Kunde inte hålla mig..

Här diskuterar vi om Tesla Model X

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Rich-hard
Teslaägare

Kunde inte hålla mig..

Inlägg av Rich-hard »

Reserverade en Model X idag :D
Ska även till Fremont i februari och kika runt i fabriken, hoppas man kan få se en skymt av Model 3 då 8-)
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Kontakt:

Re: Kunde inte hålla mig..

Inlägg av e5m1r »

Grattis
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Användarvisningsbild
Martinen
Teslaägare

Inlägg av Martinen »

Rich-hard skrev:
Ska även till Fremont i februari och kika runt i fabriken, hoppas man kan få se en skymt av Model 3 då 8-)

Tummen upp.

Grattis. :D
Användarvisningsbild
drakbane
Teslaägare

Inlägg av drakbane »

Grattis o f-n vad trevligt!!
Ta med min 90a hem då, för just nu känns de som att kommer att bygga på den i nån månad till....

Skickat från Sony Z3 Dual via Tapatalk
http://---
-15 Model S P90D SÅLD
-17 Model X P100DL SÅLD
-16 Model S 90D Frubil
Kör själv dotterns Aygo medans hon luffar runt i Asien, letar elbil med drag...
Inget drag ingen 3a
Användarvisningsbild
mahulkp
Teslaägare

Inlägg av mahulkp »

Så kunde inte jag heller hålla mig, lade en reservation på Model X idag :)
Model YP 2024
Reservation Cybertruck Trimotor
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Inlägg av Svenssons »

Grattis! Antar att ni redan har dammsugit Internet på information men här kommer i alla fall en presentation av Model X även ifall ni redan sett den:

PS. Vill man se Model X tidigt här i Europa så är nog bilmässan i Genève ett rätt säkert kort. Gå till meningen med livet två gånger...
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
Martinen
Teslaägare

Inlägg av Martinen »

Kul.

Grattis
Användarvisningsbild
Larofo
Teslaägare

Inlägg av Larofo »

Rich-hard skrev:
Rich-hard!!! Det hade jag missat, en "biljävel" från Tesla till alltså. :D
Jag stödjer ditt beslut. Grattis till alla Model X-köpare.
Riktigt cool bil. Jag gillar den bara mer och mer.
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael1178

Inlägg av Bjelke »

Rich-hard skrev:
Rich-hard skrev:
kontakten2 skrev:
Varför åtgärdar du inte alla fel på en gång? Dumt du kör en vecka och genererar nya fel :roll: :D
Tror du spelar fel musik i teslan varpå den svarar såhär. ;)
Ja det kan man ju undra. Men felen verkar inträffa precis när när det gamla är fixat.
Tesla är en jävla skit bil. Så är det bara. Jag råder ingen att köpa skiten.
:D

Antar att du oxo "lugnat ner dig" nu? ;)
(kan inte säga att jag själv är nöjd än, men fått dom värsta felen fixade iaf)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
pegs
Teslaägare

Inlägg av pegs »

Nice. När vi tjatat ut Model S så kan vi se fram emot lite intressanta diskussioner om X :-)
Model Y (Tidigare Model S 100D, Model S 85)
vigge50

Inlägg av vigge50 »

På TMC så har någon skrivit att enligt en han pratat med på Telsa Europa så kommer Tesla 99% sannolikhet kommer visa upp Model X på Generva Motor show och att designstudion kommer öppna för de första i Europa om ungefär 8 veckor.

http://www.teslamotorsclub.com/showthre ... oes-Europe
Användarvisningsbild
mahulkp
Teslaägare

Inlägg av mahulkp »

vigge50 skrev:
På TMC så har någon skrivit att enligt en han pratat med på Telsa Europa så kommer Tesla 99% sannolikhet kommer visa upp Model X på Generva Motor show och att designstudion kommer öppna för de första i Europa om ungefär 8 veckor.

Vore ju nice då jag ska dit då BildBild
Model YP 2024
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Inlägg av Svenssons »

mahulkp skrev:
vigge50 skrev:

Som sagt var: Gå till meningen med livet två gånger... Ta med dig kamera också! Jag funderar på om jag skulle ner men känns lite fel att ta en dieselkärra ner dit bara för att kolla på Model X. Har antagligen en kompis som ska ner. Kan fråga honom så kan vi åka tillsammans som vi gjort en gång tidigare. Dock så är det upp till familjen också...
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
jpetters
Teslaägare

Inlägg av jpetters »

vigge50 skrev:

Coolt, då ska jag se till att åka dit.
Model S: Plaid, Deep Blue
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1
http://---
Användarvisningsbild
ovelundkvist
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av ovelundkvist »

Går också och funderar på en beställning, men kan inte riktigt motivera bytet till en X. Är ju egentligen galet nöjd med min S...

Är det för att få coola nya funktioner ni byter, mer plats, eller vad är skälet?
Användarvisningsbild
mahulkp
Teslaägare

Inlägg av mahulkp »

Svenssons skrev:
mahulkp skrev:
vigge50 skrev:

Som sagt var: Gå till meningen med livet två gånger... Ta med dig kamera också! Jag funderar på om jag skulle ner men känns lite fel att ta en dieselkärra ner dit bara för att kolla på Model X. Har antagligen en kompis som ska ner. Kan fråga honom så kan vi åka tillsammans som vi gjort en gång tidigare. Dock så är det upp till familjen också...
Jag fick resan till Genevesalongen i present av släkten så vi blir ett gäng bilintresserade grabbar som åker ned. Lovar att fota och rapportera Bild
Model YP 2024
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Inlägg av Svenssons »

mahulkp skrev:
Jag fick resan till Genevesalongen i present av släkten så vi blir ett gäng bilintresserade grabbar som åker ned. Lovar att fota och rapportera Bild
Tackar, låter bra! Med "Gå till meningen med livet två gånger" menar jag att du ska gå till plats 4242...
Schnitzler

Inlägg av Schnitzler »

Kan någon reda ut....

Att Reservera en MX betyder väl att man pyntar 35.000SEK för något som kommer så småningom?

Att Konfigurera innebär väl att man liksom designar bilen. Att Designstudion är öppen, väl?

Just nu sitter jag och Konfigurerar, fast på amerikanska, en MX. Tror det närmar sig med en Order.

Hoppas bara att MX är lite rymligare än MS, jag får faktiskt inte plats i MS - är för lång.
vigge50

Inlägg av vigge50 »

Schnitzler skrev:
Kan någon reda ut....

Att Reservera en MX betyder väl att man pyntar 35.000SEK för något som kommer så småningom?

Att Konfigurera innebär väl att man liksom designar bilen. Att Designstudion är öppen, väl?

Just nu sitter jag och Konfigurerar, fast på amerikanska, en MX. Tror det närmar sig med en Order.

Hoppas bara att MX är lite rymligare än MS, jag får faktiskt inte plats i MS - är för lång.
Det stämmer, de finns många i Europa som har reserverat, alltså betalat men ingen har kommit in i designstudion för att konfigurera bilen. Bor du i USA?
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Inlägg av Svenssons »

Schnitzler skrev:
Kan någon reda ut....

33 000 kr ($5000 i USA) är väl depositionen nu. För Signature-reservation var det 263 000 kr ($40 000 i USA) i deposition men denna går inte reservera längre. Pengarna går att få tillbaka så länge som man inte låst fast en order. Order läggs vid själva konfigurationen och sedan är det väl 7 dagar man har på sig att genomföra ändringar m.m. innan ordern går igenom helt.
Schnitzler

Inlägg av Schnitzler »

Nej, bor inte i USA.

Hursomhelst så la jag just en Order på en MX.
Här ett utdrag ur Ordern.

Description Price (USD)
Model X 90D
Not including the $7,500 Federal Tax Credit
$95,500
All-Wheel Drive Included
Silver Metallic Paint $1,000
20" Silver Wheels Included
Multi-Pattern Black Seats Included
Matte Obeche Wood Décor Included
Light Headliner Included
Five Seat Interior Included
Supercharger Enabled Included
High Amperage Charger Upgrade $1,000
Autopilot Convenience Features $2,500
Smart Air Suspension Included
Subzero Weather Package $1,000
Towing Package $750
Subtotal $101,750
Destination & Doc Fee $1,200
Total $102,950

Det enda jag "saknar" är att det hade räckt med fyra stolar, varav två fåtöljer därbak.
O någon har några tips kring mina val så emottages de Tacksamt! Inom en vecka!!!
Fast någon leveranstid vågar de sig inte på än....
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Inlägg av Svenssons »

Schnitzler skrev:
Nej, bor inte i USA.

Hursomhelst så la jag just en Order på en MX.
Här ett utdrag ur Ordern.

Description Price (USD)
Model X 90D
Not including the $7,500 Federal Tax Credit
$95,500
All-Wheel Drive Included
Silver Metallic Paint $1,000
20" Silver Wheels Included
Multi-Pattern Black Seats Included
Matte Obeche Wood Décor Included
Light Headliner Included
Five Seat Interior Included
Supercharger Enabled Included
High Amperage Charger Upgrade $1,000
Autopilot Convenience Features $2,500
Smart Air Suspension Included
Subzero Weather Package $1,000
Towing Package $750
Subtotal $101,750
Destination & Doc Fee $1,200
Total $102,950

Det enda jag "saknar" är att det hade räckt med fyra stolar, varav två fåtöljer därbak.
O någon har några tips kring mina val så emottages de Tacksamt! Inom en vecka!!!
Fast någon leveranstid vågar de sig inte på än....

Vad ska du med en USA-model till om du inte bor i USA? Den lär inte levereras utanför USA heller...
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Inlägg av bylund »

Och det absolut inte en bra idé att importera en USA-bil till Sverige, så ska du inte ha den i USA bör du avbeställa.
http://teslaclubsweden.se/problemfyllt- ... -fran-usa/
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
vigge50

Inlägg av vigge50 »

Som de andra skriver, anledningen till att jag frågade var just att du kommer ha väldiga problem med en amerikansk Tesla i Europa, om du nu kommer kunna använda den över huvud taget.
18650

Inlägg av 18650 »

vigge50 skrev:
Som de andra skriver, anledningen till att jag frågade var just att du kommer ha väldiga problem med en amerikansk Tesla i Europa, om du nu kommer kunna använda den över huvud taget.
Ta en paus, andas lite och fundera på vad du säger. Den skulle med andra ord fungera som vilken annan elbil som helst, fast bättre givetvis pga det stora batteriet. Även instegsmodellen åker ifrån konkurrentens värsting diesel och batteriet med lätthet räcker dubbelt så långt som elbil nummer två på listan. Förövrigt ett kul ämne för Tibor att skriva tisdagsartikel om.

Bild
BMW i3 REX i väntan på Model3
Skriv svar