Ni som beställt MYP
Moderator: Redaktion
Re: Ni som beställt MYP
Beställer vinterdäck så fort jag vet att leverans är klart innan 1 Juli alternativt att de ändrar belopp eller skjuter upp förslaget om bonus
MYP 2022
MYP 2023
BMW M4 Comp 2022
MYP 2023
BMW M4 Comp 2022
Tyvärr står min lev Juli men hoppas dock att jag hinner få en bil innan dess,även om det är tveksamtWalker skrev:Så fort Transportstyrelsen fått in godkända CoC-dokument och kan ge bilarna ett svenskt registreringsbevis.anna__ skrev:NÄR fasen ska dom börja lev MYP.
(Man kan ringa TS och fråga om man har VIN. De brukar vara klara med dagens körning vid 14-tiden. När bilen är godkänd tilldelas den ett regnr. Så om du får ett regnr på ditt VIN, så är det hos Tesla problemet sitter.
Hej! Ny på forumet, och långt ifrån bilkunnig, men sitter på en beställning av MYP. Såg att det här med vinterhjul kom upp. Tyckte priset på original var lite saftigt så det tog jag inte. Finns det fäljar på marknaden som passar MYP?
19-20 tum ?
19-20 tum ?
- mikebike
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Ja...Esnilsson skrev:Hej! Ny på forumet, och långt ifrån bilkunnig, men sitter på en beställning av MYP. Såg att det här med vinterhjul kom upp. Tyckte priset på original var lite saftigt så det tog jag inte. Finns det fäljar på marknaden som passar MYP?
19-20 tum ?
Du lär inte behöva vinterdäck förrän till hösten, förresten.

Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
19” Gemini ska passa, och var vinterdäckspaket till MYP på någon marknad. Finns även eftermarknad-18” som passar. Om du skrollar ner så finns en tråd ”vinterdäck MYP” eller något sånt.Esnilsson skrev:Hej! Ny på forumet, och långt ifrån bilkunnig, men sitter på en beställning av MYP. Såg att det här med vinterhjul kom upp. Tyckte priset på original var lite saftigt så det tog jag inte. Finns det fäljar på marknaden som passar MYP?
19-20 tum ?
Jag har köpt Bridgestone LM005 som jag kommer ha på orginal fälgarna, men bor ett par timmar söder om Stockholm och har vinterväglag 4 dagar om åretmarkuswesterberg skrev:Ställer frågan här också för säkerhets skull:Berka skrev:ja det stämmer, sedan är fälgarna fram 9,5" breda och har ET40, bak 10,5" breda och har ET48markuswesterberg skrev:Stämmer nedan specifikation för däck/fälgar till MY P MiG?
Front: 21″ 255/35 (89mm sidewall, 711mm diameter)
Rear: 21″ 275/35 (97mm sidewall, 726mm diameter)
Hämtar ut min vita MY P idag om ett par timmar!
Och nej du hämtar inte ut din vita idag
Jag som tänk kränga på vinterdäck på MYP fick till svar från däckfirman att det bara finns europeiska friktionsdäck för MYP, inga nordiska. Alltså för 21-tums originalfälgarna. Någon som är av annan "åsikt"Hade helst velat ha nordiska friktionsdäck (alltså "riktiga" vinterdäck") till bilen men testar annars europeiska friktionsdäck. De rekommenderade då Continental WinterContTS860S.
Tack Mikebike m.fl för svaret!
Sant att det inte är panik än! Bara jag vet att det finns så är ett orosmoln borta!
Sant att det inte är panik än! Bara jag vet att det finns så är ett orosmoln borta!
- Tellus
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ove13063
Jag fick lite panikEsnilsson skrev:Tack Mikebike för svaret!

Beställde precis Michelin Alpin 5, 255/40-20. Bara fälgar, tpms, montering och bil som fattas nu

3P 2019 / SP 2023 / YP 23/24 / SigenStor 14,8kWp 24kWh /
Om jag inte tänkt fel så tänker jag bokmärka den här sidan https://www.car.info/sv-se/tesla/model- ... tered&tci= (eventuellt sätta som startsida
) Och så fort det står något annat än 1st registrerad så har de trillat in registreringar på MYP

Model 3 LR 2021 Midnight/Black SÅLD
Model Y Performance 2022 Black/Black
Tack för tipsetJontez skrev:Om jag inte tänkt fel så tänker jag bokmärka den här sidan https://www.car.info/sv-se/tesla/model- ... tered&tci= (eventuellt sätta som startsida) Och så fort det står något annat än 1st registrerad så har de trillat in registreringar på MYP

Tellus skrev:Jag fick lite panikEsnilsson skrev:Tack Mikebike för svaret!
Sant att det inte är panik än! Bara jag vet att det finns så är ett orosmoln borta!![]()
Beställde precis Michelin Alpin 5, 255/40-20. Bara fälgar, tpms, montering och bil som fattas nu

Sjukt tråkigt att vänta! Någon som vet hur långt innan hämtning man får ett datum ?
MYP 2022
MYP 2023
BMW M4 Comp 2022
MYP 2023
BMW M4 Comp 2022
Jag tror det kan gå fort. Om de nu är registreringen av bilar som tar tid så kanske de smäller till bara de blir klart.Honkan skrev:Sjukt tråkigt att vänta! Någon som vet hur långt innan hämtning man får ett datum ?
Men de är bara en gissning såklart. Känns som en annorlunda situation
Jag är lite fundersam över att det bara står 8 st bilar vid Trosta. Har det kommit fler till Sverige? Var står dessa? Känns som att det behövs ett bra gäng bilar till innan vi kommer nära att möta upp alla som har/hade lev mars/april. Oavsett när registrering blir klart.Jontez skrev:Jag tror det kan gå fort. Om de nu är registreringen av bilar som tar tid så kanske de smäller till bara de blir klart.Honkan skrev:Sjukt tråkigt att vänta! Någon som vet hur långt innan hämtning man får ett datum ?
M3P -21 (tidigare)
MYP -22 (nuvarande)
MYP -22 (nuvarande)
Jag var förbi SC Malmö i helgen och där fanns ingarolundb skrev:Jag är lite fundersam över att det bara står 8 st bilar vid Trosta. Har det kommit fler till Sverige? Var står dessa? Känns som att det behövs ett bra gäng bilar till innan vi kommer nära att möta upp alla som har/hade lev mars/april. Oavsett när registrering blir klart.Jontez skrev:Jag tror det kan gå fort. Om de nu är registreringen av bilar som tar tid så kanske de smäller till bara de blir klart.Honkan skrev:Sjukt tråkigt att vänta! Någon som vet hur långt innan hämtning man får ett datum ?
- Hillstreet
- Teslaägare
Finns en kanal som kör flyovers över Berlin fabriken. Senast igår.
Massvis av svarta MYP men väldigt få vita trots rapporter om att tillverkningen påbörjats.
Beställt Vit/Svart och det står fortfarande April när jag loggar in.
https://www.youtube.com/channel/UCJaWdB ... vXeJh2wwFw
Massvis av svarta MYP men väldigt få vita trots rapporter om att tillverkningen påbörjats.
---
2019 Model 3 Performance
2022 Model Y Performance
2019 Model 3 Performance
2022 Model Y Performance
Haha ja det är en spännande period. En på Facebook påstod sig ha sätt en trailer idag med svarta MYP men inte hunnit knäppa en bild.rolundb skrev:Jag är lite fundersam över att det bara står 8 st bilar vid Trosta. Har det kommit fler till Sverige? Var står dessa? Känns som att det behövs ett bra gäng bilar till innan vi kommer nära att möta upp alla som har/hade lev mars/april. Oavsett när registrering blir klart.Jontez skrev:Jag tror det kan gå fort. Om de nu är registreringen av bilar som tar tid så kanske de smäller till bara de blir klart.Honkan skrev:Sjukt tråkigt att vänta! Någon som vet hur långt innan hämtning man får ett datum ?
Kan det stå fler på Trosta? Hur många svart/svart ska levereras ut i Stockholm? Kan de vara 30, 100, 200? Sjukt svårt att gissa.
- markuswesterberg
- Teslaägare
Spännande, jag ser Continental WinterContTS860S för fram men de finns inte till bak. Jag tog det som ett tecken att det börjar bli dags att beställa för att vara säker på att få däck och till rimliga priser innan vintern. Däckfirman har offererat Continental WinterContTS860S till både fram och bak så då hoppas vi de får tag på det. Så...så fick det bli nu. Hoppas jag inte ångrar migFrippanecci skrev:Kopiera hela texten - tryck ej på länkenmarkuswesterberg skrev:Jaså? Du orkar inte länka?Frippanecci skrev:Gummihuset har 4 alternativ.markuswesterberg skrev:Ja, jag har förstått att Continental Viking är bra men de finns alltså inte i rätt dimensioner för fälgen till YP, enligt däckfirman. Tänkte därför om någon kanske hade tips på några likvärdiga men som faktiskt finns till YP fälgarna?
Fram:
https://www.gummihuset.se/vinterdack_fr ... :%22255%22}
Bak:
https://www.gummihuset.se/vinterdack_fr ... 2:%2221%22}

Ja, jag håller med haha. Mycket svårt att uppskatta volymerna som behövs.Jontez skrev:Haha ja det är en spännande period. En på Facebook påstod sig ha sätt en trailer idag med svarta MYP men inte hunnit knäppa en bild.rolundb skrev:Jag är lite fundersam över att det bara står 8 st bilar vid Trosta. Har det kommit fler till Sverige? Var står dessa? Känns som att det behövs ett bra gäng bilar till innan vi kommer nära att möta upp alla som har/hade lev mars/april. Oavsett när registrering blir klart.Jontez skrev:Jag tror det kan gå fort. Om de nu är registreringen av bilar som tar tid så kanske de smäller till bara de blir klart.Honkan skrev:Sjukt tråkigt att vänta! Någon som vet hur långt innan hämtning man får ett datum ?
Kan det stå fler på Trosta? Hur många svart/svart ska levereras ut i Stockholm? Kan de vara 30, 100, 200? Sjukt svårt att gissa.
M3P -21 (tidigare)
MYP -22 (nuvarande)
MYP -22 (nuvarande)
Jag noterade precis att skatteverket har iaf lagt till MYP som alternativ vid deras förmånsvärdeberäkning.Jontez skrev:Jag tror det kan gå fort. Om de nu är registreringen av bilar som tar tid så kanske de smäller till bara de blir klart.Honkan skrev:Sjukt tråkigt att vänta! Någon som vet hur långt innan hämtning man får ett datum ?
Dock svårt att se någon info om hur det går för transportstyrelsen (om nu problemet ligger där)
- Arctic Drifter
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/anders453430
- Kontakt:
Kan ju ändå vara sant, beror ju lite på vad de har för genomloppstid.Hillstreet skrev:Finns en kanal som kör flyovers över Berlin fabriken. Senast igår.
Den industri jag arbetar för har 7 st arbetsdagar från produktionsstart tills färdig produkt är klar. Kan tänka mig att Tesla har lägre men börjar man med första prefab-stationerna så kan det säkert vara några dagar innan de vita rullar ut på gården.
Tesla Model Y Performance
- Hillstreet
- Teslaägare
90 minuter tar det för Tesla att bygga en bil läste jag, och det är i Freemont som är en hopplös fabrik.Arctic Drifter skrev:Den industri jag arbetar för har 7 st arbetsdagar från produktionsstart tills färdig produkt är klar. Kan tänka mig att Tesla har lägre men börjar man med första prefab-stationerna så kan det säkert vara några dagar innan de vita rullar ut på gården.
Går troligen mycket snabbare i Berlin.
https://evannex.com/blogs/news/tesla-fa ... -a-model-3
edit: Cirka 10 timmar inklusive allt är en mer realistisk tid läste jag nu.
https://www.motorbiscuit.com/tesla-elec ... able-keep/
---
2019 Model 3 Performance
2022 Model Y Performance
2019 Model 3 Performance
2022 Model Y Performance
- larjon
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/jonas230034
Av ren nyfikenhet, hur många är det nu som blivit ombedda att betala in handpenning/slutfaktura?
Svart Model Y Performance
Yes, är på slutfaktura nu. (Kontant/egen finans). Väntar VIN innan betalning.larjon skrev:Av ren nyfikenhet, hur många är det nu som blivit ombedda att betala in handpenning/slutfaktura?
=========
MYP-Pilot
MYP-Pilot
- larjon
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/jonas230034
Nice!Old_O skrev:Yes, är på slutfaktura nu. (Kontant/egen finans). Väntar VIN innan betalning.larjon skrev:Av ren nyfikenhet, hur många är det nu som blivit ombedda att betala in handpenning/slutfaktura?

Blev uppdaterad till slutfaktura idag också.
Hur många fler är på samma steg?
Svart Model Y Performance