Jag vill inte vänta till julafton haha. Hur får du de till 24/12?martinot skrev:24/12Jontez skrev:2/4?martinot skrev:Checka datumet.Delevi skrev:På riktigt? Svart, svart?Jontez skrev:Fick mess och bekräftat upphämtningstid i morgon![]()
Ni som beställt MYP
Moderator: Redaktion
Re: Ni som beställt MYP
Model 3 LR 2021 Midnight/Black SÅLD
Model Y Performance 2022 Black/Black
-
Detta svar fick jag angående MYP
” Uppskattad leverans sker i April, dock har vi inte fått någon ny information om Model Y performance men jag ser att det står April på din bil! ”
” Uppskattad leverans sker i April, dock har vi inte fått någon ny information om Model Y performance men jag ser att det står April på din bil! ”
MYP 2022
MYP 2023
BMW M4 Comp 2022
MYP 2023
BMW M4 Comp 2022
Giga-Berlin startar produktionen av Vita Model Y

https://driveteslacanada.ca/model-y/gig ... -model-ys/

Vit/Svart Model Y Performance med FSD.
eDrive skrev:Giga-Berlin startar produktionen av Vita Model Y![]()
Äntligen. Kanske blir april då

Model Y performance
Undra hur många lastbilar med svarta Teslor som krävs för fylla de som är beställda för lev nu i April
Ser ut som swwr går 6st Teslor per transport
Ser ut som swwr går 6st Teslor per transport
-
Skulle vara intressant att veta hur många som sitter och väntar på sin svarta. Svårt att gissa, men kanske 200-250 personer?
Nja.. I artikeln står inget nytt. Att produktion av vita bilar planeras starta denna månad känner vi redan till.lakke skrev:eDrive skrev:Giga-Berlin startar produktionen av Vita Model Y![]()
=========
MYP-Pilot
MYP-Pilot
Jag har haft uppskattad leveranstid mars för en MYP VS men nu är d borta och jag har inget uppskattad leveranstid längre 

Står ju dock den redan börjat och leverans senare denna månadOld_O skrev:Nja.. I artikeln står inget nytt. Att produktion av vita bilar planeras starta denna månad känner vi redan till.lakke skrev:eDrive skrev:Giga-Berlin startar produktionen av Vita Model Y![]()
Om det är sant är ju en annan femma

Model Y performance
Med tanke på alla rykten om svarta P som står redo att levereras här i Sverige, men ingen postat bilder på. Ja, jag känner mig skeptisk just nu.
=========
MYP-Pilot
MYP-Pilot
Nu får du ju damma av glasögonen och läsa en gång tillOld_O skrev:Nja.. I artikeln står inget nytt. Att produktion av vita bilar planeras starta denna månad känner vi redan till.lakke skrev:eDrive skrev:Giga-Berlin startar produktionen av Vita Model Y![]()

"According to a source familiar with the plans, production began earlier this week and deliveries of the first white Giga-Berlin made Model Ys will take place this month."
Det nya är att DTC fått info att vita har börjats(!) producerats tidigt denna veckan. Det är nytt!
-
Bor fem minuter från SC Norrköping och passerar där dagligen på väg till kontoret och än så länge 0st svarta MYP där.Old_O skrev:Med tanke på alla rykten om svarta P som står redo att levereras här i Sverige, men ingen postat bilder på. Ja, jag känner mig skeptisk just nu.
Inga på Trosta igår (lördag)Old_O skrev:Med tanke på alla rykten om svarta P som står redo att levereras här i Sverige, men ingen postat bilder på. Ja, jag känner mig skeptisk just nu.
knappt några bilar (teslor) alls.. några 3 or.. en X.. men annars var det som om de väntar på leveranser som inte kommit fram ännu..
8st svarta MYP på Trosta. Står längst till vänster precis vid banans norra kurva. Såg ut att ha stått där ett tag. Blev vänligt ombedd att lämna innan jag hann ta en bra bild.
Intressant! Var det någon ur personalen som bad dig lämna eller fanns något vaktbolag på plats?A_Danieli skrev:8st svarta MYP på Trosta. Står längst till vänster precis vid banans norra kurva. Såg ut att ha stått där ett tag. Blev vänligt ombedd att lämna innan jag hann ta en bra bild.
Ni som beställt MYP
Sweet! Bra span
@A_Danieli

Senast redigerad av Old_O, redigerad totalt 1 gånger.
=========
MYP-Pilot
MYP-Pilot
Spännande! Första bilden på MYP i Sverige?A_Danieli skrev:8st svarta MYP på Trosta. Står längst till vänster precis vid banans norra kurva. Såg ut att ha stått där ett tag. Blev vänligt ombedd att lämna innan jag hann ta en bra bild.
Nu har "mars 2022" försvunnit från mitt konto och det är istället tomt

Model 3 LR 2021 Midnight/Black SÅLD
Är det bara Performance som är sådär hårt tonad bakom B-stolpen, eller ser LR också ut så? Tycker inte jag tänkt på det på de MY jag sett hittills.
Det här med att köpa bil på nätet…
har bara en vag aning om hur min bil kommer se ut 
Det här med att köpa bil på nätet…

Det var någon på active drive eller vad de nu heter. Men han var trevlig. Hann kolla en del innan han kom och jag som inte tycker varken Model Y eller 3 är speciellt snygga och tycker faktiskt de är ganska fula är nöjd med utseendet på MYP. Sänkningen och fälgarna ger bilen ett helt annat utseende. Två små detaljer som gör stor skillnad.hanseman skrev:Intressant! Var det någon ur personalen som bad dig lämna eller fanns något vaktbolag på plats?A_Danieli skrev:8st svarta MYP på Trosta. Står längst till vänster precis vid banans norra kurva. Såg ut att ha stått där ett tag. Blev vänligt ombedd att lämna innan jag hann ta en bra bild.
Grymt nu är det nära för första leveranserna , de kanske kör något lanserings event 

MYP 2022
MYP 2023
BMW M4 Comp 2022
MYP 2023
BMW M4 Comp 2022
Ska tilläggas att alla bilar på parkeringen hade regplåt förutom MYP:arna så det kanske är som någon skrev att registreringen tar lite tid. Skulle tippa på att de har stått där åtminstone ett par dagar så som damm och smuts såg ut.
Ja jag hörde det på SC Malmö, att det är ny fabrik och därför kan ta lite tidA_Danieli skrev:Ska tilläggas att alla bilar på parkeringen hade regplåt förutom MYP:arna så det kanske är som någon skrev att registreringen tar lite tid. Skulle tippa på att de har stått där åtminstone ett par dagar så som damm och smuts såg ut.