Tesla WC gen2 slutat funka
Moderator: Redaktion
Tesla WC gen2 slutat funka
Hej! Vår WC gen2 slutade helt plötsligt att fungera. Tesla-symbolen (2020 model 3) blinkar rött och på skärmen står det att laddaren inte är ansluten ordentligt. Har testat med publik CCS och den medföljande schucko-laddaren och båda funkar utmärkt. Jag kan se att en liiiten plastbit från en av honorna i laddaren har lossnat, annars ser jag inga fel på laddaren. Laddporten öppnar när jag trycker på knappen på laddaren, så den har spänning. Nån som har upplevt nåt liknande? Tack!!
Re: Tesla WC gen2 slutat funka
Har du tryckt reset på sidan? Och/eller flippat strömmen till den helt?mater537 skrev:Hej! Vår WC gen2 slutade helt plötsligt att fungera. Tesla-symbolen (2020 model 3) blinkar rött och på skärmen står det att laddaren inte är ansluten ordentligt. Har testat med publik CCS och den medföljande schucko-laddaren och båda funkar utmärkt. Jag kan se att en liiiten plastbit från en av honorna i laddaren har lossnat, annars ser jag inga fel på laddaren. Laddporten öppnar när jag trycker på knappen på laddaren, så den har spänning. Nån som har upplevt nåt liknande? Tack!!
Model Y LR
Model S 100D -18
Ta ur sladden och kör ett tryck på testknappen på jordfelsbrytaren, brukar återställa det hela.
M3 P -24 svart/svart
M3 LR -22 svart/svart
M3 LR -20 svart/svart - såld
M3 LR -22 svart/svart
M3 LR -20 svart/svart - såld
Underbart! Det löste det! Insåg när det blev mörkt ute att laddaren själv blinkade rött så det var inte fel på själva ”laddmunstycket”. Tack för hjälpen!