https://www.tesla.com/sv_se/findus?v=2& ... ters=party
Moderator: Redaktion
Visst är det hemskt?! Enköping gick precis från 15 till 14 lediga laddare. KATASTROF!slugger75 skrev:Åh nej.
Jönköping ser ut att vara öppen för alla när jag tittar på kartan.jonasl skrev:Fyttar min kommentar till den här tråden istället;
En hel del öppna men långt från alla, en del kritiska är fortfarande inte öppna. Jönköping är inte öppnad t.ex. trots att det är så många platser. Antar att de har bra data att utgå från snarare än magkänsla.
Känner fortfarande inte annat jag köper en annan bil istället..
jonasl skrev:Fyttar min kommentar till den här tråden istället;
En hel del öppna men långt från alla, en del kritiska är fortfarande inte öppna. Jönköping är inte öppnad t.ex. trots att det är så många platser. Antar att de har bra data att utgå från snarare än magkänsla.
Känner fortfarande inte annat jag köper en annan bil istället..
Vi får väl se. Alltid när jag är ute och åker så är SuC nästan fulla.EnTraktor skrev:Visst är det hemskt?! Enköping gick precis från 15 till 14 lediga laddare. KATASTROF!slugger75 skrev:Åh nej.
Bara vända på det. SuC är tomma 360 dagar om året. Om Tesla kan dra in extra pengar dessa 360 dagar, så kan dom investera i kapacitet för övriga 5 dagar.MWall skrev:Vi får väl se. Alltid när jag är ute och åker så är SuC nästan fulla.EnTraktor skrev:Visst är det hemskt?! Enköping gick precis från 15 till 14 lediga laddare. KATASTROF!slugger75 skrev:Åh nej.
För de som åker runt och laddar på SuC på vanliga vardagar så spelar det ju mindre roll. Då kommer det aldrig vara fullt.
Gävle bör väl inte vara några problem att hitta laddplats i nu?mikebike skrev:Bland andra Gävle!
Hur tänkte de nu?
Vill någon köpa min MY?
Nu blir det tillbaks till bensin.
För att man gillar bilarna?max_sthlm skrev:Och därmed försvann Teslas främsta USP.. Varför ska man nu välja Tesla framför andra märken?
Du skulle bli förvånad.taliz skrev:max_sthlm skrev:Man lär ju inte riktigt ha "alla hästarna hemma" om man bara köpt bilen pga laddnätverket.
Hur tänker man då menar du? Köra runt i en bil man ogillar låter ju inte särskilt hälsosamt. Masochist?frason skrev:Du skulle bli förvånad.taliz skrev:Man lär ju inte riktigt ha "alla hästarna hemma" om man bara köpt bilen pga laddnätverket.
Man kanske gillar Mercedes och Audi också, men valde tidigare Tesla pga laddnätverket. Jag är en av dessa. Kanske saknar några hästar, men det finns det nog många fler som görtaliz skrev:För att man gillar bilarna?max_sthlm skrev:Och därmed försvann Teslas främsta USP.. Varför ska man nu välja Tesla framför andra märken?
Man lär ju inte riktigt ha "alla hästarna hemma" om man bara köpt bilen pga laddnätverket.
Uhh, hur tänker du nu? Det skalar på samma sätt som det gjorde redan innan, för de här nya kunderna vill ju ladda de där 5 dagarna också.EnTraktor skrev:
Bara vända på det. SuC är tomma 360 dagar om året. Om Tesla kan dra in extra pengar dessa 360 dagar, så kan dom investera i kapacitet för övriga 5 dagar.
Off Grid Byggaren skrev:Perfekt för min del, nu kan det bli fler resor i norra Sverige.
Var ser jag priset på SuC i förväg?
Ett bilval för mig är alltid en kompromiss mellan massor av faktorer, tex brukar aldrig de där med billig och samtosigt massor av utrustning i bilen gå ihoptaliz skrev:Hur tänker man då menar du? Köra runt i en bil man ogillar låter ju inte särskilt hälsosamt. Masochist?frason skrev:Du skulle bli förvånad.taliz skrev:Man lär ju inte riktigt ha "alla hästarna hemma" om man bara köpt bilen pga laddnätverket.
Kan tipsa dig om massor av bra köställen, om det är en passion du har och vill ägna din tid åt. Tex. Arlanda Terminal 5 och säkerhetskontrollen, men kan komma med många fler tips du verkar älska köer.Chilla skrev:Jag trodde att elbilister i allmänhet var mindre själviska och ansvarstagande och välkomnande till andra att komma in i gemenskapen.
Kanske inte