Ni som beställt MYP
Moderator: Redaktion
Re: Ni som beställt MYP
Har inte fått något datum heller. Känns som det är samma som förut. Vi som förbokade får ingen updatering 

Model Y performance
- Tellus
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ove13063
Datum borta(förut april) på vit/svart
Juli fortfarande på vit/vit
Tänkte åka vit/svart 6 månader och sedan vit/vit
Men funderar nu på att avboka vit/svart om det ej blir nya regler 1 juli.
Men vit/vit kanske också blir flera månader försenad...
Juli fortfarande på vit/vit
Tänkte åka vit/svart 6 månader och sedan vit/vit
Men funderar nu på att avboka vit/svart om det ej blir nya regler 1 juli.
Men vit/vit kanske också blir flera månader försenad...
3P 2019 / $ Pläd 2023 / YP 2024 / Juniper AWD 2026 / SigenStor 14,8kWp 24kWh
Beställde 1 i oktober och 1 i september. September fick 13-30 juni och oktober inget alls.
Model S 90D 2016 - S
Model 3 LR 2020 - S
Model X 100D 2017 - S
Model S 75D 2017 - S
Model 3 LR 2019 - S
2 x Model Y P 2022 - S
Model S 2023 Plaid - S
Model SPL -19 - S
E - Golf -15
Maxus Euniq -22
Mercedes Kleemann SLK55K S8
Beställd CyberTruck Tri x 2
Model 3 LR 2020 - S
Model X 100D 2017 - S
Model S 75D 2017 - S
Model 3 LR 2019 - S
2 x Model Y P 2022 - S
Model S 2023 Plaid - S
Model SPL -19 - S
E - Golf -15
Maxus Euniq -22
Ni som beställt MYP
Delar din frustration :/ Inte ett pip på kontot.lakke skrev:Har inte fått något datum heller. Känns som det är samma som förut. Vi som förbokade får ingen updatering
Senast redigerad av Old_O, redigerad totalt 1 gånger.
=========
MYP-Pilot
MYP-Pilot
Svart/svart btwSugSnigel skrev:Beställde 1 i oktober och 1 i september. September fick 13-30 juni och oktober inget alls.
Model S 90D 2016 - S
Model 3 LR 2020 - S
Model X 100D 2017 - S
Model S 75D 2017 - S
Model 3 LR 2019 - S
2 x Model Y P 2022 - S
Model S 2023 Plaid - S
Model SPL -19 - S
E - Golf -15
Maxus Euniq -22
Model 3 LR 2020 - S
Model X 100D 2017 - S
Model S 75D 2017 - S
Model 3 LR 2019 - S
2 x Model Y P 2022 - S
Model S 2023 Plaid - S
Model SPL -19 - S
E - Golf -15
Maxus Euniq -22
Hade uppskattad lev i april, nu står det inget, varken i appen eller nätet.
Beställde 14/2-22
Beställde 14/2-22
Märkligt värre, någon tidigare i tråden hade beställt i April och fått juniSugSnigel skrev:Svart/svart btwSugSnigel skrev:Beställde 1 i oktober och 1 i september. September fick 13-30 juni och oktober inget alls.
anna__ skrev:Märkligt värre, någon tidigare i tråden hade beställt i April och fått juniSugSnigel skrev:Svart/svart btwSugSnigel skrev:Beställde 1 i oktober och 1 i september. September fick 13-30 juni och oktober inget alls.
Inte alls märkligt. Tesla har snurrat på Tombolan och dragit beställningar ur den.

Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Sist sa dom det va något fel som gjorde att nästa steg inte kom. Ska det va samma nuOld_O skrev:Delar din frustration :/ Inte ett pip på kontot.lakke skrev:Har inte fått något datum heller. Känns som det är samma som förut. Vi som förbokade får ingen updatering

När beställde du?
Model Y performance
Början av Augusti förra året. Känns som det hinner gå ett år innan jag får bilen just nu. Gissar du redan väntat längre än så?lakke skrev:Sist sa dom det va något fel som gjorde att nästa steg inte kom. Ska det va samma nuOld_O skrev:Delar din frustration :/ Inte ett pip på kontot.lakke skrev:Har inte fått något datum heller. Känns som det är samma som förut. Vi som förbokade får ingen updatering![]()
När beställde du?
=========
MYP-Pilot
MYP-Pilot
Sommar å semester snart ju.då man vill ha bilenOld_O skrev:Början av Augusti förra året. Känns som det hinner gå ett år innan jag får bilen just nu. Gissar du redan väntat längre än så?lakke skrev:Sist sa dom det va något fel som gjorde att nästa steg inte kom. Ska det va samma nuOld_O skrev:Delar din frustration :/ Inte ett pip på kontot.lakke skrev:Har inte fått något datum heller. Känns som det är samma som förut. Vi som förbokade får ingen updatering![]()
När beställde du?

Model Y performance
Väntar med spänning på att första grå ska dyka upp utanför fabriken..
Kia EV9 GT-line 7-sits Pebble Grey 2024
Model Y LR Quicksilver lev mars 2023 såld
Model Y P vit/sv lev. aug 2022 såld
Jag har en vit/ svart beställd i mars. Hade lev i april. Men nu helt tomt… har inte fått som er andra Juni… då blir det till att bli utan bonus då? Ångrar bittert att jag sålde min M3P så tidigt…
Frustrerande! Jag lade min beställning av en MYP vit/svart för mer än ett år sedan (april 2021). Jag fick mejlet från Tesla i fredags men inget har uppdaterats på mitt konto sedan dess. Nu ser jag att andra som beställt i år har fått ett leveransfönster i juni. Känner mig aningen besviken och förbisedd 

Tesla Model Y Performance vit uttagen 2022-05-23
Vi är fler som beställt tidigt som inte fått ngt leverans fönster, så du är inte ensam om det är en tröst.jatsson skrev:Frustrerande! Jag lade min beställning av en MYP vit/svart för mer än ett år sedan (april 2021). Jag fick mejlet från Tesla i fredags men inget har uppdaterats på mitt konto sedan dess. Nu ser jag att andra som beställt i år har fått ett leveransfönster i juni. Känner mig aningen besviken och förbisedd
Kan hända att vi andra får våra bilar under första halvan av juni... eller till och med under andra halvan av maj...Pelle74 skrev:Vi är fler som beställt tidigt som inte fått ngt leverans fönster, så du är inte ensam om det är en tröst.jatsson skrev:Frustrerande! Jag lade min beställning av en MYP vit/svart för mer än ett år sedan (april 2021). Jag fick mejlet från Tesla i fredags men inget har uppdaterats på mitt konto sedan dess. Nu ser jag att andra som beställt i år har fått ett leveransfönster i juni. Känner mig aningen besviken och förbisedd
2022 MYP | Snow White | Black | - lev. snart
2021 M3P | Midnight Silver | Ultra White | PPF | FSD - SÅLD
2019 M3P | Midnight Silver | Ultra White | PPF | FSD - SÅLD
2021 M3P | Midnight Silver | Ultra White | PPF | FSD - SÅLD
2019 M3P | Midnight Silver | Ultra White | PPF | FSD - SÅLD
Jag fattar att ”alla” som har beställt en MYP inte hänger i diverse forum runt om i Europa, MEN vart tar alla bilar vägen som ständigt syns i alla drone videos på tuben???
Bilar står på rad, både svarta och vita, lastbilar kör från fabriken om och om igen…
Bilar står på rad, både svarta och vita, lastbilar kör från fabriken om och om igen…
Beställde en Vit/Svart MYP i Oktober -21. Mitt datum har varit blankt hela tiden men idag uppdaterades det till 15 - 30 Juni.
- Nordman
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/jrgen16756
Beställde vit/svart 2022-02-02 och hade då mars-22 som prel leverans. Det försvann en vecka in i april. Efter det så står det ingenting.
Jag har inget nytt datum och har inte fått något mejl.

Irriterande! Men vet inte hur mkt dessa datum betyder i slutändan om det bara är ett sätt för Tesla att köpa tid..men det är minst sagt random då något i mars hade beställt vit / Svart och fått uppdaterad ETA i juniNordman skrev:Beställde vit/svart 2022-02-02 och hade då mars-22 som prel leverans. Det försvann en vecka in i april. Efter det så står det ingenting.
- Nordman
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/jrgen16756
Det mest jobbiga är att jag sålde min M3P i slutet av mars för att det kändes nära och jag fick ett bra pris för bilen… men nu känns det lite halvjobbigtanna__ skrev:Irriterande! Men vet inte hur mkt dessa datum betyder i slutändan om det bara är ett sätt för Tesla att köpa tid..men det är minst sagt random då något i mars hade beställt vit / Svart och fått uppdaterad ETA i juniNordman skrev:Beställde vit/svart 2022-02-02 och hade då mars-22 som prel leverans. Det försvann en vecka in i april. Efter det så står det ingenting.

- JohnnyBravo
- Teslaägare
Fick också mailet. Svart/svart beställd juli-21. Inget datum i appen, inget annat besked från tesla heller. Rätt segt faktiskt.