Tesla WC gen2 slutat funka

Här diskuterar vi hur vi laddar våra bilar hemma.

Moderator: Redaktion

mater537

Tesla WC gen2 slutat funka

Inlägg av mater537 »

Hej! Vår WC gen2 slutade helt plötsligt att fungera. Tesla-symbolen (2020 model 3) blinkar rött och på skärmen står det att laddaren inte är ansluten ordentligt. Har testat med publik CCS och den medföljande schucko-laddaren och båda funkar utmärkt. Jag kan se att en liiiten plastbit från en av honorna i laddaren har lossnat, annars ser jag inga fel på laddaren. Laddporten öppnar när jag trycker på knappen på laddaren, så den har spänning. Nån som har upplevt nåt liknande? Tack!!
Användarvisningsbild
termosen
Teslaägare

Re: Tesla WC gen2 slutat funka

Inlägg av termosen »

mater537 skrev:
Hej! Vår WC gen2 slutade helt plötsligt att fungera. Tesla-symbolen (2020 model 3) blinkar rött och på skärmen står det att laddaren inte är ansluten ordentligt. Har testat med publik CCS och den medföljande schucko-laddaren och båda funkar utmärkt. Jag kan se att en liiiten plastbit från en av honorna i laddaren har lossnat, annars ser jag inga fel på laddaren. Laddporten öppnar när jag trycker på knappen på laddaren, så den har spänning. Nån som har upplevt nåt liknande? Tack!!
Har du tryckt reset på sidan? Och/eller flippat strömmen till den helt?
Model Y LR
Model S 100D -18
Användarvisningsbild
holden
Teslaägare

Inlägg av holden »

Ta ur sladden och kör ett tryck på testknappen på jordfelsbrytaren, brukar återställa det hela.
M3 P -24 svart/svart
M3 LR -22 svart/svart
M3 LR -20 svart/svart - såld
mater537

Inlägg av mater537 »

Underbart! Det löste det! Insåg när det blev mörkt ute att laddaren själv blinkade rött så det var inte fel på själva ”laddmunstycket”. Tack för hjälpen!
Skriv svar