Titanium

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Designer
Teslaägare

Titanium

Inlägg av Designer »

Jag hade väldigt svårt att bestämma färg. Jag har haft mörka bilar men dels
blir dem extremt fula med synlig smuts och tycker också att vackra former inte kommer fram
utan skuggspelet. Vit var inte att fundera på, silver har jag nu på Audin och jag valde till slut
den nya Titanium, warm silver som den hette tidigare. Smått nervös då jag ser inte en enda Titanium
Tesla på vägarna. Ser svarta, mörkblå , mörkgrå metallic och någon vit och röd.
Dessutom många negativa kommentarer på Tesla motors. Någon därute som har Titanium ? :?
Titanium 85D, svarta NG, svart alcantara,pano tak, matt abachi, autopilot,air suspension
Leverans Feb 2016
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Re: Titanium

Inlägg av HelectriC »

Designer skrev:
Jag hade väldigt svårt att bestämma färg. Jag har haft mörka bilar men dels
blir dem extremt fula med synlig smuts och tycker också att vackra former inte kommer fram
utan skuggspelet. Vit var inte att fundera på, silver har jag nu på Audin och jag valde till slut
den nya Titanium, warm silver som den hette tidigare. Smått nervös då jag ser inte en enda Titanium
Tesla på vägarna. Ser svarta, mörkblå , mörkgrå metallic och någon vit och röd.
Dessutom många negativa kommentarer på Tesla motors. Någon därute som har Titanium ? :?
Jag tror att titanium med stora mörka fälgaroch tonade rutor kan blir riktig nice!
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Lessmog
Teslaägare

Inlägg av Lessmog »

Jag valde Titanium för att hålla med lorten ;)
Det syns ändå förstås, men kanske lite mindre än på vit eller svart i alla fall.
Rena bilar är snyggast.
Användarvisningsbild
Foluke
Teslaägare

Inlägg av Foluke »

[quote][/quote]Min fru ville ha Titanium (utom att hon inte ville någon ny bil alls!) men jag valde silver. Orsak: frun brydde sig inte, Silver är snyggt och praktisk med smuts och jag hade redan en silverfärgad bil. Då stack Teslan inte ut, trodde jag.
Dock, Titanium blir snyggt! Var nöjd med den även om du får tvätta den oftare. Det ju dock in njutning att hålla bilen fin. :D
Model S P85D,
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Inlägg av Svenssons »

Tycker att Titanium är en av de snyggare färgerna. Hade en Champange-färgad bil förut men Titanium är lite snyggare. Sand och dam syntes inte så bra på bilen vilket var bra men självklart är ren bil snyggast oavsett färg.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

Foluke skrev:
Min fru ville ha Titanium (utom att hon inte ville någon ny bil alls!) men jag valde silver. Orsak: frun brydde sig inte, Silver är snyggt och praktisk med smuts och jag hade redan en silverfärgad bil. Då stack Teslan inte ut, trodde jag.
Dock, Titanium blir snyggt! Var nöjd med den även om du får tvätta den oftare. Det ju dock in njutning att hålla bilen fin. :D

Jag skulle nog säga att titanium är bättre att dölja skit än silver. Hade en nästan identisk färg som titanium på min förra Volvo och det tog väldigt lång tid innan den såg smutsig ut, väldigt mycket doldes av kulören. Sen ser man inte smårepor så lätt heller.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
EES
Teslaägare

Inlägg av EES »

Vi har titanium och är nöjda.
Smutsen syns inte så lätt men en ren bil är det bästa.
Har haft blilen i 5 mån och är super nöjd med den. Sa till frun att det jag inte sett samma färg en endaste gång.
Hon har sett en titanium.
Kul om det blir fler.☺️
Hok

Inlägg av Hok »

Jag tror det var en Titanium jag såg ladda vid Ödeshög runt 15 i dag. Den var riktigt snygg. Någon här som känner sig träffad?
Användarvisningsbild
hbborr
Teslaägare

Inlägg av hbborr »

Jag har också en Titanium, är hur nöjd som helst med färgen. Precis som ngn annan skrev så är den extremt förlåtande mot smuts. Kan bara rekommendera! Kör med silver 21" på sommaren och grå 21" på vintern. Är hur snyggt som helst med vilket som!
Skriv svar