Sedan några månader tillbaka läser jag i princip allt som skrivs här på forumet (tack för all inspiration!) och nu känner jag att det är dags att börja skriva lite också!
Att en Model S blir min nästa bil har alltså stått klart sedan i höstas, men exakt när är fortfarande en öppen fråga. Jag kommer att leasa bilen via mitt bolag med ambitionen att köpa loss den vid leasingperiodens slut.
Jag är ganska säker på vilken konfiguration jag vill ha: 85D med panoramatak, originalfälgar, svarta nästa-generationssäten, matt trädekor, svart alcantara, premiuminteriör, autopilot, ultra Hi-Fi, köldpaket samt Nokian dubbfria vinterdäck. För att pressa priset skulle jag kunna tänka mig att skippa ultra Hi-Fi och köldpaketet, men jag tror det finns risk för att jag kommer att sakna dessa tillval om jag utelämnar dem. Det som jag har svårast att bestämma mig för är egentligen färgen! Från början var jag inne på deep blue, sedan hade jag en period när rött kändes bäst och nu är jag inne på att välja midnight silver.

Det jag sitter och väntar på nu är att det ska komma någon eller några av de uppdateringar som det spekuleras om här och på andra ställen! Jag tycker i o f s redan att Model S är världens bästa bil och jag känner mig trygg i att mjukvaruuppdateringarna kommer att bevara den känslan i många år framöver, men det skulle kännas trist om det skulle komma någon eller några större uppdateringar en månad efter att jag fått min bil... De möjliga förändringar jag tänker på är framförallt en facelift, nya strålkastare, uppdaterad inredning, större batteri (85 skulle kunna bli 90) och bättre laddare. Jag förstår att det är svårt att svara på den här frågan, men hur pass nära förestående tror ni att dessa (eller andra) uppdateringar är? Och tror ni att Tesla kommer att implementera dessa löpande, d v s en i taget, eller är det mer sannolikt att de satsar på göra många uppdateringar samtidigt för att kunna presentera en uppdaterad Model S, kanske rentav en S2?
Sedan hade det ju varit fint med en försvagad dollar och en nedjustering av priset också, men det är kanske att hoppas på för mycket!