer till fjädringskomfort. Minns bara att jag tyckte LR var oacceptabel för att vara original.
Sjukt bra klipp från 20-30 och uppåt, huvudet slås emot nackstödet

Kunde inte se några direkta konstigheter med varken lack eller panelgaps. Lite apelsin är väl lacken om man ska vara superpetig men inget som stör. Enda lilla som kanske är lite störigt är att plåten inte är helt perfekt rak vid dörrhandtagen, troligen en defekt från de klipper ut plåtarna och att det inte lagts tillräckligt med förarbete innan lack.
Min levererades bara med 36% så det var rätt tight att köra hem. Andra som hämtat har haft 80% så det är ett lotteri
Beställt 30 mars, inga tillbehör utöver svart