När jag tittar på Blocket och Autouncle ser jag 2 annonser i hela Sverige varav den billigaste kostar 624kkr, känns ganska sjukt då en helt ny i princip går för samma med miljöbonus avdraget. Eftersom jag är relativ ny inom ämnet skulle jag vilja veta om det här är ungefär vad den brukar gå för eller om jag kommer kunna hitta någon betydligt billigare om jag väntar och håller utkik på sidorna. Läste i en annan tråd om någon som sålde en 2021:a med dragkrok och 1500 mil för 560kkr i februari i år, kan priset stigit så mycket sedan dess?. Kan just nu inte tänka mig något över 580kkr så ni får gärna skriva om det här är ett rimligt krav.
I och med höga priser i Sverige har jag även kikat lite på den tyska marknaden där man kan hitta flera med specsen jag söker för runt 52-55k euro (dock ca 500-2000 mil). Vet om att försäkringar o.s.v. blir betydligt högre men som priserna ser ut i Sverige just nu måste det här ändå nästan vara det billigare alternativet.
Så om någon kunnig här skulle kunna upplysa mig lite om intresset kring bilen jag söker och om priserna i Sverige just nu är högre än vanligt hade jag varit extremt tacksam