Frugan påbackad, bilen säger inte ett pip
Moderator: Redaktion
Frugan påbackad, bilen säger inte ett pip
Vi har en M3, idag blev frugan påbackad. Hon sitter i bilen, den varnar inget, den spelade inte på Sentry, det finns några klipp under Recent men då finns det en inspelning precis innan "krocken" och en inspelning efter "krocken" - jättebra...
Han som körde på erkände sitt fel och de har bytt uppgifter men människor kan ändra på sig är det kommer till kritan.
Bilen är så j-a känslig när den står parkerad när det är mörkt och det regnar/snöar och det finns husbelysning precis intill men när den blir påkörd då ska den inte spela in.
Åker jag med auto-helljus då är han inte så känslig då den borde vara det.
Samma sak med regnsensorn, även om den har blivit bättre (iaf dagtid)
Han som körde på erkände sitt fel och de har bytt uppgifter men människor kan ändra på sig är det kommer till kritan.
Bilen är så j-a känslig när den står parkerad när det är mörkt och det regnar/snöar och det finns husbelysning precis intill men när den blir påkörd då ska den inte spela in.
- mikebike
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Re: Frugan påbackad, bilen säger inte ett pip
Sentry var väl inte aktiverat när hon satt i bilen?Bruno skrev:Vi har en M3, idag blev frugan påbackad. Hon sitter i bilen, den varnar inget, den spelade inte på Sentry, det finns några klipp under Recent men då finns det en inspelning precis innan "krocken" och en inspelning efter "krocken" - jättebra...
Däremot borde det funka att tuta för att starta inspelning?
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
- kenjon
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/kent 76750
Min visar i alla fall att den är aktiverad när jag sitter i bilen (röd plupp längst upp).
Model 3 Performance 2020 blå (såld)
Model Y LR 2021 blå (ska säljas)
Model Y LR 2024 Midnight Cherry vit inredning
Bokat Cybertruck
18 kWp solceller, 35 kWh batteri
Model Y LR 2021 blå (ska säljas)
Model Y LR 2024 Midnight Cherry vit inredning
Bokat Cybertruck
18 kWp solceller, 35 kWh batteri
Kameran spelar in hela tiden men delar upp klippen, så jag har klipp start kl 12:22:46, saknar kl 12:23:NN (då krocken skedde) , har klipp kl 12:24:03. Så när du är i bilen så sparas det under RecentClips men det saknas en sekvens på kanske 10s? Så själva poängen med kameran försvann...mikebike skrev:Sentry var väl inte aktiverat när hon satt i bilen?Bruno skrev:Vi har en M3, idag blev frugan påbackad. Hon sitter i bilen, den varnar inget, den spelade inte på Sentry, det finns några klipp under Recent men då finns det en inspelning precis innan "krocken" och en inspelning efter "krocken" - jättebra...
Bild precis innan krock (han började backa, dvs bilen rullar, innan tanten hade hunnit kliva ur bilen), jag ser att han backar mot vår bil.
Bild precis efter (typ första bildrutan på filmen)
Skadan blev inte stor, ser att skylten är böjd men osäker på om något mer blev förstört, då måste man montera bort skylt och skylthållare för att se. Hans bil var skadad sedan tidigare, det var stora färgflagor på vår huv så min fru trodde först var lack som lossnat från vår bil, men så dålig var inte lacken
Bild precis efter (typ första bildrutan på filmen)
Skadan blev inte stor, ser att skylten är böjd men osäker på om något mer blev förstört, då måste man montera bort skylt och skylthållare för att se. Hans bil var skadad sedan tidigare, det var stora färgflagor på vår huv så min fru trodde först var lack som lossnat från vår bil, men så dålig var inte lacken

Skickas automatiskt till Tesla?Bruno skrev:Kameran spelar in hela tiden men delar upp klippen, så jag har klipp start kl 12:22:46, saknar kl 12:23:NN (då krocken skedde) , har klipp kl 12:24:03. Så när du är i bilen så sparas det under RecentClips men det saknas en sekvens på kanske 10s? Så själva poängen med kameran försvann...mikebike skrev:Sentry var väl inte aktiverat när hon satt i bilen?Bruno skrev:Vi har en M3, idag blev frugan påbackad. Hon sitter i bilen, den varnar inget, den spelade inte på Sentry, det finns några klipp under Recent men då finns det en inspelning precis innan "krocken" och en inspelning efter "krocken" - jättebra...
Fick mig att tänka på detta klipp där det saknas lite video vid själva krocken
Du menar att de skickade filen till sig själva och raderade själva händelsen för att Volvo ägs av Kina?expat skrev:Skickas automatiskt till Tesla?Bruno skrev:Kameran spelar in hela tiden men delar upp klippen, så jag har klipp start kl 12:22:46, saknar kl 12:23:NN (då krocken skedde) , har klipp kl 12:24:03. Så när du är i bilen så sparas det under RecentClips men det saknas en sekvens på kanske 10s? Så själva poängen med kameran försvann...mikebike skrev:Sentry var väl inte aktiverat när hon satt i bilen?Bruno skrev:Vi har en M3, idag blev frugan påbackad. Hon sitter i bilen, den varnar inget, den spelade inte på Sentry, det finns några klipp under Recent men då finns det en inspelning precis innan "krocken" och en inspelning efter "krocken" - jättebra...

Ja den är aktiverad för inspelning men Sentry med automatisk inspelning av händelser är inte igång. Är man i bilen så får man själv trycka att man ska spara filmen och då sparas de senaste ca 10 min. Antingen får man trycka på spara i bilmenyn eller tuta (om man har aktiverat den funktionen).kenjon skrev:Min visar i alla fall att den är aktiverad när jag sitter i bilen (röd plupp längst upp).
Model Y LR AWD 2025 (Juniper)
Model Y LR AWD 2021
Model 3 LR AWD 19” 2020 (såld)
BMW i3 94Ah REX 2018 (såld)
Model Y LR AWD 2021
Model 3 LR AWD 19” 2020 (såld)
BMW i3 94Ah REX 2018 (såld)
Jag kör med tutan. Har dessutom undvikit att folk backat på mig när jag tutat då de gett de uppmärksamhet och stannat i tid (som tur är). Bra funktion att kameran kopplas till tutan (speciellt den dag när någon inte uppmärksammar det i tid).ReNewAble skrev:Ja den är aktiverad för inspelning men Sentry med automatisk inspelning av händelser är inte igång. Är man i bilen så får man själv trycka att man ska spara filmen och då sparas de senaste ca 10 min. Antingen får man trycka på spara i bilmenyn eller tuta (om man har aktiverat den funktionen).kenjon skrev:Min visar i alla fall att den är aktiverad när jag sitter i bilen (röd plupp längst upp).

NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/
- Elmil
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mats11813
Fast om du tutar precis innan och bilen börjar spara inspelningen så slutar den väl att spela in och då finns kanske en risk att den missar själva smällen..?martinot skrev:Jag kör med tutan. Har dessutom undvikit att folk backat på mig när jag tutat då de gett de uppmärksamhet och stannat i tid (som tur är). Bra funktion att kameran kopplas till tutan (speciellt den dag när någon inte uppmärksammar det i tid).ReNewAble skrev:Ja den är aktiverad för inspelning men Sentry med automatisk inspelning av händelser är inte igång. Är man i bilen så får man själv trycka att man ska spara filmen och då sparas de senaste ca 10 min. Antingen får man trycka på spara i bilmenyn eller tuta (om man har aktiverat den funktionen).kenjon skrev:Min visar i alla fall att den är aktiverad när jag sitter i bilen (röd plupp längst upp).
Model 3 LR 2019 [såld]
Model Y RWD 2025
14.9 kWp solceller / 15 kWh batteri
Avgasfri sedan 2015.04.28
Model Y RWD 2025
14.9 kWp solceller / 15 kWh batteri
Avgasfri sedan 2015.04.28
- mikebike
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Den sparar både före och efter tutningen.Elmil skrev:Fast om du tutar precis innan och bilen börjar spara inspelningen så slutar den väl att spela in och då finns kanske en risk att den missar själva smällen..?martinot skrev:Jag kör med tutan. Har dessutom undvikit att folk backat på mig när jag tutat då de gett de uppmärksamhet och stannat i tid (som tur är). Bra funktion att kameran kopplas till tutan (speciellt den dag när någon inte uppmärksammar det i tid).ReNewAble skrev:Ja den är aktiverad för inspelning men Sentry med automatisk inspelning av händelser är inte igång. Är man i bilen så får man själv trycka att man ska spara filmen och då sparas de senaste ca 10 min. Antingen får man trycka på spara i bilmenyn eller tuta (om man har aktiverat den funktionen).kenjon skrev:Min visar i alla fall att den är aktiverad när jag sitter i bilen (röd plupp längst upp).
Volvo PV 544 Special 1963
- jonasl
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/jonas44573
Varje gång jag ser trådtiteln läser jag "Bilen påbackad, frugan säger inte ett pip". Tur det var tvärtom!
Senast redigerad av jonasl, redigerad totalt 1 gånger.
Model Y LR AWD 2022
När jag läste rubriken så trodde jag först att det var en Tesla som kört över någons fru när bilen backades ut med typ Summon eller liknande.
Tur att verkligheten inte var riktigt så illa som rubriken ger sken av!

Tur att verkligheten inte var riktigt så illa som rubriken ger sken av!

NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/