Ser ut som WeCharge har ändrat priserna och avtalen. Sänkt priserna på sina håll för ID.-bilarna. 129kr/mån och får ladda på IONITY för 3,15. Tidigare var det väl 199kr/mån och 3,4.
Dessutom 3.90kr / kWh hos samtliga företag där WeCharge har avtal. (Mer/Virta/OKQ8/E.ON mfl)
Klart vettig uppdatering av avtalet.
Synd bara att vi som har avtal idag sitter fast tiden ut.
Ja, mycket. VW i ett nötskal, vårdar inte befintliga kunder.
Bokade om mitt abonnemang idag genom ett snabbt samtal till kundtjänst.
Inga som helst problem att annullera det gamla och få nya taxan.
Så så kan man radera lite appar nu då.
[/quote]
Får du ett laddkort och kan ladda vilken bil som helst med det?
Eller är det låst just till din bil?
Audi e-tron 55 Quattro 95 kWh MY19
VW iD4 RWD 80 kWh MY 22
Transportel 950 Flakmoppe 2 kWh MY 04
Ser ut som WeCharge har ändrat priserna och avtalen. Sänkt priserna på sina håll för ID.-bilarna. 129kr/mån och får ladda på IONITY för 3,15. Tidigare var det väl 199kr/mån och 3,4.
Dessutom 3.90kr / kWh hos samtliga företag där WeCharge har avtal. (Mer/Virta/OKQ8/E.ON mfl)
Klart vettig uppdatering av avtalet.
Synd bara att vi som har avtal idag sitter fast tiden ut.
Ja, mycket. VW i ett nötskal, vårdar inte befintliga kunder.
Bokade om mitt abonnemang idag genom ett snabbt samtal till kundtjänst.
Inga som helst problem att annullera det gamla och få nya taxan.
Så så kan man radera lite appar nu då.
Får du ett laddkort och kan ladda vilken bil som helst med det?
Eller är det låst just till din bil?
Man får Laddkort som är knutet till bilens VIN.
Men man kan starta laddningen via appen eller detta kort.
Bokade om mitt abonnemang idag genom ett snabbt samtal till kundtjänst.
Inga som helst problem att annullera det gamla och få nya taxan.
Så så kan man radera lite appar nu då.
Vad bra, det skall jag oxo göra. Ringde du genom kontakt i appen, eller vilket nr? Vad glad jag blir!
Jag klickade på ring-knappen i appen precis tack vare R_Edvinssons post... jag fick inte lov att nedgradera, men det gick bra att byta till ett nytt Plus-avtal enligt agenten. Väntar just nu på ett mail som jag ska svara på för att bekräfta "skriftligt", sen ska de skicka vidare för genomförande enl uppgift.
Bokade om mitt abonnemang idag genom ett snabbt samtal till kundtjänst.
Inga som helst problem att annullera det gamla och få nya taxan.
Så så kan man radera lite appar nu då.
Vad bra, det skall jag oxo göra. Ringde du genom kontakt i appen, eller vilket nr? Vad glad jag blir!
Jag klickade på ring-knappen i appen precis tack vare R_Edvinssons post... jag fick inte lov att nedgradera, men det gick bra att byta till ett nytt Plus-avtal enligt agenten. Väntar just nu på ett mail som jag ska svara på för att bekräfta "skriftligt", sen ska de skicka vidare för genomförande enl uppgift.
Samma tillvägagångssätt för mig.
Klart på en timme efter jag skickat mailet med uppsägning, riktigt bra av supporten.
Bokade om mitt abonnemang idag genom ett snabbt samtal till kundtjänst.
Inga som helst problem att annullera det gamla och få nya taxan.
Så så kan man radera lite appar nu då.
Vad bra, det skall jag oxo göra. Ringde du genom kontakt i appen, eller vilket nr? Vad glad jag blir!
Jag klickade på ring-knappen i appen precis tack vare R_Edvinssons post... jag fick inte lov att nedgradera, men det gick bra att byta till ett nytt Plus-avtal enligt agenten. Väntar just nu på ett mail som jag ska svara på för att bekräfta "skriftligt", sen ska de skicka vidare för genomförande enl uppgift.
Stort tack för tipset! Har försökt få igenom detta via mail tidigare utan framgång, men det var inga problem när jag väl ringde. Bra gjort av VW i detta fall, antalet tänkbara laddstationer ökade ju direkt nu!
Ringde genom appen, fick tala med ngn och de tror det går. De kommer mejla mig när rätt person hittat hur jag kan få det nya avtalet. Hoppfull, men inte klart än.
feb 2019: Leaf 30 Tekna. Med vit lack.
sep 2020: ID. 3 1'st Plus. Med vit ratt...
Ja, precis.
Edit: nu kom mejlet. Superbra info, klart o tydligt. Kan få nya bättre avtalet, enda minus är ny bindningstid. Men med det nya avtalet är det förmånligt för mig, det gamla var på gränsen att det var värt det. Kul!
feb 2019: Leaf 30 Tekna. Med vit lack.
sep 2020: ID. 3 1'st Plus. Med vit ratt...
Jag väntar fortfarande på återkoppling efter att jag skickade in min bekräftelse igår kväll… men nu har avtalet försvunnit helt i appen, så kanske är något på g i bakgrunden…
Jag väntar fortfarande på återkoppling efter att jag skickade in min bekräftelse igår kväll… men nu har avtalet försvunnit helt i appen, så kanske är något på g i bakgrunden…
Jag fick teckna ett nytt i appen.Klart nu.
feb 2019: Leaf 30 Tekna. Med vit lack.
sep 2020: ID. 3 1'st Plus. Med vit ratt...
Blir det då 3,90kr/kw när man laddar på t ex E.ONs 150 laddare?
3,15 kr/kWh på alla Ionity i Sverige
3,90 kr/kWh på övriga DC-laddare som ingår i Wecharge i Sverige
3,40 kr/kWh på alla AC-laddare som ingår i Wecharge i Sverige
Samma uppdelning även utomlands, men olika pris i olika länder, samt att en del länder och/eller laddningsformer tar betalt per minut istället för per kWh.
Jag väntar fortfarande på återkoppling efter att jag skickade in min bekräftelse igår kväll… men nu har avtalet försvunnit helt i appen, så kanske är något på g i bakgrunden…
Jag fick teckna ett nytt i appen.Klart nu.
Fick du återkoppling med instruktioner om att göra så? Eller provade du bara? Jag har fortfarande inget abonnemang i appen och ingen återkoppling
Blir det då 3,90kr/kw när man laddar på t ex E.ONs 150 laddare?
3,15 kr/kWh på alla Ionity i Sverige
3,90 kr/kWh på övriga DC-laddare som ingår i Wecharge i Sverige
3,40 kr/kWh på alla AC-laddare som ingår i Wecharge i Sverige
Samma uppdelning även utomlands, men olika pris i olika länder, samt att en del länder och/eller laddningsformer tar betalt per minut istället för per kWh.
Fattar jag de rätt att de är dessa priser som gäller eller så fungerar de helt enkelt inta att betala med we charge?
De jag tänker på är att slippa chock priser som plug and chage (så heter de väl som skickades med polestar) tex haft ibland på vissa ställe.
Om de funkar på de sätta så är de ju grymt bra. Ingen risk för överraskningar då..
Jag väntar fortfarande på återkoppling efter att jag skickade in min bekräftelse igår kväll… men nu har avtalet försvunnit helt i appen, så kanske är något på g i bakgrunden…
Jag fick teckna ett nytt i appen.Klart nu.
Fick du återkoppling med instruktioner om att göra så? Eller provade du bara? Jag har fortfarande inget abonnemang i appen och ingen återkoppling
Efter att jag ringt igår fick jag ett mail som jag skulle svara på och godkänna att jag ville uppdatera mitt avtal till den nya taxan. Svarade på mailet igår kväll, och när jag öppnade appen idag för att visa mitt aktuella avtal hade det återställts så att jag igen kunde välja igen bland de tre abonnemangsformerna. Valde Plus, befintligt laddkort, och knappade in koden som stod på kortet. Nu ser jag de uppdaterade taxorna i när jag klickar på "översikt avtal". Ska ut och åka i helgen, förhoppningsvis fungerar det som annonserat! Klickar jag nu på t ex en MER-laddare i appens karta står det att det ska kosta 3,90/kWh (ironiskt nog mindre än MER själva som tar 5 kr/kWh... )
Blir det då 3,90kr/kw när man laddar på t ex E.ONs 150 laddare?
3,15 kr/kWh på alla Ionity i Sverige
3,90 kr/kWh på övriga DC-laddare som ingår i Wecharge i Sverige
3,40 kr/kWh på alla AC-laddare som ingår i Wecharge i Sverige
Samma uppdelning även utomlands, men olika pris i olika länder, samt att en del länder och/eller laddningsformer tar betalt per minut istället för per kWh.
Fattar jag de rätt att de är dessa priser som gäller eller så fungerar de helt enkelt inta att betala med we charge?
De jag tänker på är att slippa chock priser som plug and chage (så heter de väl som skickades med polestar) tex haft ibland på vissa ställe.
Om de funkar på de sätta så är de ju grymt bra. Ingen risk för överraskningar då..
Du tänker på Plugsurfing som skickades med Polestar... där har de ju ingen enhetstaxa, vilket är det som Wecharge har infört nu. Antingen funkar det att betala med kortet eller inte. Funkar kortet gäller taxan i prislistan jag tog siffrorna från...
Jag väntar fortfarande på återkoppling efter att jag skickade in min bekräftelse igår kväll… men nu har avtalet försvunnit helt i appen, så kanske är något på g i bakgrunden…
Jag fick teckna ett nytt i appen.Klart nu.
Fick du återkoppling med instruktioner om att göra så? Eller provade du bara? Jag har fortfarande inget abonnemang i appen och ingen återkoppling
Efter att jag ringt igår fick jag ett mail som jag skulle svara på och godkänna att jag ville uppdatera mitt avtal till den nya taxan. Svarade på mailet igår kväll, och när jag öppnade appen idag för att visa mitt aktuella avtal hade det återställts så att jag igen kunde välja igen bland de tre abonnemangsformerna. Valde Plus, befintligt laddkort, och knappade in koden som stod på kortet. Nu ser jag de uppdaterade taxorna i när jag klickar på "översikt avtal". Ska ut och åka i helgen, förhoppningsvis fungerar det som annonserat! Klickar jag nu på t ex en MER-laddare i appens karta står det att det ska kosta 3,90/kWh (ironiskt nog mindre än MER själva som tar 5 kr/kWh... )
Gjorde likadant nu. Dock så fick jag svar på mailet igår att de skulle höra av sig när det var klart... Men men.. nu är det ju fixat i alla fall
Blir det då 3,90kr/kw när man laddar på t ex E.ONs 150 laddare?
3,15 kr/kWh på alla Ionity i Sverige
3,90 kr/kWh på övriga DC-laddare som ingår i Wecharge i Sverige
3,40 kr/kWh på alla AC-laddare som ingår i Wecharge i Sverige
Samma uppdelning även utomlands, men olika pris i olika länder, samt att en del länder och/eller laddningsformer tar betalt per minut istället för per kWh.
Fattar jag de rätt att de är dessa priser som gäller eller så fungerar de helt enkelt inta att betala med we charge?
De jag tänker på är att slippa chock priser som plug and chage (så heter de väl som skickades med polestar) tex haft ibland på vissa ställe.
Om de funkar på de sätta så är de ju grymt bra. Ingen risk för överraskningar då..
Du tänker på Plugsurfing som skickades med Polestar... där har de ju ingen enhetstaxa, vilket är det som Wecharge har infört nu. Antingen funkar det att betala med kortet eller inte. Funkar kortet gäller taxan i prislistan jag tog siffrorna från...
Funkar det som det är sagt ovan är det grymt bra. MER och E.ON t ex. Vet inte om det finns någon stor aktör i Tyskland som är knutna till We charge exkl IONITY.
Funkar det som det är sagt ovan är det grymt bra. MER och E.ON t ex. Vet inte om det finns någon stor aktör i Tyskland som är knutna till We charge exkl IONITY.
Aral, Allego, EnBW t ex verkar funka med WeCharge. 0,47€/kWh enl. appen med WeCharge plus.
Jag väntar fortfarande på återkoppling efter att jag skickade in min bekräftelse igår kväll… men nu har avtalet försvunnit helt i appen, så kanske är något på g i bakgrunden…
Jag fick teckna ett nytt i appen.Klart nu.
Fick du återkoppling med instruktioner om att göra så? Eller provade du bara? Jag har fortfarande inget abonnemang i appen och ingen återkoppling
Efter att jag ringt igår fick jag ett mail som jag skulle svara på och godkänna att jag ville uppdatera mitt avtal till den nya taxan. Svarade på mailet igår kväll, och när jag öppnade appen idag för att visa mitt aktuella avtal hade det återställts så att jag igen kunde välja igen bland de tre abonnemangsformerna. Valde Plus, befintligt laddkort, och knappade in koden som stod på kortet. Nu ser jag de uppdaterade taxorna i när jag klickar på "översikt avtal". Ska ut och åka i helgen, förhoppningsvis fungerar det som annonserat! Klickar jag nu på t ex en MER-laddare i appens karta står det att det ska kosta 3,90/kWh (ironiskt nog mindre än MER själva som tar 5 kr/kWh... )
Gjorde likadant nu. Dock så fick jag svar på mailet igår att de skulle höra av sig när det var klart... Men men.. nu är det ju fixat i alla fall
Nu kom ett mail om att de sagt upp mitt gamla avtal och det var fritt att teckna ett nytt. Lite annorlunda mot hur det lät igår, men jag är nöjd...
Blir det då 3,90kr/kw när man laddar på t ex E.ONs 150 laddare?
3,15 kr/kWh på alla Ionity i Sverige
3,90 kr/kWh på övriga DC-laddare som ingår i Wecharge i Sverige
3,40 kr/kWh på alla AC-laddare som ingår i Wecharge i Sverige
Samma uppdelning även utomlands, men olika pris i olika länder, samt att en del länder och/eller laddningsformer tar betalt per minut istället för per kWh.
Fattar jag de rätt att de är dessa priser som gäller eller så fungerar de helt enkelt inta att betala med we charge?
De jag tänker på är att slippa chock priser som plug and chage (så heter de väl som skickades med polestar) tex haft ibland på vissa ställe.
Om de funkar på de sätta så är de ju grymt bra. Ingen risk för överraskningar då..
Du tänker på Plugsurfing som skickades med Polestar... där har de ju ingen enhetstaxa, vilket är det som Wecharge har infört nu. Antingen funkar det att betala med kortet eller inte. Funkar kortet gäller taxan i prislistan jag tog siffrorna från...
Ja helt rätt plugsurfing var de jag tänte på..
Får. Säga att detta låter bra.. Jag har tidigare inte haft en tanke på att använda we charge då jag tyckte de inte varit bra nog men detta låter som de både är enkelt och rimliga priser och antar de är enkelt även i utlandet typ Danmark och Tyskland som vi (innan corona) besökt regelbundet.
Kul att de fattar att de behöver denna typen av laddkort för att de ska kännas både tryggt och enkelt ett köra med elbil både hemma och utomlands.