Grattis o f-n vad trevligt!!
Ta med min 90a hem då, för just nu känns de som att kommer att bygga på den i nån månad till....
Skickat från Sony Z3 Dual via Tapatalk
http://---
-15 Model S P90D SÅLD
-17 Model X P100DL SÅLD
-16 Model S 90D Frubil
Kör själv dotterns Aygo medans hon luffar runt i Asien, letar elbil med drag...
Inget drag ingen 3a
Reserverade en Model X idag
Ska även till Fremont i februari och kika runt i fabriken, hoppas man kan få se en skymt av Model 3 då
Rich-hard!!! Det hade jag missat, en "biljävel" från Tesla till alltså.
Jag stödjer ditt beslut. Grattis till alla Model X-köpare.
Riktigt cool bil. Jag gillar den bara mer och mer.
Reserverade en Model X idag
Ska även till Fremont i februari och kika runt i fabriken, hoppas man kan få se en skymt av Model 3 då
Rich-hard skrev:
kontakten2 skrev:
Varför åtgärdar du inte alla fel på en gång? Dumt du kör en vecka och genererar nya fel
Tror du spelar fel musik i teslan varpå den svarar såhär.
Ja det kan man ju undra. Men felen verkar inträffa precis när när det gamla är fixat.
Tesla är en jävla skit bil. Så är det bara. Jag råder ingen att köpa skiten.
Antar att du oxo "lugnat ner dig" nu?
(kan inte säga att jag själv är nöjd än, men fått dom värsta felen fixade iaf)
På TMC så har någon skrivit att enligt en han pratat med på Telsa Europa så kommer Tesla 99% sannolikhet kommer visa upp Model X på Generva Motor show och att designstudion kommer öppna för de första i Europa om ungefär 8 veckor.
På TMC så har någon skrivit att enligt en han pratat med på Telsa Europa så kommer Tesla 99% sannolikhet kommer visa upp Model X på Generva Motor show och att designstudion kommer öppna för de första i Europa om ungefär 8 veckor.
Som sagt var: Gå till meningen med livet två gånger... Ta med dig kamera också! Jag funderar på om jag skulle ner men känns lite fel att ta en dieselkärra ner dit bara för att kolla på Model X. Har antagligen en kompis som ska ner. Kan fråga honom så kan vi åka tillsammans som vi gjort en gång tidigare. Dock så är det upp till familjen också...
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Model S: Plaid, Deep Blue
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1 http://---
Som sagt var: Gå till meningen med livet två gånger... Ta med dig kamera också! Jag funderar på om jag skulle ner men känns lite fel att ta en dieselkärra ner dit bara för att kolla på Model X. Har antagligen en kompis som ska ner. Kan fråga honom så kan vi åka tillsammans som vi gjort en gång tidigare. Dock så är det upp till familjen också...
Jag fick resan till Genevesalongen i present av släkten så vi blir ett gäng bilintresserade grabbar som åker ned. Lovar att fota och rapportera
Att Reservera en MX betyder väl att man pyntar 35.000SEK för något som kommer så småningom?
Att Konfigurera innebär väl att man liksom designar bilen. Att Designstudion är öppen, väl?
Just nu sitter jag och Konfigurerar, fast på amerikanska, en MX. Tror det närmar sig med en Order.
Hoppas bara att MX är lite rymligare än MS, jag får faktiskt inte plats i MS - är för lång.
Det stämmer, de finns många i Europa som har reserverat, alltså betalat men ingen har kommit in i designstudion för att konfigurera bilen. Bor du i USA?
Att Reservera en MX betyder väl att man pyntar 35.000SEK för något som kommer så småningom?
Att Konfigurera innebär väl att man liksom designar bilen. Att Designstudion är öppen, väl?
Just nu sitter jag och Konfigurerar, fast på amerikanska, en MX. Tror det närmar sig med en Order.
Hoppas bara att MX är lite rymligare än MS, jag får faktiskt inte plats i MS - är för lång.
33 000 kr ($5000 i USA) är väl depositionen nu. För Signature-reservation var det 263 000 kr ($40 000 i USA) i deposition men denna går inte reservera längre. Pengarna går att få tillbaka så länge som man inte låst fast en order. Order läggs vid själva konfigurationen och sedan är det väl 7 dagar man har på sig att genomföra ändringar m.m. innan ordern går igenom helt.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Hursomhelst så la jag just en Order på en MX.
Här ett utdrag ur Ordern.
Description Price (USD)
Model X 90D
Not including the $7,500 Federal Tax Credit
$95,500
All-Wheel Drive Included
Silver Metallic Paint $1,000
20" Silver Wheels Included
Multi-Pattern Black Seats Included
Matte Obeche Wood Décor Included
Light Headliner Included
Five Seat Interior Included
Supercharger Enabled Included
High Amperage Charger Upgrade $1,000
Autopilot Convenience Features $2,500
Smart Air Suspension Included
Subzero Weather Package $1,000
Towing Package $750
Subtotal $101,750
Destination & Doc Fee $1,200
Total $102,950
Det enda jag "saknar" är att det hade räckt med fyra stolar, varav två fåtöljer därbak.
O någon har några tips kring mina val så emottages de Tacksamt! Inom en vecka!!!
Fast någon leveranstid vågar de sig inte på än....
Hursomhelst så la jag just en Order på en MX.
Här ett utdrag ur Ordern.
Description Price (USD)
Model X 90D
Not including the $7,500 Federal Tax Credit
$95,500
All-Wheel Drive Included
Silver Metallic Paint $1,000
20" Silver Wheels Included
Multi-Pattern Black Seats Included
Matte Obeche Wood Décor Included
Light Headliner Included
Five Seat Interior Included
Supercharger Enabled Included
High Amperage Charger Upgrade $1,000
Autopilot Convenience Features $2,500
Smart Air Suspension Included
Subzero Weather Package $1,000
Towing Package $750
Subtotal $101,750
Destination & Doc Fee $1,200
Total $102,950
Det enda jag "saknar" är att det hade räckt med fyra stolar, varav två fåtöljer därbak.
O någon har några tips kring mina val så emottages de Tacksamt! Inom en vecka!!!
Fast någon leveranstid vågar de sig inte på än....
Vad ska du med en USA-model till om du inte bor i USA? Den lär inte levereras utanför USA heller...
Som de andra skriver, anledningen till att jag frågade var just att du kommer ha väldiga problem med en amerikansk Tesla i Europa, om du nu kommer kunna använda den över huvud taget.
Som de andra skriver, anledningen till att jag frågade var just att du kommer ha väldiga problem med en amerikansk Tesla i Europa, om du nu kommer kunna använda den över huvud taget.
Ta en paus, andas lite och fundera på vad du säger. Den skulle med andra ord fungera som vilken annan elbil som helst, fast bättre givetvis pga det stora batteriet. Även instegsmodellen åker ifrån konkurrentens värsting diesel och batteriet med lätthet räcker dubbelt så långt som elbil nummer två på listan. Förövrigt ett kul ämne för Tibor att skriva tisdagsartikel om.