https://www.tesla.com/sv_se/models/design#overviewkallekula skrev:
Byggsidan funkar iaf.
Moderator: Redaktion
kallekula skrev:Japp. Men då behöver du direktlänk. Klickar du menyn funkar det inte. Men kanske är QA-teamet från bilbyggandet som nu även ansvarar för websidan
Nej, en fågel viskade att de inte var nöjda med helljusautomatik, automatiska ”deep rain” vindrutetorkare samt spökbromsningarna på samtliga AP-modeller, så de satte dem på att försöka fixa hemsidan istället. Det var två år sedan, därav ingen model s här ännu.kallekula skrev:Japp. Men då behöver du direktlänk. Klickar du menyn funkar det inte. Men kanske är QA-teamet från bilbyggandet som nu även ansvarar för websidan
Nu trillade poletten ner, de har anpassat sidan till att reflektera tillgängligheten av nya S i Europa. 404.kallekula skrev:
Får se det positiva, kanske hinner komma en ratt…FutureTesla skrev:Jag var inne på Tesla butiken i MoS och dem sa att det lutar åt nov 2022 för första leverans om inget ändras...
Tror du inte de ärar priset på din beställning? Det hoppas jag verkligen. Om P börjar nosa på 2mill så blir det nog något annat för mig som känns mer värt typ Taycanthebishop skrev:Får se det positiva, kanske hinner komma en ratt…FutureTesla skrev:Jag var inne på Tesla butiken i MoS och dem sa att det lutar åt nov 2022 för första leverans om inget ändras...
Trot eller ej, men har en reservation på en LR lagd, men misstänker de höjer priset med 30-50% nu när det blir offentligt igen - då blir det nog en Y istället. 1.3-1.5M för en LR är för mycket.
Jag ändrade färg på min Model Y Performance för en månad sedan, behöll mitt RN samt "först i kön" då leveransen flyttades till mars (stod juli på hemsidan för nybeställning)Walker skrev:Minsta förändring renderar i ett nytt RN = kostar slantar och köplats.PhR34k skrev:Är lite sugen på att byta färg och lägga till 21” men vågar inte ändra något ifall de ändrar min plats i kön eller att jag får nya priset
Köp en lott!Jontez skrev:Jag ändrade färg på min Model Y Performance för en månad sedan, behöll mitt RN samt "först i kön" då leveransen flyttades till mars (stod juli på hemsidan för nybeställning)Walker skrev:Minsta förändring renderar i ett nytt RN = kostar slantar och köplats.PhR34k skrev:Är lite sugen på att byta färg och lägga till 21” men vågar inte ändra något ifall de ändrar min plats i kön eller att jag får nya priset
dave skrev:Tror du inte de ärar priset på din beställning? Det hoppas jag verkligen. Om P börjar nosa på 2mill så blir det nog något annat för mig som känns mer värt typ Taycanthebishop skrev:Får se det positiva, kanske hinner komma en ratt…FutureTesla skrev:Jag var inne på Tesla butiken i MoS och dem sa att det lutar åt nov 2022 för första leverans om inget ändras...
Trot eller ej, men har en reservation på en LR lagd, men misstänker de höjer priset med 30-50% nu när det blir offentligt igen - då blir det nog en Y istället. 1.3-1.5M för en LR är för mycket.
Den har en ratt?FutureTesla skrev:dave skrev:Tror du inte de ärar priset på din beställning? Det hoppas jag verkligen. Om P börjar nosa på 2mill så blir det nog något annat för mig som känns mer värt typ Taycanthebishop skrev:Får se det positiva, kanske hinner komma en ratt…FutureTesla skrev:Jag var inne på Tesla butiken i MoS och dem sa att det lutar åt nov 2022 för första leverans om inget ändras...
Man behåller priset man fått sen tidigare, jag har bekräftat detta med Tesla.
På vilket sätt skulle Taycan vara mer värt än Plaid? Den är både långsammare, rymmer mindre och betydligt mindre räckvidd, sämre ladd infrastruktur, sämre teknik med mera...om du tycker Taycan är en bättre bil så går det ju att få en från endast 1 milj kr också
Ja. Du kan fortfarande beställa en X. Verkar dock oklart när det blir svensk leverans. Tror det var någon i den här tråden som talat med ngn hos Tesla Sverige. Den Teslaanställde gissade på leverans i nov. för S. Så då ngn gång kanske. Å andra sidan har ju personal hos Tesla tydligen haft ganska fel om sånt här tidigare...Dodde skrev:Kan man beställa X fortfarande? /...
Vet ej. Ngn annan kanske vet. Eller så kanske ngn som jobbar med försäljning hos Tesla vet...Dodde skrev:.../ Kan man lägga beställning som privatperson och sedan ta leveransen på sitt ftg?
Och priset har man inte riktigt koll på heller?SwedishAdvocate skrev:Ja. Du kan fortfarande beställa en X. Verkar dock oklart när det blir svensk leverans. Tror det var någon i den här tråden som talat med ngn hos Tesla Sverige. Den Teslaanställde gissade på leverans i nov. för S. Så då ngn gång kanske. Å andra sidan har ju personal hos Tesla tydligen haft ganska fel om sånt här tidigare...Dodde skrev:Kan man beställa X fortfarande? /...Vet ej. Ngn annan kanske vet. Eller så kanske ngn som jobbar med försäljning hos Tesla vet...Dodde skrev:.../ Kan man lägga beställning som privatperson och sedan ta leveransen på sitt ftg?
För cirka två veckor sedan så var det lite diskussion om det i den här tråden:Dodde skrev:Och priset har man inte riktigt koll på heller?SwedishAdvocate skrev:Ja. Du kan fortfarande beställa en X. Verkar dock oklart när det blir svensk leverans. Tror det var någon i den här tråden som talat med ngn hos Tesla Sverige. Den Teslaanställde gissade på leverans i nov. för S. Så då ngn gång kanske. Å andra sidan har ju personal hos Tesla tydligen haft ganska fel om sånt här tidigare...Dodde skrev:Kan man beställa X fortfarande? /...Vet ej. Ngn annan kanske vet. Eller så kanske ngn som jobbar med försäljning hos Tesla vet...Dodde skrev:.../ Kan man lägga beställning som privatperson och sedan ta leveransen på sitt ftg?
Jag är medveten om för- och nackdelarna och har inte bestämt mig. Förväntar mig att priset är satt vid beställning men om det inte är så är Taycan och en del andra alternativ i prisklassen 2M intressanta i form av renodlade ultrapremium lyxbilar. Om min M3P 21 jag beställde i väntan på MSP är en indikation så är det minst lika många år kvar för Tesla att nå förväntad premiumkänsla i prissegmentet 2M som det är för resten av tillverkarna att komma ifatt Teslas överlägsna drivlina/laddstruktur.FutureTesla skrev:dave skrev:Tror du inte de ärar priset på din beställning? Det hoppas jag verkligen. Om P börjar nosa på 2mill så blir det nog något annat för mig som känns mer värt typ Taycanthebishop skrev:Får se det positiva, kanske hinner komma en ratt…FutureTesla skrev:Jag var inne på Tesla butiken i MoS och dem sa att det lutar åt nov 2022 för första leverans om inget ändras...
Man behåller priset man fått sen tidigare, jag har bekräftat detta med Tesla.
På vilket sätt skulle Taycan vara mer värt än Plaid? Den är både långsammare, rymmer mindre och betydligt mindre räckvidd, sämre ladd infrastruktur, sämre teknik med mera...om du tycker Taycan är en bättre bil så går det ju att få en från endast 1 milj kr också
Jag är rätt säker på att Yoken i sig inte kommer vara några som helst problem här så fort man anpassat sig, däremot avsaknaden av blinkers kommer garanterat vara jobbigt i alla små rondeller med mera som vi har här.dave skrev:
& ratt är typ en dealbreaker! Yoke funkar nog fint med fsd i US men här är jag övertygad om att det bara kommer vara irriterande.
Japp, det är just denna myriad av rondeller som blir jobbigt. Kommer bli många S/X-ägare som anammar Tyskbilsrutinen att låtsas som att bilen inte har blinkers alls.OfarligTesla skrev:Jag är rätt säker på att Yoken i sig inte kommer vara några som helst problem här så fort man anpassat sig, däremot avsaknaden av blinkers kommer garanterat vara jobbigt i alla små rondeller med mera som vi har här.dave skrev:
& ratt är typ en dealbreaker! Yoke funkar nog fint med fsd i US men här är jag övertygad om att det bara kommer vara irriterande.
Finns det inte redan eftermarknadslösningar?Dagfinn skrev:Japp, det är just denna myriad av rondeller som blir jobbigt. Kommer bli många S/X-ägare som anammar Tyskbilsrutinen att låtsas som att bilen inte har blinkers alls.OfarligTesla skrev:Jag är rätt säker på att Yoken i sig inte kommer vara några som helst problem här så fort man anpassat sig, däremot avsaknaden av blinkers kommer garanterat vara jobbigt i alla små rondeller med mera som vi har här.dave skrev:
https://www.teslaoracle.com/2021/11/04/ ... ofit-hack/Fredrik j skrev:Finns det inte redan eftermarknadslösningar?Dagfinn skrev:Japp, det är just denna myriad av rondeller som blir jobbigt. Kommer bli många S/X-ägare som anammar Tyskbilsrutinen att låtsas som att bilen inte har blinkers alls.OfarligTesla skrev:Jag är rätt säker på att Yoken i sig inte kommer vara några som helst problem här så fort man anpassat sig, däremot avsaknaden av blinkers kommer garanterat vara jobbigt i alla små rondeller med mera som vi har här.dave skrev:
Har för mig att jag sett det. Borde ju inte vara så komplicerat om man flyttar över airbag och reglage. Tänker att det t.o.m skulle gå att fixa en vanlig blinkersspak om man vill.
Det låter inte väldigt sannolikt utan att det skulle bli som en ful klumpig plastmojäng från Wish som funkar sisådär skit som man kan förvänta sig. Det finns fem möjligheter som jag ser det: Man får leva med yoken, man får hacka sig till en vanlig ratt, att Tesla själva sätter i en vanlig ratt i Europa, man får en tredjepartsratt till en massa pengar, eller S/X kommer inte hit överhuvudtaget.Fredrik j skrev:Man kanske kan tänka sig nån slags add-on ovanpå ratten. Med minimalt med åverkan.