Ni som beställt MYP
Moderator: Redaktion
Re: Ni som beställt MYP
Fick mail idag om att slutföra info om ägare, finansiering och försäkring för att få prioriterad förtur.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Vilken färg gäller det?HelectriC skrev:Fick mail idag om att slutföra info om ägare, finansiering och försäkring för att få prioriterad förtur.
Låter märkligt , vilken färg ?? Bild på mailet 

MYP 2022
MYP 2023
BMW M4 Comp 2022
MYP 2023
BMW M4 Comp 2022
Ska du ha en MYP också utöver i4?HelectriC skrev:Fick mail idag om att slutföra info om ägare, finansiering och försäkring för att få prioriterad förtur.

- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807
Hur får man prioriterad förtur i Norge?HelectriC skrev:Fick mail idag om att slutföra info om ägare, finansiering och försäkring för att få prioriterad förtur.
Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Genom att fylla i alla uppgifter, göra klart med finansiering. Precis som i Sverige... "prioriterad förtur"Nicke Nyfiken skrev:Hur får man prioriterad förtur i Norge?HelectriC skrev:Fick mail idag om att slutföra info om ägare, finansiering och försäkring för att få prioriterad förtur.

Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Har en beställning på en M3P sedan mars, som ska levereras i maj, men det verkar inte troligt. Funderar på att lägga en beställning en MYP svart, tror ni att det finns en chans att få den innan juli även om det står lev juli nu? Vad jag förstår kan det gå väldigt snabbt ibland.
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
Har inte ens sett att de skriver så fast jag gjort färdigt alla steg.Jeppe_E skrev:Genom att fylla i alla uppgifter, göra klart med finansiering. Precis som i Sverige... "prioriterad förtur"Nicke Nyfiken skrev:Hur får man prioriterad förtur i Norge?HelectriC skrev:Fick mail idag om att slutföra info om ägare, finansiering och försäkring för att få prioriterad förtur.![]()
![]()

Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
Det beror på att Tesla brukar skicka med en massa omatchade bilar på båtarna + att några avbokar beställda bilar som redan är påväg hit. Då kan det gå fort.Senjin skrev:Har en beställning på en M3P sedan mars, som ska levereras i maj, men det verkar inte troligt. Funderar på att lägga en beställning en MYP svart, tror ni att det finns en chans att få den innan juli även om det står lev juli nu? Vad jag förstår kan det gå väldigt snabbt ibland.
Men just nu när det är lång kö för MYP så lär alla bilarna som lämnar fabriken redan vara matchade med köpare, och väldigt få som avbokar. Och skulle det dyka upp en omatchad bil så lär den gå till den som är längst fram i kön och har samma spec.
Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Hur kan folk ha fått fylla i betalningsuppgifter?
Har satt min på leasing och har inte fått fylla i något men står April som leverans (MYP svart/svart).
Har satt min på leasing och har inte fått fylla i något men står April som leverans (MYP svart/svart).
Vit med svart interiör
Model 3-24/Polestar 3-24
Det där steget är alltså när du får fakturan på handpenningen som skall betalas (ja, eller vad man nu har för finansiering). Det steget kommer man till först när man fått en bil tilldelad och då är leveransen typ 14 dagar bort.kamger skrev:Hur kan folk ha fått fylla i betalningsuppgifter?
Senast redigerad av Jeppe_E, redigerad totalt 1 gånger.
Får se vilken jag behåller, men lutar åt att sälja vidare MYP när den kommer. Satt i en Y igår och interiört så kan den tyvärr inte mäta sig med i4s upplevda kvalitet samt att den inte har ventilerade stolar, vilket nästan är obligatoriskt för mig.anna__ skrev:Ska du ha en MYP också utöver i4?HelectriC skrev:Fick mail idag om att slutföra info om ägare, finansiering och försäkring för att få prioriterad förtur.
Model 3-24/Polestar 3-24
Jag beställde en MYP igår och fick fylla i betalning. Tog kontant och kom vidare till att det står att de håller på att fixa fakturan.Jeppe_E skrev:Det där steget är alltså när du får fakturan på handpenningen som skall betalas (ja, eller vad man nu har för finansiering). Det steget kommer man till först när man fått en bil tilldelad och då är leveransen typ 14 dagar bort.kamger skrev:Hur kan folk ha fått fylla i betalningsuppgifter?
Har även en LR beställd och när jag hade bekräftat dnb:s finansiering kom jag också vidare till att fakturan är under tillverkning...
Okej så jag tolkar det som att ingen här i forumet har fått en bil tilldelad eller en handpenningsfaktura?Jeppe_E skrev:Det där steget är alltså när du får fakturan på handpenningen som skall betalas (ja, eller vad man nu har för finansiering). Det steget kommer man till först när man fått en bil tilldelad och då är leveransen typ 14 dagar bort.kamger skrev:Hur kan folk ha fått fylla i betalningsuppgifter?
Hänger inte med.Jeppe_E skrev:Det där steget är alltså när du får fakturan på handpenningen som skall betalas (ja, eller vad man nu har för finansiering). Det steget kommer man till först när man fått en bil tilldelad och då är leveransen typ 14 dagar bort.kamger skrev:Hur kan folk ha fått fylla i betalningsuppgifter?
Jag har fått finance contract agreement och alla steg ifyllda. Innebär det att lev bör ligga 14 dagar bort ungefär?
Enligt min SA uppdateradas alla MYP ordrar nyligen och har inget med lev tid att göra tyvärraftersun skrev:Hänger inte med.Jeppe_E skrev:Det där steget är alltså när du får fakturan på handpenningen som skall betalas (ja, eller vad man nu har för finansiering). Det steget kommer man till först när man fått en bil tilldelad och då är leveransen typ 14 dagar bort.kamger skrev:Hur kan folk ha fått fylla i betalningsuppgifter?
Jag har fått finance contract agreement och alla steg ifyllda. Innebär det att lev bör ligga 14 dagar bort ungefär?
Nej. När du får uppmaningen att betala kontantinsats eller hela bilen (beroende på vad du valt) så tar det ca 14 dagar innan leverans sker. Ivf är det min erfarenhet.aftersun skrev:Hänger inte med.Jeppe_E skrev:Det där steget är alltså när du får fakturan på handpenningen som skall betalas (ja, eller vad man nu har för finansiering). Det steget kommer man till först när man fått en bil tilldelad och då är leveransen typ 14 dagar bort.kamger skrev:Hur kan folk ha fått fylla i betalningsuppgifter?
Då borde jag fått min för 2v sedan...Jeppe_E skrev:Nej. När du får uppmaningen att betala kontantinsats eller hela bilen (beroende på vad du valt) så tar det ca 14 dagar innan leverans sker. Ivf är det min erfarenhet.aftersun skrev:Hänger inte med.Jeppe_E skrev:Det där steget är alltså när du får fakturan på handpenningen som skall betalas (ja, eller vad man nu har för finansiering). Det steget kommer man till först när man fått en bil tilldelad och då är leveransen typ 14 dagar bort.kamger skrev:Hur kan folk ha fått fylla i betalningsuppgifter?
Tyvärr så har det ingen betydelse här.
Så du har betalt kontantinsatsen på bilen?Jjkalla skrev:Då borde jag fått min för 2v sedan...Jeppe_E skrev:Nej. När du får uppmaningen att betala kontantinsats eller hela bilen (beroende på vad du valt) så tar det ca 14 dagar innan leverans sker. Ivf är det min erfarenhet.aftersun skrev:Hänger inte med.Jeppe_E skrev:Det där steget är alltså när du får fakturan på handpenningen som skall betalas (ja, eller vad man nu har för finansiering). Det steget kommer man till först när man fått en bil tilldelad och då är leveransen typ 14 dagar bort.kamger skrev:Hur kan folk ha fått fylla i betalningsuppgifter?
Tyvärr så har det ingen betydelse här.
Men det är ju en Norsk MYPHelectriC skrev:Vit med svart interiör

MYP 2022
MYP 2023
BMW M4 Comp 2022
MYP 2023
BMW M4 Comp 2022
har du fått VIN nummer eller något? Hur ser det ut när du loggar in på sidan? Vad stod det för leveransdatum på din order? Spännande!Jjkalla skrev:Jag har betalat hela bilen, ja.
Ingen har fått VIN i Sverige vad jag känner till.kamger skrev:har du fått VIN nummer eller något? Hur ser det ut när du loggar in på sidan? Vad stod det för leveransdatum på din order? Spännande!Jjkalla skrev:Jag har betalat hela bilen, ja.
På min stod det Mars 2022 från början.
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
Varför betalar man innan man fått VIN? Då finns det ju inte ens en dedikerad bil.
Jag vill ligga ute med ~800.000:- så kort tid som möjligt.
Jag vill ligga ute med ~800.000:- så kort tid som möjligt.
Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015