En lördag morgon för några veckor sedan fick jag hela skärmen full av felmeddelanden. Ingen servostyrning, ingen bromsservo, ingen ABS, inga parkeringssensorer....
Körde ett antal gånger, med omstarter emellan. Ingen skillnad.
Åkte till Tesla Segeltorp, de gjorde någon diagnostik på ca en timma, fick tillbaka bilen. Men ingen uppgift om vad som var fel.
Fick en ny tid då de hade repat en lucka, och frågade igen då om felmeddelandena. Då ville de göra en diagnostik. Sa att det gjordes efter att det hade hänt för ett par veckor sedan. Spelade ingen roll....
Fick tillbaka bilen efter två dagar. Inga fel funna, men något har de bytt. ASY,HARN,ESP WAKE, JUMPER (1742989-00-A)
Låter som en kabelstam.... de testkörde för att verifiera att inte felet fanns kvar. Men det har inte funnit på några veckor, det var bara under ca 10 timmar.
Felmeddelanden tillfälligt
Moderator: Redaktion
- kenjon
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/kent 76750
Felmeddelanden tillfälligt
Model 3 Performance 2020 blå (såld)
Model Y LR 2021 blå (ska säljas)
Model Y LR 2024 Midnight Cherry vit inredning
Bokat Cybertruck
18 kWp solceller, 35 kWh batteri
Model Y LR 2021 blå (ska säljas)
Model Y LR 2024 Midnight Cherry vit inredning
Bokat Cybertruck
18 kWp solceller, 35 kWh batteri
Re: Felmeddelanden tillfälligt
Jag har haft precis samma problem. Under 3 veckors tid fick jag upp dessa meddelande lite då o då. Ibland fungerade bilen ett tag, sen tappade den kraft några sekunder o därefter kom dessa meddelanden upp. Den har dessutom dragit enormt mycket el under denna tid, ca 4,5 kw/H mot normala 2,5 KW/H. Jag har precis, idag, fått detta fixat (fungerade i alla fall de 6 mil jag nu kört hem). Detta gjorde de (Tesla Malmö) :
Byte Front Wheel Speed sensor ASSY, EXTENDED, MS (1453390-00-B). Det hela tog nästan 4'a timmar, var inte helt enkelt att lösa. Nu är det bara att hålla tummarna och hoppas att det fungerar
Byte Front Wheel Speed sensor ASSY, EXTENDED, MS (1453390-00-B). Det hela tog nästan 4'a timmar, var inte helt enkelt att lösa. Nu är det bara att hålla tummarna och hoppas att det fungerar

Model S P100D Raven, lev 201909
- mikebike
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Det gör ont för en ingenjör att läsa kw/H och KW/H.MEK skrev:Jag har haft precis samma problem. Under 3 veckors tid fick jag upp dessa meddelande lite då o då. Ibland fungerade bilen ett tag, sen tappade den kraft några sekunder o därefter kom dessa meddelanden upp. Den har dessutom dragit enormt mycket el under denna tid, ca 4,5 kw/H mot normala 2,5 KW/H. Jag har precis, idag, fått detta fixat (fungerade i alla fall de 6 mil jag nu kört hem). Detta gjorde de (Tesla Malmö) :
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Det gör ont i en språkkunnig att läsa "det gör ont FÖR en ingenjör.." 

Hemskt ledsen att min groda gjorde så ont, naturligtvis menade jag kwh/mil 

Model S P100D Raven, lev 201909
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807
MEK skrev:Hemskt ledsen att min groda gjorde så ont, naturligtvis menade jag kwh/mil

Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
- mikebike
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Du menade nog kWh/mil.MEK skrev:Hemskt ledsen att min groda gjorde så ont, naturligtvis menade jag kwh/mil

Volvo PV 544 Special 1963