Önskvärt med låg förbrukning och tysta däck

MS 2019 100D LR
Moderator: Redaktion
Jag har Goodyear utan skumgummi. Klart tystare än original Michelin med skumgummi. Tycker ljudkomforten är väldigt bra nu trots 21". Dock åker jag nog på ganska tyst asfalt.Gustafsson skrev:Ska byta från mina goodyear vinterdäck till sommardäck i veckan. Tänkte prova Landsail quirin, men däckfirman kunde inte få fram sådana, de har fått bra kritik här och kostar mindre än hälften så mycket som premium. Sen var det svårt att få fram goodyears sommardäck med skum för ljuddämpningen, så det fick bli originaldäcken, vilka jag tycker är OK vad gäller komfort och ljudnivå.
Varför valde du assymetric 6 istället för 5?Lundln skrev:Beställt Goodyear Eagle F1 Assymetric 6 num! Tack för tipsen.
Model S levereras med LI 98 på 19”racercalle skrev:Någon som har testad dessa?
Dom verkar ju ha bra data och pris.
CONTINENTAL CONTI PREMIUM CONTACT 6
245/45R19 102Y XL AO
Finns ett par billigare också men misstänker att bärighet 98 är för dåligt?
98 = 750 kg. En S100D verkar ha totalvikt på 2720 kg så den skulle klara sig med belastningsindex 95 = 690 kg. Men kolla vad just din bil har för totalvikt.racercalle skrev:misstänker att bärighet 98 är för dåligt?
Det går inte att räkna så. Det är inte maxvikten som avgör lastindex på däcken.chox skrev:98 = 750 kg. En S100D verkar ha totalvikt på 2720 kg så den skulle klara sig med belastningsindex 95 = 690 kg. Men kolla vad just din bil har för totalvikt.racercalle skrev:misstänker att bärighet 98 är för dåligt?