Ni som beställt MYP

Här diskuterar vi om Tesla Model Y

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Mattias K
Teslaägare
Inlägg: 98
Blev medlem: 10 mar 2022 16:16
Ort: Älvsjö, Stockholm

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av Mattias K »

Jag har heller inte fått någon uppdatering efter mail utskicket, beställt svart/svart den 11 mars, hade först April men för nån vecka sen försvann det och nu står det ingenting..
Hade ju varit skönt med en avklaring på Miljöbonusen snart, det hade gjort väntan lite enklare om man visste att den blev kvar....
För min egen del vill jag såklart helst ha bilen idag men börjar det närma sig midsommar så kan jag egentligen lika gärna vänta tills i Augusti.
Tesla model Y Performance 2022
Användarvisningsbild
anna__
Teslaägare
Inlägg: 1095
Blev medlem: 06 dec 2018 15:22

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av anna__ »

Mattias K skrev:
Jag har heller inte fått någon uppdatering efter mail utskicket, beställt svart/svart den 11 mars, hade först April men för nån vecka sen försvann det och nu står det ingenting..
Hade ju varit skönt med en avklaring på Miljöbonusen snart, det hade gjort väntan lite enklare om man visste att den blev kvar....
För min egen del vill jag såklart helst ha bilen idag men börjar det närma sig midsommar så kan jag egentligen lika gärna vänta tills i Augusti.
Man kan hoppas att de går igenom det på torsdagens regeringssammanträde
Användarvisningsbild
Beer_ok7
Teslaägare
Inlägg: 12
Blev medlem: 21 mar 2022 14:35

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av Beer_ok7 »

Fick uppskattad leveranstid 17juni-30juni.
Beställde svart/svart september 2021.
Användarvisningsbild
larjon
Teslaägare
Inlägg: 347
Blev medlem: 29 dec 2021 22:08
Ort: Täby
Referralkod: ts.la/jonas230034

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av larjon »

Beer_ok7 skrev:
Fick uppskattad leveranstid 17juni-30juni.
Beställde svart/svart september 2021.
Samma här. Beställde svart/svart december 2021
Svart Model Y Performance
Användarvisningsbild
Wedges
Teslaägare
Inlägg: 62
Blev medlem: 23 feb 2022 23:09

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av Wedges »

larjon skrev:
Beer_ok7 skrev:
Fick uppskattad leveranstid 17juni-30juni.
Beställde svart/svart september 2021.
Samma här. Beställde svart/svart december 2021

Fick upp samma här i Tesla appen dock 16-30 juni, beställde 14/2 -22
YouNeverWalkAlone
Inlägg: 28
Blev medlem: 15 apr 2022 00:30

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av YouNeverWalkAlone »

Har alla som fått datum lagt in det i filen?
Användarvisningsbild
Wizliz
Teslaägare
Inlägg: 11
Blev medlem: 08 maj 2018 06:55

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av Wizliz »

Utöver HittePå mailet i förra veckan har jag inte fått någon datum info i vare sig app eller hemsida. :cry: Hittar inget VIN mha CTRL+U inloggat på mitt tesla konto och väljer den beställda bilen (men jag kanske söker på fel ställe).

MYP vit/svart beställd 2022-03-21 önskad leverans Norrköping

Har tid bokad för B96 uppkörning 28/6 men jag får ställa in mig på att hitta annan dragbil tills dess. :roll: (behöver ju även få dragkrok monterad på eventuellt mot förmodan i juni levererat fordon...)
Jjkalla
Inlägg: 171
Blev medlem: 22 jan 2022 01:06

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av Jjkalla »

Ni som beställt i mars får nog lugna er lite, även fast det stod leverans i April.

Sen är det ju ganska logiskt att svart/svart-beställning, oavsett datum, inte kommer levereras före ex Vit/svart som många verkar tro. Tesla skulle börja med svart, inte färdig-leverera alla svarta före ex vita. Rimligtvis tror jag beställning i Mars/April = leverans i Juli.
Användarvisningsbild
FlyingBlue
Teslaägare
Inlägg: 281
Blev medlem: 08 dec 2018 10:30
Ort: Norrköping
Referralkod: ts.la/Roger53431

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av FlyingBlue »

Jjkalla skrev:
Ni som beställt i mars får nog lugna er lite, även fast det stod leverans i April.

Sen är det ju ganska logiskt att svart/svart-beställning, oavsett datum, inte kommer levereras före ex Vit/svart som många verkar tro. Tesla skulle börja med svart, inte färdig-leverera alla svarta före ex vita. Rimligtvis tror jag beställning i Mars/April = leverans i Juli.
Det kallar jag en riktig killgissning :D :D
Tesla Model Y P, AP, -22
Tesla Model 3 LR AWD, FSD, -19
BMW i3, -18
Reservation Cybertruck Tri Motor AWD RN1127948XX
Reservation Cybertruck Dual Motor AWD RN1129110XX
Användarvisningsbild
Mattias K
Teslaägare
Inlägg: 98
Blev medlem: 10 mar 2022 16:16
Ort: Älvsjö, Stockholm

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av Mattias K »

Jjkalla skrev:
Ni som beställt i mars får nog lugna er lite, även fast det stod leverans i April.

Sen är det ju ganska logiskt att svart/svart-beställning, oavsett datum, inte kommer levereras före ex Vit/svart som många verkar tro. Tesla skulle börja med svart, inte färdig-leverera alla svarta före ex vita. Rimligtvis tror jag beställning i Mars/April = leverans i Juli.
Nu är det ju flera som beställt mid mars som även de fått leveransfönster 15-30 Juni, det var väl mest det som iaf jag funderade lite kring och varför vissa får ett uppdaterat fönster medans andra inte får det och hur trovärdigt detta fönster är.
Man kan ju kill-gissa hit å dit bäst man vill, men jag tycker det är svårt att se logiken i det hela.
Tesla model Y Performance 2022
Användarvisningsbild
Honkan
Teslaägare
Inlägg: 945
Blev medlem: 26 aug 2021 13:25

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av Honkan »

Kan det ha något med om man har inbyte ??
MYP 2022
MYP 2023

BMW M4 Comp 2022
Jjkalla
Inlägg: 171
Blev medlem: 22 jan 2022 01:06

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av Jjkalla »

FlyingBlue skrev:
Jjkalla skrev:
Ni som beställt i mars får nog lugna er lite, även fast det stod leverans i April.

Sen är det ju ganska logiskt att svart/svart-beställning, oavsett datum, inte kommer levereras före ex Vit/svart som många verkar tro. Tesla skulle börja med svart, inte färdig-leverera alla svarta före ex vita. Rimligtvis tror jag beställning i Mars/April = leverans i Juli.
Det kallar jag en riktig killgissning :D :D
Bästa gissningen, just nu.
Användarvisningsbild
larjon
Teslaägare
Inlägg: 347
Blev medlem: 29 dec 2021 22:08
Ort: Täby
Referralkod: ts.la/jonas230034

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av larjon »

Mattias K skrev:
Jjkalla skrev:
Ni som beställt i mars får nog lugna er lite, även fast det stod leverans i April.

Sen är det ju ganska logiskt att svart/svart-beställning, oavsett datum, inte kommer levereras före ex Vit/svart som många verkar tro. Tesla skulle börja med svart, inte färdig-leverera alla svarta före ex vita. Rimligtvis tror jag beställning i Mars/April = leverans i Juli.
Nu är det ju flera som beställt mid mars som även de fått leveransfönster 15-30 Juni, det var väl mest det som iaf jag funderade lite kring och varför vissa får ett uppdaterat fönster medans andra inte får det och hur trovärdigt detta fönster är.
Man kan ju kill-gissa hit å dit bäst man vill, men jag tycker det är svårt att se logiken i det hela.
Har också svårt att se logiken. Jag beställde i december 21 och har samma fönster.

Misstänker att det är en grov uppskattning och förmodligen kan det nog bli leverans både tidigare och senare.
Svart Model Y Performance
Användarvisningsbild
Honkan
Teslaägare
Inlägg: 945
Blev medlem: 26 aug 2021 13:25

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av Honkan »

Alla medel är tillåtna , mailade Chefredaktör Alrik på Auto motor sport om vårt problem med oklara leveranstider samt regeringens oklarheter gällande pristak, dessutom ska de pröva MYP denna vecka.

Han svarade efter några timmar och skrev att han skulle försöka kolla upp frågorna och återkomma i ett nyhetsbrev.

Bra jobbat Alrik säger jag !!! Proffsigt
MYP 2022
MYP 2023

BMW M4 Comp 2022
Robica
Inlägg: 20
Blev medlem: 05 apr 2022 15:00

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av Robica »

Bara att hoppas att inte tyskland är beroende av något från shanghai!
5050E4B4-D289-43A7-9669-3EDA29377B8E.png
Wogge
Inlägg: 10
Blev medlem: 20 apr 2022 23:14

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av Wogge »

Avbokade min bil och la en beställning för leverans till 2023 så nån kommer före mig i listan nu ;-)
piespo
Inlägg: 21
Blev medlem: 20 apr 2022 18:00

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av piespo »

Är det någon med beställning av MYP vit/svart som fått prel. leveransfönster 16-30 juni (eller tidigare)? Av det jag kunnat läsa mig till i diverse trådar så verkar det främst vara de som beställt svart som fått ett leveransfönster med allt ifrån nu i maj till mitten/slutet av juni varav vissa redan fått VIN tilldelat. Väntar själv på en vit/svart beställd 3 mars -22, har egentligen ingen större förhoppning om leverans innan juli trots tidigare prel. leverans i april som precis som för många andra försvann från kontosidan när vi klev in i maj.
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11752
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av martinot »

Jeppe_E skrev:
terway skrev:
il_concorde skrev:
eDrive skrev:
Nu har en av de 10 första MYP i Sverige skrotats :o :shock: :shock:
2022-05-10.jpg
Kan det vara Volvos gamla?
Det verkar vara det:
https://www.car.info/sv-se/license-plate/S/XYK40N

På Transportstyrelsen står det bara avställd dock så det kan vara felaktig information.
Det är ju dessutom inte en MYP.
Jo, det var rätt mycket fel där. :D
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
Ilduce77
Teslaägare
Inlägg: 794
Blev medlem: 03 mar 2022 22:37

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av Ilduce77 »

Wogge skrev:
Avbokade min bil och la en beställning för leverans till 2023 så nån kommer före mig i listan nu ;-)
Vad hade du beställt? :)
Teslahasse
Inlägg: 13
Blev medlem: 10 maj 2022 20:47

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av Teslahasse »

Har snokat här rejält sen långt innan jag fick min trea för snart tre år sen men det är väl dags för det första inlägget.

MYP Svart/svart
Beställd aug 2021
Fick leveransfönster 9-19 maj igår vilket ändrades automatiskt till 10-19 idag.

Fått vin om man får tro källkoden

Får väl se om den dyker upp i det spannet, stod inga i Göteborg idag när jag åkte förbi och kikade.
D3C7B7DB-358F-4BCF-84A7-A499B5DE491F.jpeg
Användarvisningsbild
Ilduce77
Teslaägare
Inlägg: 794
Blev medlem: 03 mar 2022 22:37

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av Ilduce77 »

Teslahasse skrev:
Har snokat här rejält sen långt innan jag fick min trea för snart tre år sen men det är väl dags för det första inlägget.

MYP Svart/svart
Beställd aug 2021
Fick leveransfönster 9-19 maj igår vilket ändrades automatiskt till 10-19 idag.

Fått vin om man får tro källkoden

Får väl se om den dyker upp i det spannet, stod inga i Göteborg idag när jag åkte förbi och kikade.
Grattis! :)
Roligt att det händer saker..
Användarvisningsbild
Tellus
Teslaägare
Inlägg: 3645
Blev medlem: 04 dec 2018 09:07
Ort: Nerike
Referralkod: ts.la/magnus93984

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av Tellus »

Det är fascinerande att se att så många troende, även om det finns olika trosuppfattningar.
Ibland uppenbarar sig Jesus(jimhas*) och då blir hoppet och tron än starkare.

Jag själv har slutat med bananer i frunken och övergått till bordsbön.
Amen

*som nu är spårlöst borta som medlem
Model 3 P+ -19
Model Y LR -22
Model S Pläd -23
SigenStor (14,8kWp)
Model 3 sr+ (såld), MYP (såld)
Klimatkompenserar med
SLK55AMG
740TurboIntercooler
Jjkalla
Inlägg: 171
Blev medlem: 22 jan 2022 01:06

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av Jjkalla »

piespo skrev:
Är det någon med beställning av MYP vit/svart som fått prel. leveransfönster 16-30 juni (eller tidigare)? Av det jag kunnat läsa mig till i diverse trådar så verkar det främst vara de som beställt svart som fått ett leveransfönster med allt ifrån nu i maj till mitten/slutet av juni varav vissa redan fått VIN tilldelat. Väntar själv på en vit/svart beställd 3 mars -22, har egentligen ingen större förhoppning om leverans innan juli trots tidigare prel. leverans i april som precis som för många andra försvann från kontosidan när vi klev in i maj.
Står i leveransfilen.
Användarvisningsbild
larjon
Teslaägare
Inlägg: 347
Blev medlem: 29 dec 2021 22:08
Ort: Täby
Referralkod: ts.la/jonas230034

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av larjon »

Svart Model Y Performance
Användarvisningsbild
Tellus
Teslaägare
Inlägg: 3645
Blev medlem: 04 dec 2018 09:07
Ort: Nerike
Referralkod: ts.la/magnus93984

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av Tellus »

Känns som man fortsättningsvis också kommer kunna göra sig en hacka om man säljer efter 6 månader
Model 3 P+ -19
Model Y LR -22
Model S Pläd -23
SigenStor (14,8kWp)
Model 3 sr+ (såld), MYP (såld)
Klimatkompenserar med
SLK55AMG
740TurboIntercooler
Skriv svar