Det fick nog de flesta göra i slutet av Mars, i samband med att de öppnade upp för slutbetalning i steget "Förberedelse för leverans"anna__ skrev:Facebook...
Ni som beställt MYP
Moderator: Redaktion
Re: Ni som beställt MYP
Vet inte exakt vad det innebär men personen ifråga fick detta idag iallafallJjkalla skrev:Det fick nog de flesta göra i slutet av Mars, i samband med att de öppnade upp för slutbetalning i steget "Förberedelse för leverans"anna__ skrev:Facebook...
Hämtningsplats väljer man väl långt tidigare i processen ?
MYP 2022
MYP 2023
BMW M4 Comp 2022
MYP 2023
BMW M4 Comp 2022
Honkan skrev:Hämtningsplats väljer man väl långt tidigare i processen ?
Japp. Jag gjorde detta i början av mars. Min SA sa att de hoppades kunna börja leverera bilar nu i April.
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Tyvärr så har inte min SA imponerat alls men den jag pratade med när jag bokade första mötet på nätet var riktigt bra, men de måste verkligen bli bättre på att sprida uppdaterad och aktuell information.
Detta gör ju att man faktiskt tvivlar på om man vill köpa en Tesla, är ju som sagt en produkt för 769 000:- får ju bättre service när man köper en tröja på Brothers.
Detta gör ju att man faktiskt tvivlar på om man vill köpa en Tesla, är ju som sagt en produkt för 769 000:- får ju bättre service när man köper en tröja på Brothers.
MYP 2022
MYP 2023
BMW M4 Comp 2022
MYP 2023
BMW M4 Comp 2022
Nu skall väl tilläggas att det inte alltid är så mycket bättre hos andra leverantörer och elbilstillverkare. Checka tex. tråden om de som förbeställde Ioniq 5.Honkan skrev:Tyvärr så har inte min SA imponerat alls men den jag pratade med när jag bokade första mötet på nätet var riktigt bra, men de måste verkligen bli bättre på att sprida uppdaterad och aktuell information.

NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/
Enligt han som skrev på Facebook så är han en av dom först som ska få lev enligt hans SA, så det är nog på GHonkan skrev:Hämtningsplats väljer man väl långt tidigare i processen ?
Förstår inte varför man blandar in priset i diskussionen? Vill man ha överdrag, röd matta och champagne, så ska man inte välja en Tesla, då kan man t.ex. välja en VW och få leverans 2023. Eventuellt.Honkan skrev:Tyvärr så har inte min SA imponerat alls men den jag pratade med när jag bokade första mötet på nätet var riktigt bra, men de måste verkligen bli bättre på att sprida uppdaterad och aktuell information.
Tycker ändå man betalar för lite mer service och jag jämför inte med andra, jag gillar många saker med Tesla men detta förstår jag inte varför man är så dålig på helt enkelt.
MYP 2022
MYP 2023
BMW M4 Comp 2022
MYP 2023
BMW M4 Comp 2022
-
- Kontakt:
Hmm, hur tänker du nu? Tycker vi ställt upp på mycket som beställt en dyr bil utan att ens fått provköra den, vi har (de flesta av oss) inte en tesla-handlare i närheten för att snacka skit och få sig en kopp kaffe. Beställningen görs i sin ensamhet hemma vid datorn - ja Tesla borde fått över i sin kalkyl för ett samtal att uppdatera kund om läget när preliminära datum inte hålls.Jeppe_E skrev:Förstår inte varför man blandar in priset i diskussionen? Vill man ha överdrag, röd matta och champagne, så ska man inte välja en Tesla, då kan man t.ex. välja en VW och få leverans 2023. Eventuellt.Honkan skrev:Tyvärr så har inte min SA imponerat alls men den jag pratade med när jag bokade första mötet på nätet var riktigt bra, men de måste verkligen bli bättre på att sprida uppdaterad och aktuell information.
Så resonerar jag i alla fall med mina företag, kundservice behöver inte vara komplicerat eller dyrt - oftast är en bra kommunikation det absolut bästa och mest avgörande för kundens upplevelse.
Model Y Performance - Beställd
Tror inte det är illvilja, varken av Tesla, Hyundai, Volvo, Polestar, BMW eller andra tillverkare av elbilar. Pris har inte så mycket med det hela att göra.Honkan skrev:Tycker ändå man betalar för lite mer service och jag jämför inte med andra, jag gillar många saker med Tesla men detta förstår jag inte varför man är så dålig på helt enkelt.
Det är nog helt enkelt en kombination av halvledarbrist, andra komponentbrister, Covid19, krig i Ukraina, etc. som leder till långa och osäkra leveranstider.
I Tesla Tysklands fall addera även det faktumet att det är en helt nyöppnad fabrik som håller på trimmas in, men allt vad det innebär.

NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
Det skulle jag nog aldrig gjort. Men det är ju helt upp till dig att göra så. Ingen som tvingat dig till det. Jag rekommenderar verkligen alltid alla att provköra de bilar som de skall köpa. Är enligt mig ett dåligt förfarande som konsument att inte göra så.Wallingstam skrev:Tycker vi ställt upp på mycket som beställt en dyr bil utan att ens fått provköra den.

Hur jag tänker nu?Wallingstam skrev:Hmm, hur tänker du nu? Tycker vi ställt upp på mycket som beställt en dyr bil utan att ens fått provköra den, vi har (de flesta av oss) inte en tesla-handlare i närheten för att snacka skit och få sig en kopp kaffe. Beställningen görs i sin ensamhet hemma vid datorn - ja Tesla borde fått över i sin kalkyl för ett samtal att uppdatera kund om läget när preliminära datum inte hålls.Jeppe_E skrev:Förstår inte varför man blandar in priset i diskussionen? Vill man ha överdrag, röd matta och champagne, så ska man inte välja en Tesla, då kan man t.ex. välja en VW och få leverans 2023. Eventuellt.Honkan skrev:Tyvärr så har inte min SA imponerat alls men den jag pratade med när jag bokade första mötet på nätet var riktigt bra, men de måste verkligen bli bättre på att sprida uppdaterad och aktuell information.
Så resonerar jag i alla fall med mina företag, kundservice behöver inte vara komplicerat eller dyrt - oftast är en bra kommunikation det absolut bästa och mest avgörande för kundens upplevelse.
Vi köpte ett hus för x antal miljoner, det var signering av kontrakt, här är nycklarna. Tack och hej. Förstår inte varför det skulle vara annorlunda att köpa en bil. Man vet vad man köpt (Eller ja, förhoppningsvis). Jag förväntar mig väl egentligen bara att de ska höra av sig när den kommer eller om den blir försenad.
- Tellus
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ove13063
Vi vet ju redan hur dom går. Stötigt och bullrigt och de automatiska hjälpfunktionerna som tex. helljus och torkare är kass.Wallingstam skrev:Hmm, hur tänker du nu? Tycker vi ställt upp på mycket som beställt en dyr bil utan att ens fått provköra den, vi har (de flesta av oss) inte en tesla-handlare i närheten för att snacka skit och få sig en kopp kaffe.Jeppe_E skrev:Förstår inte varför man blandar in priset i diskussionen? Vill man ha överdrag, röd matta och champagne, så ska man inte välja en Tesla, då kan man t.ex. välja en VW och få leverans 2023. Eventuellt.Honkan skrev:Tyvärr så har inte min SA imponerat alls men den jag pratade med när jag bokade första mötet på nätet var riktigt bra, men de måste verkligen bli bättre på att sprida uppdaterad och aktuell information.
Ändå kommer vi älska bilen.
3P 2019 / $ Pläd 2023 / YP 2024 / Juniper AWD 2026 / SigenStor 14,8kWp 24kWh
Lol, vill ha min vit/svarta nu!!Tellus skrev:Vi vet ju redan hur dom går. Stötigt och bullrigt och de automatiska hjälpfunktionerna som tex. helljus och torkare är kass.Wallingstam skrev:Hmm, hur tänker du nu? Tycker vi ställt upp på mycket som beställt en dyr bil utan att ens fått provköra den, vi har (de flesta av oss) inte en tesla-handlare i närheten för att snacka skit och få sig en kopp kaffe.Jeppe_E skrev:Förstår inte varför man blandar in priset i diskussionen? Vill man ha överdrag, röd matta och champagne, så ska man inte välja en Tesla, då kan man t.ex. välja en VW och få leverans 2023. Eventuellt.Honkan skrev:Tyvärr så har inte min SA imponerat alls men den jag pratade med när jag bokade första mötet på nätet var riktigt bra, men de måste verkligen bli bättre på att sprida uppdaterad och aktuell information.
Ändå kommer vi älska bilen.
Förlåt att jag kanske hällde lite tändvätska på brasan med mitt första inlägg
men känner mig ju som ett barn och det är typ 1 månad kvar till Julafton! Satan vad tråkigt och jag vill ju ha min vita MYP nu
jag gjorde en gedigen kontroll och prov av olika alternativ och för mitt behov som vill ha en rymlig och sportig EV som går långt så finns det inte något alternativ , dessutom verkar nästan alla älska sina tesslor trots att allt inte är perfekt.
Vi får väl DDoSA våra SA så de till slut tycker vi är så jobbiga att de måste svara

Vi får väl DDoSA våra SA så de till slut tycker vi är så jobbiga att de måste svara

MYP 2022
MYP 2023
BMW M4 Comp 2022
MYP 2023
BMW M4 Comp 2022
Försöker mig på att förstå Carinfo.
Det jag kan se är att 3 st MYP är registererade i Göteborg (en hos Volvo sedan länge och 2 st hos Tesla Mölndal) samt 9st hos Tesla Stockholm (Trosta).
Dock står det bara som 1 st nyregistrering i april (kanske har med förregistrering att göra?)
Det jag kan se är att 3 st MYP är registererade i Göteborg (en hos Volvo sedan länge och 2 st hos Tesla Mölndal) samt 9st hos Tesla Stockholm (Trosta).
Dock står det bara som 1 st nyregistrering i april (kanske har med förregistrering att göra?)
Model 3 LR 2021 Midnight/Black SÅLD
Model Y Performance 2022 Black/Black
det tar tid innan de trillar in i databasen.Jontez skrev:Försöker mig på att förstå Carinfo.
Ser ut som att nytillverkade MY(P)s (ev LR) i Texas-fabriken kommer med en ny funktion - "Magnetic center console armrest" som mest troligt kommer leta sig till övriga fabriker så småningom. Inte högsta vinsten på lotto men alltid något kanske 

Så att man kan sätta kylskåpsmagneter på armstödet??hanseman skrev:Ser ut som att nytillverkade MY(P)s (ev LR) i Texas-fabriken kommer med en ny funktion - "Magnetic center console armrest" som mest troligt kommer leta sig till övriga fabriker så småningom. Inte högsta vinsten på lotto men alltid något kanske

Eller vad är de för syfte jag missar

Model 3 LR 2021 Midnight/Black SÅLD
Har för mig de synkar en gång i veckan.Jeppe_E skrev:det tar tid innan de trillar in i databasen.Jontez skrev:Försöker mig på att förstå Carinfo.

Någonstans ska man ju sätta sina souvenir-inköpta kylskåpsmagneter runtom i världen när vi åker runt i våra TeslorJontez skrev:Så att man kan sätta kylskåpsmagneter på armstödet??hanseman skrev:Ser ut som att nytillverkade MY(P)s (ev LR) i Texas-fabriken kommer med en ny funktion - "Magnetic center console armrest" som mest troligt kommer leta sig till övriga fabriker så småningom. Inte högsta vinsten på lotto men alltid något kanske![]()

Magneter som håller armstödet på plats, istället för en liten pigg som låser fast sig i ett hål, när man stänger armstödet.Jontez skrev:Så att man kan sätta kylskåpsmagneter på armstödet??hanseman skrev:Ser ut som att nytillverkade MY(P)s (ev LR) i Texas-fabriken kommer med en ny funktion - "Magnetic center console armrest" som mest troligt kommer leta sig till övriga fabriker så småningom. Inte högsta vinsten på lotto men alltid något kanske![]()
Det är samma på bilar från Berlin, enligt en video på Youtube..
- kenjon
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/kent 76750
Jag tror det är låset som ändras till ett magnetlås.Jontez skrev:Så att man kan sätta kylskåpsmagneter på armstödet??hanseman skrev:Ser ut som att nytillverkade MY(P)s (ev LR) i Texas-fabriken kommer med en ny funktion - "Magnetic center console armrest" som mest troligt kommer leta sig till övriga fabriker så småningom. Inte högsta vinsten på lotto men alltid något kanske![]()
Model 3 Performance 2020 blå (såld)
Model Y LR 2021 blå (ska säljas)
Model Y LR 2024 Midnight Cherry vit inredning
Bokat Cybertruck
18 kWp solceller, 35 kWh batteri
Model Y LR 2021 blå (ska säljas)
Model Y LR 2024 Midnight Cherry vit inredning
Bokat Cybertruck
18 kWp solceller, 35 kWh batteri