Privat el förmånsbil
Moderator: Redaktion
Privat el förmånsbil
Hej som rubriken lyder, har gjort 2olika på teslakalkylen men vad säger egentligen den? Jag tyder som privat är mkt billigare då jag även äger bolaget 

Re: Privat el förmånsbil
Det beror ju på vad man tror om andrahandsvärdet och hur hårt förmånsvärdet slår skattemässigt (vilket beror på hur mycket man plockar ut i lön osv). Det går alltså inte att säga kategoriskt utan det är individuellt.
Har alltid förespråkat företagsleasing men nu har jag svängt kring Model 3/Y iaf. Där är det nog bättre att köpa privat numera. Men ska du ha en E-Tron 55 eller något annat som kanske sjunker mer i värde så kan läget vara annorlunda.
Har alltid förespråkat företagsleasing men nu har jag svängt kring Model 3/Y iaf. Där är det nog bättre att köpa privat numera. Men ska du ha en E-Tron 55 eller något annat som kanske sjunker mer i värde så kan läget vara annorlunda.
Re: Privat el förmånsbil
Det kan också vara mer intressant med företagsleasing när bilen har kort garanti och dyr service. Råkar man få en krånelbil så vill man nog hellre betala alla verkstadsbesök med oskattade pengar.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14